Vi som väntar junibebisar del 2!
Har också en förkylning som hänger kvar sen julen som jag inte blir av med. Märker att det tar längre tid när man är gravid.
Har också en förkylning som hänger kvar sen julen som jag inte blir av med. Märker att det tar längre tid när man är gravid.
Tickollina skrev 2009-01-16 18:13:04 följande:
Kkarin skrev 2009-01-17 11:13:00 följande:
Hehe, vi får ju "pseudotvillingar" eller vad det nu kallas när man bara har ett års mellanrum mellan barnen.  
  Men jag tror nog att riktiga tvillingar innebär lite mer jobb. Men säkert enormt mycket glädje också!  

bebek skrev 2009-01-17 12:05:48 följande:
Jo det är en konst med amningen. Men inte ens om man får igång amningen bra kan man vara säker. Jag måste börja ge sonen tillägg vid ca 1 månad då min mjölk inte var tillräckligt näringsrik så han gick ned i vikt. Sedan delammade jag. Men vid ca tre månader vägrade han bröstet, det gick så mycket snabbare att få mat från flaskan och han har alltid varit en otålig en när han är hungrig  
  Tyvärr fick jag i början ångest över detta pga den amningshysteri som finns. Har dock senare hört att den är väldigt överdriven. Tråkigt tycker jag att amningshysterin leder till att många mammor som av olika anledningar inte kan amma så länge eller amma alls blir ledsna o kanske t.o.m. deprimerade. Man är ju väldigt känslig när man just fött barn och behöver stöd och peppning, inte några moralpredikningar över amning.
Veronica83 skrev 2009-01-19 10:10:21 följande:
Smulan87 skrev 2009-01-19 13:57:04 följande:
Kunde knappt röra vid naveln då, ska jag tillägga, den var sååå öm.
längtan09 skrev 2009-01-20 23:42:13 följande: