• katten

Hudvård för pcoare?? pco finnar Hjälp!

ja vad använder ni andra pcoare för o få bukt med finnarna en del pcoare får? jag får finnar o kvisslor överallt kinderna, hakan, ryggen ja överallt! har inte hittat nåt medel som hjälpt heller.

har ni andra några tips på hudvård,krämer,kurer eller tabletter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-19 02:35
    husmors tips e välkomna med:)

• Svar på tråden Hudvård för pcoare?? pco finnar Hjälp!
  • MalinilaM

Jag använder Exuviance-produkter, det är hudvårdsprodukter som balanserar huden i ansiktet, jag har blivit väldigt mycket bättre sen jag börajde med det, har dock kvar lite finnar på ryggen. Det går inte att använda såna dyra krämer där:P

• MalinilaM

Btw så såg jag på det där doctors på tv 4+ i veckan om att man kan använda vinäger som jag scrubbar ryggen med.

• katten

ok va kostar Exuviance produkterna?

• MalinilaM

Dom är rätt dyra, jag brukar köpa ett litet set med regöringsgel,toner,dag och nattkräm för 200kr. I stora förpackningar ksotar dom kring 380kr per produkt. Men jag brukar klara mig på det lilla setet i två månader så jag tycker det lönar sig att köpa det. Dom har olika set för olika hudtyper, de har för acnehud, men jag använder den för normal hud och den gör ändå att mina finnar försvinner.

• katten

allt de för 200kr bara? eller menar du 200 kr st?
    vilka ställen har de prudukterna? hudteraputer?

• MalinilaM

Nej det är 200 för allt, men det är väldigt små förpackningar, men som sagt ifall man inte överdoserar kan det räcka två månader. Jag köper det hos hudvårdsterapeuter som är återförsäljare av exuviance, sök på gula sidorna hudvårdsterapeut+exuviance och sen på den orten där du bor.

• MalinilaM

Såg att du bor i karlstad,tror dom säljer exviance på aqua nere på stan, det där stället som har både frisörer och hudvårdsterapeuter.

• katten

ah ok tack så mycket för infon MalinilaM :) ska kolla upp de:)

• katten

make me up hade de på norrstrand får ringa dit:)

• evelina81

Jag tar spironolakton precis som någon tidigare skrivit.

Fick det utskrivet av en gynekolog pga finnar, generande hårväxt. Funkar skitbra! Effekten dröjer dock någon månad eller så. Dessutom blir man av med vätskeansamlingar om man nu har sådana.

Förstahandsvalet är p-piller egentligen, men eftersom jag inte bör ta p-piller så fick det bli spironolakton.

Svar på tråden Hudvård för pcoare?? pco finnar Hjälp!