• kattenfindus

30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX

Hoppla! Nu är tre månader åter passerade. Hoppas det är ok att jag startar en ny tråd. Önskar er alla en härlig vår
    /Anki
    Vi som träffas i den här tråden är:
    Betty2 (Sofia): tvillingarna föddes 070504, Storebror Vikt: 2700 g, Längd: 48 cm
    Lillebror Vikt: 3395 g, Längd: 50 cm
    MH76 (Malin): Lilja föddes 070523, Vikt: 4090 g, Längd: 54 cm
    Leende (Ulrika): Hugo föddes 070528, Vikt: 3710 g, Längd: 53 cm
    FruR8 (Viktoria): Malva föddes 070528, Vikt: 3830 g, Längd: 51 cm
    Fe73 (Frida): Anton föddes 070604, Vikt: 3425 g, Längd: 52 cm
    Emeles (Anna): Anton föddes 070605
    Elinen (Elin): Max föddes 070607, Vikt: 3895 g, Längd: 53 cm
    Liten Clementin (Karin): Amelie föddes 070611, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Längtandes (Åsa): Viktor föddes 070614, Vikt 4250 g, Längd: 53 cm
    Becky 30 (Rebecca): Amanda föddes 070616, Vikt: 3770 g, Längd: 52 cm
    Kattenfindus (Anki): Felix föddes 070619, Vikt: 4100 g, Längd: 55 cm
    Amalia34 (Carin): Nils föddes 070621, Vikt: 2900 g, Längd: 48 cm
    Auroratiger (Andrea): Dante föddes 070622, Vikt: 3475 g, Längd: 50 cm
    bergkvist, Johanna: Moa föddes 070710, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Snöstjärna71, Anna: Nils föddes 070730, Vikt: 3500 g, Längd: 53 cm
  • Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX
  • MH76

Efter att ha uppdaterat mig 7 sidor tillbaka inser jag att jag inte orkar eller kan kommentera allt jag vill eller borde.

Jag vill dock skicka en kram till alla sjuklingar, med halsont, feber, snuva, öroninflammationer och allt vad det nu är.

Jag håller även tummar och tår för dig Ulrika att medicineringen hjälper Hugo att sova bättre.

Anki: Jag är ledig varje onsdag så när ni har tid, lust och ork för besök/vill besöka så kommer vi gärna till er eller så får ni komma hit. Bara att hojta till! Hoppas lilla Fanny kryar på sig fort och slipper magsjukan.

Rebecca: Håller tummarna för dig också, hoppas att allt löser sig. Njut i Egypten, lite avis måste jag erkänna.

Andrea: Nu ska jag läsa min mail, har inte kommit åt den på en vecka eftersom vi inte kan logga in på hotmail på jobbet heller.

kram allihop

• kattenfindus

Kul att höra av dig Malin - man inser snabbt hur internetberoende man är när det strular...

Nu har jag lagt upp en förlossningsberättelse för Fanny i bloggen.

• Fru R8

Grattis Åsa och hela familjen! Hurra, hurra!!!!!

Åter till Malva...

• Auroratiger

STORT GRATTIS TILL ÅSA OCH HELA FAMILJEN!!! Välkommen Viktors lillebror!

Nu till Dante och hans penicillin...

• Liten Clementin

Fastän jag suttit på datorutbildning hela dagen har jag inte kunnat surfa. (Privatsurfar inte på jobbet alls, faktiskt. Finns inte tid...) Satt i samma hus som Frida jobbar i, och min förhoppning var att vi kunnat sammanstråla. Tji fick jag, dagen har varit fullspäckad. Dock fick jag info om lille Filips ankomst i arla morgonstund.
    Välkommen, lillkillen! Stort grattis till Åsa med familj!

Då har tråden en ny minsting, Fanny känns ju redan till veckorna kommen.

Vilken fin Fannyförlossning du sammanfattat, Anki! Underbart att andningen funkade och höll dig fokuserad. *rörd*

Det låter som om hemmaträff lockar mest. Just nu har jag inte någonstans eller dag för att planera bort make och dot. Även om hon sover bra så har jag alltid ett öra på lystring om kvällarna, det blir inte så avkopplande. Ja, ni vet säkert hur jag menar.

Annars så lyser ju verkligen vårsolen med hela sitt vänliga ansikte. Vi skulle ju kunna släppa ut våra kalvar på vårbete med piqniq. Då kan ju även alla småsnoriga vara med, stora som så Grilla korv på 4H-gård, kanske?

• Emeles

Oh, vad roligt att få höra om Åsa!!!

Rebecca: Tråkigt med jobbet... Men samtidigt är ju ett varsel "bara" ett varsel... Och även om det är mer än bara ett varsel - så ordnar sig ju allt såsmåningom!

I övrigt: Krya på er, ni som fortfarande är sjuka! Vi har pepparpepparpeppar ingenting att gnälla över just nu så vi kan sprida medkänsla över världen! Särskilt över små nygjorda, snuviga Fannyar...

