• kattenfindus

30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX

Hoppla! Nu är tre månader åter passerade. Hoppas det är ok att jag startar en ny tråd. Önskar er alla en härlig vår
    /Anki
    Vi som träffas i den här tråden är:
    Betty2 (Sofia): tvillingarna föddes 070504, Storebror Vikt: 2700 g, Längd: 48 cm
    Lillebror Vikt: 3395 g, Längd: 50 cm
    MH76 (Malin): Lilja föddes 070523, Vikt: 4090 g, Längd: 54 cm
    Leende (Ulrika): Hugo föddes 070528, Vikt: 3710 g, Längd: 53 cm
    FruR8 (Viktoria): Malva föddes 070528, Vikt: 3830 g, Längd: 51 cm
    Fe73 (Frida): Anton föddes 070604, Vikt: 3425 g, Längd: 52 cm
    Emeles (Anna): Anton föddes 070605
    Elinen (Elin): Max föddes 070607, Vikt: 3895 g, Längd: 53 cm
    Liten Clementin (Karin): Amelie föddes 070611, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Längtandes (Åsa): Viktor föddes 070614, Vikt 4250 g, Längd: 53 cm
    Becky 30 (Rebecca): Amanda föddes 070616, Vikt: 3770 g, Längd: 52 cm
    Kattenfindus (Anki): Felix föddes 070619, Vikt: 4100 g, Längd: 55 cm
    Amalia34 (Carin): Nils föddes 070621, Vikt: 2900 g, Längd: 48 cm
    Auroratiger (Andrea): Dante föddes 070622, Vikt: 3475 g, Längd: 50 cm
    bergkvist, Johanna: Moa föddes 070710, Vikt: 3790 g, Längd: 51 cm
    Snöstjärna71, Anna: Nils föddes 070730, Vikt: 3500 g, Längd: 53 cm
  • Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX
  • Liten Clementin

*kikat på trådens minsting* Så fin, och så lik storebror och ändå alldeles unik med sina egna fina drag! *mys*

Rebecca: Ja, jag tänkte att en guide kunde komma väl till pass. Och vilken fantastisk morgon! 50.ooo!!! Det är ju sånt man skrapar fram på Triss i tv!
    Jag lockades av ryktet till Skatteverkets sida och deklarerade i en hast jag med. Skönt att ha det gjort. Lite fick jag tillbaka, men en betydligt mer blygsam summa. *nöjd ändå*

Skönt att Hugo hittat en bättre sovrytm. Han har ju jobbat länge på sin ickefungerande variant, så det tar nog lite tid att hitta "hem", men snart är ni nog där!

Kan Malva variera kosten med kalkonkorv, kanske!? Same, same but different. Inte prioriterat kanske att variera just nu, primärt är ju att hon får lite mer aptit. *sänder lite matlust*

Här är man "nakenfis" om man springer utan kläder. Tydligen lätt att blanda samman när man är liten. Amelie önskade idag att få se filmen med "Nicke Nakenfis". Först kopplade jag inte, men sen frågade jag "Nicke Nyfiken?" och hon nickade glatt. *hihi*

• Auroratiger

ÅSA, vilken fin liten skrutt!

KARIN, Nicke Nakenfis! *lol* Ja, här bor också en nakenfis, men han kan förstås inte säga så avancerade ord än...

• Auroratiger

Fick posta lite hastigt där eftersom Christian krävde att jag skulle överta nattningen av Dante en stund. Han har haft väldigt svårt att somna sedan Christian kom hem, av någon anledning.

ULRIKA: Då förstår jag, jag undrade mest bara.

VIKTORIA: Låter som om kräkningarna är över i alla fall, och skönt är väl det. Hon återfår nog snart aptiten ska du se.

Idag har jag varit hos läkaren igen och fick med mig härliga dunderhostmedicinen Cocillana-Etyfin. Så nu ska förhoppningsvis här snart inte hostas mer!

• Fru R8

Nicke Nakenfis! *asg* Här hemma skulle vi dock inte höra en sådan skillnad på det fröken säger. Malva har massor med ord, men många med helt fantastiska egna uttal! Teletubbies heter för närvarande bamio. Och smoothie heter fortfarande omni. Bada heter sedan gammalt bumbuma. Hur får hon egentligen ihop det? Vi har dock märkt att fler ord korrigeras till det rätta och hoppas detta ordnat till sig innan skolstart.

