• Anonym

Vill inte ha sex med min man

Jag fattar egentligen inte varför jag inte har någon lust.

När det väl närmar sig att vi ska ha sex.. tex att han frågar, skickar något sms eller bara vi pratar om det så låser jag mig. Antingen blir jag bara arg på något helt annat och det slutar med att jag blir sur och vi inte har sex.
    När han skickar sms så tycker jag han är jobbig och äcklig. Och när sex kommer på tal så äcklas jag av både honom och själva sexet.
    Jag kan även bli förbannad/irriterad på små saker, något som jag inte ens märkte för något år sen.

Vafan är det för fel?
    Vi har varit ihop i 6 år. Var 17 när jag träffade honom.
    Jag är inte trött på honom eftersom jag saknar honom ibland när han inte är hemma.

• Svar på tråden Vill inte ha sex med min man
  • Anonym (vad)

Anonym (försök) skrev 2009-01-15 12:15:27 följande:

Jag tror nog att problemet sitter till stor del i dig och inte i att han gått upp i vikt.Anonym (vad) skrev 2009-01-15 12:13:17 följande:
    Ja det är det...för jag vill attarheras av min partner vilket jag gjort innan.Men nu när han lagt på sig en massa kilo så, ja... jag attraheras bara inte. Är det så konstigt??
  • Anonym (försök)

Ja det är det om man älskar sin man, då ser man insidan och inte utsidan.

Anonym (vad) skrev 2009-01-15 19:37:13 följande:

Anonym (försök) skrev 2009-01-15 12:15:27 följande:
    Ja det är det...för jag vill attarheras av min partner vilket jag gjort innan.Men nu när han lagt på sig en massa kilo så, ja... jag attraheras bara inte. Är det så konstigt??
  • Anonym (Just det.)
    Anonym (vad) skrev 2009-01-15 19:37:13 följande:
    Anonym (försök) skrev 2009-01-15 12:15:27 följande: Ja det är det...för jag vill attarheras av min partner vilket jag gjort innan.Men nu när han lagt på sig en massa kilo så, ja... jag attraheras bara inte. Är det så konstigt??
    Vad ska du göra om han nu inte vill gå ner i vikt? Ligga med nån annan som är smal?
  • Anonym (Elisabeth)
    Anonym (försök) skrev 2009-01-15 22:27:47 följande:
    Ja det är det om man älskar sin man, då ser man insidan och inte utsidan.Anonym (vad) skrev 2009-01-15 19:37:13 följande:
    Jag håller helt med dig... men Anonym (vad) säger att hon inte attraheras av sin man, inte att hon inte älskar honom. Det är en viss skillnad... Man kan faktiskt inte hjälpa eller styra över vad man attraheras av eller inte. Jag attraheras exempelvis mer av min man när han rakat huvudet och jag attraheras inte av kvinnor... inget jag kan styra över.
  • Mr Espresso

Det låter som din gnista för han är borta och att du saknar han när han är borta, har nog snarare med vardagslunk och trygghet att göra.
    Felet är nog inte hans utan ditt så rannsaka dig själv och ställ dig frågan, varför blir jag äcklad....

Anonym skrev 2009-01-15 11:49:21 följande:
    Jag fattar egentligen inte varför jag inte har någon lust.När det väl närmar sig att vi ska ha sex.. tex att han frågar, skickar något sms eller bara vi pratar om det så låser jag mig. Antingen blir jag bara arg på något helt annat och det slutar med att jag blir sur och vi inte har sex.När han skickar sms så tycker jag han är jobbig och äcklig. Och när sex kommer på tal så äcklas jag av både honom och själva sexet.Jag kan även bli förbannad/irriterad på små saker, något som jag inte ens märkte för något år sen.Vafan är det för fel?Vi har varit ihop i 6 år. Var 17 när jag träffade honom.Jag är inte trött på honom eftersom jag saknar honom ibland när han inte är hemma.
  • Anonym (veteranen)

Du ska få ett råd från en som har varit med ett tag... Jag har varit ihop med samme man i 26 år och jag kan lova dig att lusten inte är konstant. Känslorna inför sex kan vara allt från jubel till avsmak i perioder utan att det behöver betyda att man inte älskar varandra. Det viktiga (min erfarenhet) är att inte ta det så hårt och att lämna varandra ifred om lusten inte finns just då. Att pocka på och forcera är ingen bra idé, det skapar bara mer olust och press. Likaså detta med att "väcka" lusten med diverse hjälpmedel, porrfilm mm, kan skapa press och tvång. Att se en porrfilm när man inte har lust är väl inget kul?! Nej, säg åt honom att inte ge några inviter alls, inget sexprat och inga såna sms osv. När du fått vara ifred och fått lite "ledigt" från sexet ett tag kommer du nog att känna dig sugen igen. Man kan tappa lusten tillfälligt även om man fortfarande älskar varandra, så är det faktiskt. Prata om det med din partner, var noga med att inte anklaga och säg för Guds skull inte att du är äcklad av honom. Säg att du bara har tappat lusten och inte vet varför, det är ju så det är. Be honom hjälpa dig att få lusten tillbaka genom att backa undan lite. Tala om att du VILL ha lust och att du älskar honom. Du ska se att det löser sig! Livet är långt och det går upp och ner, så är det bara!

