• falken

    Oktoberbebisar 2009 :-)

    Har precis fått ett vackert blått plus BF egentligen 28:e september, men förra graviditeten drog över en 16 dar så jag känner att det här abolut blir en oktoberbebis!

    Det måste finnas flera oktoberbarn på gång, välkomna in i tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 23:41
    Här kan vi fylla i beräknat födelsedatum www.familjeliv.se/Forum-11-231/m40754550.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-25 14:27
    Och här kan man lägga in MAGBILDER www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42580226.html

  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2009 :-)
  • motalatjej

    Å jag har kännt första sparken! Det var verkligen inget snack om att det var en sån heller. Häftigt! Är i v 15, snart v 16. Grym känsla... Mannen la handen på magen och jag tror att vi fångare exakt rätt ögonblick då liten snurrade eller så, för tom han kände det!
    Har kännt lite sprattel i nån vecka, men nu var det en klockren snurr!

  • zasata

    motalatjej: vad kul!
    jag känner bara pyttelite. sambon skulle aldrig kunna känna det.

    linda: Skoj!

  • Fåret Shaun

    Nu har jag fått papper från Fk, fast jag tror inte jag hinner få pengarna till den 27:e. Ja, ja det löser sig nog på något sätt.


    Min sambo har nu även köpt orange tröja och en blommig kjol toll mig på Po.P.
    Kul med rörelse och till ul
    Själv har jag kännt rörelser till och från från v 11. Inte ovanligt med tredje sa min bm.
    Nu ska jag göra mig iordning, hämta barn sen om jag orkar köpa mat som vi ska laga till förskolan (föräldrarna lagar maten till förskolan, och städar).
    Efter ul ska jag maila matansvarig och städansvarig om schama för nästa termin.
    Happ, vad ska man göra idag då?
  • Flapper
    LindaKarlsson skrev 2009-04-20 13:10:10 följande:
    Woho, idag fick jag tid för mitt rul. 11 maj kl 14! Åååh vad jag längtar nu :)
    Ska också kolla in på bebisen den 11 maj! Dessutom kommer min mamma till Sverige precis då och hälsar på så jag har bjudit med henne att följa med. Mysigt!
  • Flapper

    Fåret Shaun skrev 2009-04-16 23:18:13 följande:


    Första gången gck jag till MVC och en läkare där som var riktigt otrevlig. Då jag hormonstinn ringde min husläkare sa hon bara att jag inte skulle dit mer utan gå till henne istället. Visst får man betala då men hellre det än springa stup i kvarten, träffa ny läkare varje gång mm
    Gjorde samma sak med nummer 2. Vissa ska inte befinna sig på MVC helt enkelt. Suck!
  • Fåret Shaun
    Flapper skrev 2009-04-20 13:54:07 följande:
    Fåret Shaun skrev 2009-04-16 23:18:13 följande: Gjorde samma sak med nummer 2. Vissa ska inte befinna sig på MVC helt enkelt. Suck!
    Min bm sa att de försökt bli av med den läkaren, flera som klagat. Ingen vill gå till honom så de "nya" får honom.
    Happ, vad ska man göra idag då?
  • fruganL
    Flapper skrev 2009-04-20 13:53:28 följande:
    Ska också kolla in på bebisen den 11 maj! Dessutom kommer min mamma till Sverige precis då och hälsar på så jag har bjudit med henne att följa med. Mysigt!
    Hur ser reglerna ut för er?
    På mitt tidsbokningspapper från KK för UL står det klart och tydligt att inga barn får lov att följa med och endast en vuxen (utöver den som ska göra undersökningen) är välkommen in i undersökningsrummet. De vill väl undvika att tjocka släkten är med och att barn går runt och trycker på knappar.

    Vad har ni fått för information angående de ämnena? Rent nyfiken bara!
  • Fåret Shaun
    fruganL skrev 2009-04-20 17:49:32 följande:
    Hur ser reglerna ut för er? På mitt tidsbokningspapper från KK för UL står det klart och tydligt att inga barn får lov att följa med och endast en vuxen (utöver den som ska göra undersökningen) är välkommen in i undersökningsrummet. De vill väl undvika att tjocka släkten är med och att barn går runt och trycker på knappar. Vad har ni fått för information angående de ämnena? Rent nyfiken bara!
    Här får inte barn följa med pga att om de hittar något fel och föräldrarna blir ledsna mm. Men en extra vuxen tror jag får vara med i rummet. 
    När vi väntade nr2 frågade vi för tiden var mitt i 1:ans sovtid, men vi fick inte ta med ett sovandes barn till ul:et
    Happ, vad ska man göra idag då?
  • zasata
    fruganL skrev 2009-04-20 17:49:32 följande:
    Hur ser reglerna ut för er? På mitt tidsbokningspapper från KK för UL står det klart och tydligt att inga barn får lov att följa med och endast en vuxen (utöver den som ska göra undersökningen) är välkommen in i undersökningsrummet. De vill väl undvika att tjocka släkten är med och att barn går runt och trycker på knappar. Vad har ni fått för information angående de ämnena? Rent nyfiken bara!
    så står det hos mig med.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2009 :-)