Picknick låter hur mysigt som helst. I helgen skall jag dock till den exklusiva staden Borås och jobba med kattförbundets årsmöte hela helgen. (Åker redan fredag morgon...) I och för sig brukar det vara ganska bra party på fredagkväll och mycket bra middag på lördagkväll - men ändå... Vill inte. Det känns konstigt nog svårare i år än förra året, trots att Klanton var mindre då. Jag verkar bli mer och mer kär i den där lille skiten för var dag som går. Men - hursomhelst - om ni vill picknicka även typ... NÄSTA helg - let me know!!!

AH - nu börjar Rent hus! Jag som är en sucker för förnedringstv måste gå!!!

• Becky 30

Gissa vad jag har gjort!?!?

Jag har varit på mölndals BB och träffat Åsa och litet syskon. Den lille söte krabaten, som ännu inte talat om vad han heter (men han funderar på det och lovar att återkomma!), är bland det sötaste jag sett. Väldigt lik sin lillebror och så perfekt allaredan fastän han borde vara skrynklig och ihoptryckt på grund av äventyret han precis blivit av med men inte en skymt av det kunde man se på det alldeles underbara lilla ansiktet. Åsa har all anledning att vara en stolt tvåbarnsmor!! I all hänförelse glömde jag fråga hur lång han var men han vägde 3800 så han var lite mindre än storebrorsan när han kom, å andra sidan stannade ju Viktor kvar i magen lite längre...

Åsa hälsar till er allihop!

PS. Inget varsel i världen kan få mig att vara annat än glad och upprymd en sån här dag!! DS.

• Auroratiger

SÅ, nu har jag fått hem min make och får äntligen lite tid att vara sjuk själv!

Besöket hos doktorn igår resulterade i domen "typisk dagisbakterie" som ger ont i halsen, hosta och ögoninflammation. Hon tyckte dock att jag var såpass på bättringsvägen (är feberfri sedan ett par dagar) att antibiotika var onödigt. Fick antibiotika-ögondroppar till mitt nu röda, ömmande och rinnande öga i alla fall. Har fortfarande knallont i halsen och kan inte prata särskilt högt, är hängig, snorar, huvudvärk, ni vet.

Dante är hyfsat pigg idag men VÄLDIGT gnällig och krävande, något Christian redan hunnit kommentera... De vanliga raseriutbrotten är dubbelt förstärkta - allt blir väl extra jobbigt när man har ont i örat, så det är väl förståeligt, men man känner sig rätt maktlös när ens barn skriker besinningslöst i en kvart, slänger sig bakåt med huvudet före, går upp i brygga av raseri och är helt omöjlig att avleda. Det enda jag kan göra är att hålla i honom och försöka hindra honom från att skada sig själv. Det är ju inte någon fas heller, han har ju varit sådan här sedan han var runt året.

Vi var ute en sväng i fina men kalla vårvädret i alla fall, tittade på krokusarna som blommar i trädgården och var en sväng på lekplatsen. Vi var nog lika trötta båda två efteråt men det var ändå skönt att komma ut.

Nog om mig.

REBECCA: Håller tummarna för att varslet förblir ett varsel och inget annat. Skönt att ha resan att se fram emot i alla fall! Och så är jag lite avundsjuk på dig som fått träffa Åsas färsking!

ANKI: Ska läsa din förlossningsberättelse sen tänkte jag.

Att träffas låter trevligt, hemma eller picknick, men vi får krya på oss - eller rättare sagt, jag får krya på mig - lite först. Nu i helgen är nog uteslutet för vår del, men i nästa vecka eller så kanske. Bestäm ni andra så får vi se om vi hakar på.

• MH76

Rebecca, så fin vårt senaste trådtillskott låter... jag vill också se, lukta och känna. Skönt att de mår bra

• Fe73

Lördag hos oss.
    Igår fick Anton en trehjuling av pappa, vilket resulterat i att dem är ute redan nu och cyklar ;))
    Bor man i lägenhet kanske grannarna blir lite lätt irreterade om de man cyklar eller åker Bobby car kl 7-8 på helgen.

Karin: Synd vi inte fick ihop det...för det mesta jobbar jag så jag har lunch kl 12 men vissa dagar får jag jobba sent oh då måste jag ta den senare lunchen också.

Klipper Ni era barn själva?
    Jag är verkligen så kass på det och nu har farmor också klippt lite men han ser ut som en munk utan flinten pga att hon klippte av den långa luggen. Måste få ordning på detta.
    Ringde en frisör som fått bra kritik och har både bil o film för barnen här i Gbg Clipper Crazy heter dem.
    Frågade om de klipper barn och hon drog på svaret så det lät som hon egentligen inte ville, frågade vill ni klippa eller inte? Jajo sådär blev svaret...jag blev lite sur så där blir ingen klippning. Lite service minded får man ju vara.

Åsa: Hoppas Ni kommit hem och "cocoonar" hela familjen nu.

Resa är ännu inte bokad. Jag är van vid sista minuten och priserna på familjehotell blir dyrt, så jag vågar liksom inte trycka OK knappen :))

Har även sagt till på jobbet om att jag skall ta ut föräldraledighet om möjligt på fredagar över sommaren. Kan vara skönt att ha lite längre helger.
    Hur har Ni det, kan Ni få ihop en lång semester med eran andre hälft?

Anton har börjat sätta ihop ord nu och pratar väldigt mycket Dricka te, Akta dig.

Ha en trevlig helg.

Kram Frida

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX