• kattenfindus

30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX

Hoppla! Nu är tre månader åter passerade. Hoppas det är ok att jag startar en ny tråd. Önskar er alla en härlig vår
    /Anki
    Vi som träffas i den här tråden är:
    Betty2 (Sofia): tvillingarna föddes 070504, Storebror Vikt: 2700 g, Längd: 48 cm
    Lillebror Vikt: 3395 g, Längd: 50 cm
    MH76 (Malin): Lilja föddes 070523, Vikt: 4090 g, Längd: 54 cm
    Leende (Ulrika): Hugo föddes 070528, Vikt: 3710 g, Längd: 53 cm
    FruR8 (Viktoria): Malva föddes 070528, Vikt: 3830 g, Längd: 51 cm
    Fe73 (Frida): Anton föddes 070604, Vikt: 3425 g, Längd: 52 cm
    Emeles (Anna): Anton föddes 070605
    Elinen (Elin): Max föddes 070607, Vikt: 3895 g, Längd: 53 cm
    Liten Clementin (Karin): Amelie föddes 070611, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Längtandes (Åsa): Viktor föddes 070614, Vikt 4250 g, Längd: 53 cm
    Becky 30 (Rebecca): Amanda föddes 070616, Vikt: 3770 g, Längd: 52 cm
    Kattenfindus (Anki): Felix föddes 070619, Vikt: 4100 g, Längd: 55 cm
    Amalia34 (Carin): Nils föddes 070621, Vikt: 2900 g, Längd: 48 cm
    Auroratiger (Andrea): Dante föddes 070622, Vikt: 3475 g, Längd: 50 cm
    bergkvist, Johanna: Moa föddes 070710, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Snöstjärna71, Anna: Nils föddes 070730, Vikt: 3500 g, Längd: 53 cm
  • Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX
  • Fru R8

Malva var frisk en vecka, men blev magsjuk inatt. Jag är så glad att jag har egen tvättstuga, för nu alstras tvätt! Malva vill inte alls göra "en Amelie", utan håller armarna stenhårt om mammas hals och kräks i handduk eller direkt på mamma. Man gör det som passar en själv bäst..

Rebecca: Underbart att snusa bebis!

Andrea: Hoppas dagisbakterien lämnar er snarast. Oss har den lämnat, även om nu magbassiluskan kom istället.

Frida: Vi tror Malva ärver en trehjuling på tvåårsdagen, verkar ju kunna bli succé! Trist bemötande från frisören. Vi kör på med akutklippningar här hemma. Det har blivit bättre, sedan Malin tipsade om hur luggar ska klippas (tack Malin!), men några mästerverk snackar vi inte om.

Nej, nu ska äta lite, medan liten sover.

Kram på er!

• MH76

Vi har fortsatt datorproblem hemma för det mesta så om ni undrar varför jag skriver så lite i tråden nu för tiden så vet ni varför. Passar på lite såhär på jobbet, fast jag inte hinner egentligen.

Viktoria: kul att mina tips hjälpte, kom inte ens ihåg att jag gett dem Mindre kul med magsjuka... krya krya

• Auroratiger

Verkar vara lite stillsammare i tråden nu... Jag är fortfarande väldigt nyfiken på om Viktors lillebror är en Filip eller inte!

Jag går fortfarande här och hostar mig fördärvad. Nu har det blivit rethosta av det hela, och jag börjar bli VÄLDIGT trött på den! Annars är jag väl hyfsat pigg nu, men det är rätt skönt att jag inte är schemalagd förrän på onsdag.

• Becky 30

Hej mina vänner!

Idag är det en riktigt bra dag. Jag är tl från jobbet för att kunna inhandla det sista till badrummet och packa inför resan. Betala räkningar och allt sånt där som måste göras när man reser i ett månadsskifte. Ser här på familjeliv att någon noterat att man kan kolla sin deklaration på skatteverket. Sagt och gjort!

C & jag får tillbaka ca 50 000!!! Förstår ni hur underbart detta är!! Vårt badrum övergick sin budget rejält och vi får låna pengar av C's mormor för att klara det men nu kan vi ju betala tillbaka i stort sett omgående. Plus att vi får bra med pengar över!! Trots att jag är varslad och inser att 60% lön inte är jääääääättteroligt så vet jag nu att vi klarar oss igenom det värsta och i alla fall inte behöver gå på minus i sommar. Jösses vad lättad och glad jag blev nu. Bästa morgonen på länge, och dessutom lyser ju solen ute!!

Efter regn kommer sol, så är det bara!!

• Becky 30

KARIN!! TACK så jättemycket för paketet som damp ner i brevlådan!! Guide till Egypten, superbra, vi hade faktiskt ingen tidigare!! Vi får se till att träffas efter vi kommer hem från vår resa. Tack igen och stor kram!

Åsa hälsar att hon fortfarande har problem med att logga in på FL men hon har lyckats lägga ut lite bilder på Filip i hennes bildgalleri, skynda in och ta er en titt på underverket!

• Leende

Halloj!

REBECCA: Härligt att få tillbaka så mycket på skatten, vid precis rätt tillfälle ochså.
    underbart att du tänker så positivt angående varslet, det är ju verkligen så man skall göra. Vända och se allt positivt istället! Ha det nu så skönt på semestern hela familjen
    och passa på att njuta till fullo. Sen har ni ju ert fina nya badrum att komma hem till ochså.. vilken lyx{#lang_emotions_smile}

VIKTORIA: Stackars lilla Malva... Usch, fy, blä, för denna magsjuka som härjar.. Håller tummarna att inte ni blivit eller blir smittade...

Ni andra sjuka i tråden stora som små får krya på er med!

Tänkte berätta hur det gått med Hugo ochså.. efter ca en vecka började det bli lite bättre. Då var hans vakenperioder inte lika långa längre och nu efter 1,5 vecka är han helt vaken ca 1 timma per natt, MEN han vaknar ca 1 gång i timmen och ropar samt gnäller så jag får springa in och trösta honom.. fast då somnar han om ganska omgående igen.. Så visst har det hjälpt,och det är ju skönt för honom, men han är ju fortfarande väldigt orolig på
    nätterna.. Och eftersom han vaknar en gång i timmen och jag måste springa upp så har jag svårt att somna om direkt efteråt ändå.. Så jag sover inte speciellt mycket bättre på nätterna själv. Men huvudsaken är ju att han inte är klarvaken så långa perioder längre.. Men vi skall bara ge han medicinen några dagar till sen får vi se hur det blir när vi slutat med den helt...
    Har läst mycket om att omega 3 är bra för bla barn med sömnproblem  mm. så jag tänkte testa det sen.. Det känns bättre att ge honom det iallafall..

Nu skall jag kika in på Filip!

• Auroratiger

REBECCA: Härligt med skatteåterbäring, precis vid rätt tillfälle! Ha en riktigt bra resa nu!

ULRIKA: Skönt att ni ser en förbättring. Men, dum fråga, om ni måste springa in till Hugo stup i kvarten, är det inte enklare att ha honom hos er i sängen, eller flytta in hans säng i ert rum? (Det är anledningen till att Dante sover hos oss större delen av natten, vem sjutton orkar springa fram och tillbaka? Nu är det bara att klappa om honom lite så somnar han oftast om.)
    Tänkte på en annan grej förresten, om hans sömnproblem består, se till att få honom utredd för ev. matallergier. Bl a mjölkallergi sägs ge sömnstörningar, gissningsvis för att de ha ont antar jag.

Nu ska jag också titta på Filip!

• Leende

ANDREA: Det är ingen dum fråga, förstår att det låter konstigt att han inte sover hos oss, men vi har övervägt det fram och tillbaka hela tiden och när han sov inne hos oss så vaknade han ÄNNU oftare (bara av att tex golvet knarrade till när vi gick, eller att vi vände oss i våran säng mm, så otroligt lättväckt) så då tyckte vi att han lika väl kunde sova i sitt egna rum.. Men vi får väll se.. snart kanske vi flyttar tillbaka honom till oss igen och testar på nytt om det går bättre.
    Det var ett bra tips med en utredning för eventuella matallergier. Skall kolla upp det{#lang_emotions_smile}

• Fru R8

Rebecca: Grattis till återbäringen! Vi får också tillbaka en del och det är skönt när man har gigantiska hål att stoppa pengarna i.

Ulrika: Låter ju som det är på rätt väg. Tummar hålls!

Här har vi en mycket svag Malva som inte vill komma igång och äta igen. Har ätit lite korv och lite välling sen i söndags. Var hos doktorn idag, men läget var under kontroll. Nu ska jag försöka med korv igen. Säg vad jag inte har erbjudit damen de här dagarna!

• Fe73

Åh vilken finis Åsa!
    Heter han Filip eller blev något annat namn?

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX