• LaTjej

TACOS tråden :)

Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm

Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).

• Svar på tråden TACOS tråden :)
  • Missimo84

Vi kör köpta saker och ett måste för sambon är gräddfil av någon anledning.

• CharmingGirl

Bröden brukar vi variera oss med, men jag personligen älskar tortillabröd (dom platta, lite större?).

Använder köpta kryddpåsar, annars had ejag nog aldrig fått det att smaka "tacos".

Tillbehör: (varierar lite från gång till gång, ibland rubbet och ibland bara vissa favoriter )
    -gurka
    -tomat
    -paprika
    -röd eller gul lök
    -sallad
    -majs
    -champinjoner
    -fetaost
    -riven ost

Vi brukar ha gräddfil med eller utan ett par, tre stycken pressade vitlöksklyftor och sedan sån där "köpe-sås", mild eller medium.

Hur gör du, TS?

• War

SKITSTARK Habanerosås OCH banan i tacos är så jävla skitgott.

• Special K

Min mamma gillar cremefraiche till sina tacos och hon brukar vilja ha de harda skalen!

Jag gillar bade de och de mjuka tortillas broden!

Annars har vi:

Lok
    Majs
    Paprika
    Gurka
    Champinjoner
    Tomat
    Sallad
    Fardig tacosas (stark)
    Riven texmex sas

Guud vad hungrig jag blev!

• Missimo84
    CharmingGirl skrev 2009-01-26 20:34:58 följande:
    Bröden brukar vi variera oss med, men jag personligen älskar tortillabröd (dom platta, lite större?).Använder köpta kryddpåsar, annars had ejag nog aldrig fått det att smaka "tacos". Tillbehör: (varierar lite från gång till gång, ibland rubbet och ibland bara vissa favoriter )-gurka-tomat-paprika-röd eller gul lök-sallad-majs-champinjoner-fetaost-riven ostVi brukar ha gräddfil med eller utan ett par, tre stycken pressade vitlöksklyftor och sedan sån där "köpe-sås", mild eller medium.Hur gör du, TS?
    Har du testat den där köpesåsen med ananas?
  • Skottan

ÅÅ jag har alltid hårda skal, tacotubes, Mina måsten är köttfärsen med färdigpås taco krydda, riven ost, tomat, gul lök , majs och hemmagjord vitlöks sås (creamfrich, salt, peppar, och massa pressad vitlök). Eller om vi har avocado hemma blir guecamole istället.

De vi oxå har till är, gurka, färdig medium taco sås, mjuka bröd och nachoschips!!

• Fismamman

Som tacosås brukar jag blanda thaisweet chili sås och guccamole. (Attans svåra ord att stava till).

Svar på tråden TACOS tråden :)