• Anonym (fråga)

Jag måste passa på att fråga anonym (veteran) om hur du kännt inför kroppskontakt de perioder som ni haft en svacka i sexet. Är det bara själva sexlusten och sexet som går i vågor eller har du även haft svårt för att överhuvudtaget vara nära din man de perioder som sexlusten är låg. Det är inte ofta man möter någon som hållt ihop med någon så länge som 26 år, kul att höra och bra att höra från någon med erfarenhet från ett långt förhållande. Förlåt att jag hoppar in i tråden och snor den lite från ts.

• Anonym (veteranen)

Anonym (fråga) skrev 2009-01-17 08:23:44 följande:

Jag måste passa på att fråga anonym (veteran) om hur du kännt inför kroppskontakt de perioder som ni haft en svacka i sexet. Är det bara själva sexlusten och sexet som går i vågor eller har du även haft svårt för att överhuvudtaget vara nära din man de perioder som sexlusten är låg. Det är inte ofta man möter någon som hållt ihop med någon så länge som 26 år, kul att höra och bra att höra från någon med erfarenhet från ett långt förhållande. Förlåt att jag hoppar in i tråden och snor den lite från ts.
    Det har varit både och. Ibland bara att sexlusten varit låg men att jag ändå velat ha närhet, ibland har jag helst velat be honom dra år skogen och få vara för mig själv. Det beror på varför jag har tappat lusten från början. För vår del har sexlivet blivit bättre och bättre med åren, vi har lärt oss att ta det med ro och tänka att det är en ny dag imorron, då kan vi sätta på av hjärtans lust... Aldrig pressa den som kanske inte har så stor lust just nu, utan bara tala om att vi älskar varandra och inte ta varandra för givet någonsin. Och absolut inte säga något om känslor av motvilja eller äckel, det bara sårar. Såna känslor är ju bara något man känner för stunden för att man känner sig pressad eller inte mår bra i sig själv, det är onödigt att kasta det i ansiktet på partnern. Har man det bra i stort så löser det sig, tror jag!
  • Anonym (vad)

Anonym (Elisabeth) skrev 2009-01-16 08:43:53 följande:

Jag håller helt med dig... men Anonym (vad) säger att hon inte attraheras av sin man, inte att hon inte älskar honom. Det är en viss skillnad... Man kan faktiskt inte hjälpa eller styra över vad man attraheras av eller inte. Jag attraheras exempelvis mer av min man när han rakat huvudet och jag attraheras inte av kvinnor... inget jag kan styra över.
    Tack! :)
  • Anonym (orolig)

Har läst lite om era åsikter i denna frågan och jag är i samma sits....

Är sambo sedan 15 år tillbaka och har 2 barn med min sambo.
    När vi träffades var han lagom i kroppsformen, inte för smal heller, men inte överviktig.
    Han har nu ungefär 40 kilos övervikt och jag kan inte tända på honom....Jag har aldrig varit otrogen..finns inte i min värld..men vi har inte haft sex på lääänge...

Jag gick upp i vikt också...blir lätt så när man är ihop med nån...sambofällan..*ler* hade väl ungefär 15 kilos övervikt kanske....har gått ner det och lite till eftersom jag inte kände mig attraktiv och vill försöka se så bra ut jag kan.

Min sambo har som mest gått ner 8-9 kilo..men gått upp det igen..han älskar godis och mat och gillar inte motion....är för trött på kvällen när han kommer hem för att gå ut och gå säger han....och han och jag är lika lata..*ler*

Vad ska jag göra??
    som någon skrev....man kan inte rå för vad man tänder på och har inget med kärleken att göra...för då skulle jag ha lämnat honom redan....
    Jag vill inte ha en perfekt modellkille...vill ha en "normal" kille som jag kan tycka är attraktiv.

Han vill gå ned i vikt säger han...men jag tycker inte han försöker...bara halvhjärtat...hur ska jag få honom att förstå?

Han har också haft problem med hjärtat och ont i knäna...orolig över det med..vi har ju 2 barn som vill ha en pappa...

Det kommer inte att gå till slut...jag klarar mig visserligen utan sex, men saknar pirret och lustkänslorna.

hoppas ni kan ge mig råd....
    en som är så orolig för framtiden...

• Anonym (orolig)

ingen som har råd att ge?

Svar på tråden Vill inte ha sex med min man