Andrea: Skönt att du fått den rejälaste av de rejäla hostmedicinerna! Lite morfin i botten, så går medicinen ner!! Inte roligt att hosta så mycket, det tar på sömn och all ork, som behövs som mamma, inte minst med tanke på att du ofta är ensam.

Åsa: Vilken liten underbar krabat! Färskingbilden på er båda, förde mig raka vägen tillbaka till BB och Malvas ankomst. Oj, oj, oj...

Jodå, Malva har ite kräkts sedan söndagkväll, så har vi varit förskonade. Nu under eftermiddagen lyckades hon till slut äta lite. Sakta men säkert kommer tösen tillbaka.

• Fe73

Nicke Nakenfis haha en ny variant...söta lilla Amelie.
    Karin: Du är så omtänksam.

Viktoria: Usch ja så jobbigt när dem inte får i sig maten. Antons vikt går ner väldigt snabbt men som tur är upp också ;) Anton får äta mycket gräddglass

I må när jag kom till dagis hade Anton alla fröknar gått in och satt sig i ett möte och alla kompisarna var hämtade. Kl var 16,45 så jag var inte sen. Hittade Anton på en annan avd men en fröken han inte känner och han grät så hela kroppen skakade. ÅHHHH vad arg och lesen jag blev. Han kände sig helt övergiven förståligen.
    Jag vill alltid hämta på dagis innan 16,45 då de slår ihop avd då och det kan hända att ingen av hans fröknar är kvar.
    Sa till igår att Anton hade varit väldigt ledsen och att han inte hade kännt ngn. Jaa det var ju lite oturligt så om de skall gå ifrån tidigare skall de ringa mig från nu.

Ulrika: Vad skönt att det går åt rätt håll med Hugo. Jag tänker när Anton ritar på möblerna hemma att Julia var just i denna ålder när vi hade bebbar och du berättade om hennes småhyss och nu är våra där redan också.

Ha en bra dag.

• Fe73

Ett Tips:

Utförsäjning/Vrakpriser av provkollektioner från Streetkläder, väskor, skor, skidkläder, badkläder mm Herr, Dam och Barn.
    Lör 28e 11-16
    Sön 29e 11-16
    Må 30e 15-19

Rip Curl Nordic AB, Gamla Almedalsvägen 39, Gbg Nära Lilla ingången på Liseberg.

Endast kontanter!

• Fru R8

Frida: Usch, jag förstår precis! Skulle själv blivit både vansinnig och ledsen! Hoppas nin nu fått fungerande rutiner, för att förhindra att det händer igen.

• längtandes

Hej alla i tråden!

Tack så jättemycket för era inlägg och hälsningar till Lillebror! Rebecca har per telefon läst upp alla hälsningar till oss! Jättegulliga inlägg! Tack tack tack snälla ni!

Vi har det jättebra! Vi har kommit fram till att Lillebror ska heta Filip! Ryser lite när jag skriver det nu, han är så söööt! Jag har lyckats lägga in några bilder på min sida på FL men fortfarande kan jag inte komma åt era inlägg eller skriva själv i tråden.

Åh vad gott han luktar vår Filip! Han är så mysig när han ger tecken till att han vill äta. Söker med huvudet och hackar på axeln, pussar på halsen, plutar med munnen och smackar! Han gillar mjölken stenhårt! Han vill äta ofta och helst somna med bröstet i mun! Mmmm vad vi myser med honom! Han bajsar ofta, ca 8-10 gånger per dygn. Han tar i och flåsar när han bajsar och så sprakar det högt och tydligt! Inkomster och utgifter..

Gosingen sover mycket sen igår. Vi hoppas han fortsätter kräva mycket sömn eftersom hans stolte gossige storebror också behöver en hel del uppmärksamhet, kramar, pussar och gos! Tiden jag har med Viktor är oerhört viktig och jag tar mig tid med honom. Viktor reagerar emellanåt. Han har bl.a. bitit mig hårt och länge i axeln, han blir orolig och lite ledsen såklart över att han inte får sina föräldrars uppmärksamhet till samma omfattning som tidigare samtidigt är hans beteende över vår förväntan med tanke på vad han går igenom nu. Ikväll var han riktigt mysig med lillebror och pekade och tog försikigt på hans kroppsdelar för att direkt efter peka på sina. Viktor får vara delaktig i så mycket som möjligt av det som rör Filip. Viktor springer och hämtar pallen när vi ska byta blöja på Filip, så står han där vid skötbordet och leker tittut med Filip.  

