Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

3barnsmor35 skrev 2009-03-09 13:47:40 följande:
    Jag har länk inne hos mig under favoritlänkar =)
    Ok ska kika där då
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-09 13:50:20 följande:
    ska in o kolla det men jag tänker inte läsa din f-ber då
    Vågar nog heller inte göra det
  • frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-03-09 15:52:28 följande:
    Vad intressant det är att få läsa om allas tankar kring och erfarenheter av förlossningen. Jag har börjat skriva upp lite i punktform vad jag vill ha med i förlossningsbrevet. Ser väldigt mycket fram emot förlossningen. Främst efter förlossningen så klart för att få träffa det lilla liv som gror i magen men faktiskt lite till själva förlossningen också eftersom det är så okänd mark. Det som känns jobbigast är som sagt bristen på kontroll och ovissheten om hur ont det kan göra hur det känns osv men vi lär märka i maj/juni. Jag har BF så sent så när det är dags här så har väl de flesta redan kommit med en ny egen erfarenhet och sitter och gosar med ett litet barn. Kan alltid trösta några kanske... Måste spana in det där med dyktekniken också..
    Jaghar också bf ganska sent i juni så man kanske är en av de sista som ligger och krystar

Jag vill och ska försöka förbereda mig mentalt så gott det går. Öva på avslappning och andning, för va jag förstått, så är det en av de viktigaste sakerna för smärtlindringen och upplevelsen. Sen kan ag ju aldrig föreställa mig hur det verkligen kommer kännas, men man kan ju inte göra mer än sitt bästa
  • frukarlssonn
    Kkarin skrev 2009-03-09 18:25:07 följande:
    Jag använde epilatorn i mina armhålor idag, och då övade jag avslappningövningar.
    Den ska jag köra ikväll, kanske inte va nån dum idé. Ska testa det med
  • frukarlssonn
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 20:11:24 följande:
    Epilator i armhålan???? Ajjje....varför gör man sånt? *galet*
    För att det är så skööönt Nä skämt o sido, håret växer ut mkt långsammare Nu har jag gjort det, upplevde faktiskt att det inte gjorde riktigt lika ont Men det gjorde grymt ont första gången jag rakade mig me den men man vänjer sig! Det finns de som rakar bikinilinjen med den, eller hela rubbet t.o.m men det håller jag definitivt mig ifrån. Jag håller mig till rakhyvlen där
  • frukarlssonn

Haha näe det är inte lätt att raka muffen längre man får böja sig i en onaturlig ställning Tycker det börjar bli jobbigt att ta på sig strumpor, kan inte dra upp benen som innan för magen tar emot. Tur att man har mannen som kan hjälpa till emellanåt när det börjar dra ihop sig

• frukarlssonn

Hmmm... är tveksam till om jag kan ha min bikini. Kanten kommer antagligen hamna under magen som alla mina trosor. Jag ser väl ganska komisk ut kan jag tänka mig

• frukarlssonn

Vi har en bra bit till sjukhuset tyvärr. Jag har vart lite i valet och kvalet om jag ska föda på Borås lasarett el Östra i Gbg, men kom fram till att Östra tar kortast tid att åka till om det skulle bli bråttom då vi har motorvägen dit.

Suck nu ska man jobba i åtta dagar igen... Så tråkigt för nu väntar man bara på att få gå hem den 15 april om allt går som det ska med hp.

• frukarlssonn

Bebek: grattis till hp Jag ska skicka in omplaceringsintyget på torsdag att de inte kan omplacera mig, så jag hoppas jag ska få samma positiva besked. Men det har aldrig vart problem för oss som jobbar på båt innan.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!