Jo, Filip kom alltså till världen i onsdags, den 18 mars kl 05:10. Hans vikt var 3830 gram och han var 52 cm. Han skrek direkt han kom ut och var säkert chockad eftersom han sedan han tryckt på lite kom ut på mellan 5-10 minuter. Han mådde bra direkt han kom ut och var pigg och nyfiken! Modern och fadern hans var chockade över moderns starka djungelvrålläten som måste hörts ända bort till Kållered. Fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. Det var det värsta jag varit med om. Jag skrek så jag varken hörde vad barnmorskan eller vad Nicke försökte säga till mig trots att höll Nicke stenhårt ner mot mitt ansikte. Det var som ett hus skulle ut och jag överdriver inte. Kanske för att det gick så snabbt med krystvärkarna. Men fy fan. Nej, jag gör inte om det, det gör jag inte, nej nej nej! Jag använde mig bara av lustgas. Jag kom in kl 22 till Mölndals förlossning tisdag kväll men blev kl 23 mot min vilja skickad ner till BB för att "vila" mig igenom mina två minutersmellanrum mellan värkarna. Jag hade då redan fått lusgas på förlossningen men barnmoskan trodde inte på att jag var i en aktiv fas eftersom jag ett dygn tidigare också var öppen 1 cm vid en koll på förlossningen! Men två timmar senare när jag väckt hela BB med mina värkar fick de skicka tillbaka mig till förlossningen där man upptäckte att jag inte hade långt kvar till själva födseln. Fick där en ny barnmorska som var toppen och 2.5 timmar senare var han ute! Det var fullt på Östra och jag tog sista platsen på Mölndals förlossning. Tur vi hade som slapp åka till Varberg eller Borås med två minutersvärkar..

Ni kan kalla mig för Dolly för jag är tillbaka i min G-kupa för tillfället.

Denna gång behövde bara barnmorskan sy mig och bristningen var alltså inte lika stor som med Viktor. Jag känner mig skitsmal, vig och rörlig som bara den. Jag dricker vatten som bara den. Vi har haft farmor, moster, mormor och morfar på besök också Rebecca! Viktor hade så roligt med Rebecca i eftermiddags, han skrattade och skrattade och skrattade. När Rebecca hade gått hem och vi alla i familjen satt inne på Viktors rum satte Viktor sig på golvet med en boll, precis som Rebecca satt med Viktor, så visade han att han ville leka den leken med mig! Den leken när man plötsligt tar bollen ifrån Viktor och ger den tillbaka till honom därefter. Åh vad han gillar dig Rebecca (och vi andra i familjen gillar dig också såklart! )

Jag hoppas att ni alla i tråden mår bra och att mitt mejl bidrar till försök till att göra syskon, även om det gör ont. Det är verkligen underbart (är jag i lyckorus eller?). 

Nu blir jag snart utslängd igen. Har inte kunnat läsa era inlägg nu heller men försöker igen. Jag har varit i kontakt med FL men får inte den hjälp jag behöver. Tröttnat nu.

Kram kram kram!!

Åsa

Hitta inspiration till middagsmaten! MSN Mat & Dryck
  • Fe73

:)) FY Åsa ett hus...jag kunde inte låta bli att lägga ett asgarv, även om jag förstår att det verkligen inte var kul just då.
    Vi pratade just om det jag och min kompis Amelie som skall ha barn 2 i Juli att det är ju ofta så att barn nummer 2 går snabbare men gör ondare att föda.
    Jag är icke avskräckt iallafall ;))

• Leende

Oj,  Dolly, vilken kämpe du är ,blir rörd att läsa din berättelse.. Härligt att du äntligen lyckats komma in och skriva trots strulet med com hem.. Kan säga att jag ochså tänkte tanken "inga mer barn" efter Hugos förlossning, men man skall aldrig säga aldrig{#lang_emotions_wink} 

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX