TACOS tråden :)
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Vet inte om någon redan har skrivit det men ett tips är att ha någon dipmix blandat med gräddfil till... Åååh, vad det är gott! Min favorit är Hollyday...
Jag älskar de här "snacksen":
Blanda philadelfiaost med tacosauce(inte lika mycket som ost)
Klicka på nachos och lägg på en tallrik
Strö över ost och kanske lite finhackad lök
Micra tills det smält
Mumsa!
måsten till tacos;
guacamole
dipsås "TORTILLA"
ananas
varierande grönsaker
smältost
vi äter tacos rätt ofta då vi älskar det här hemma!
både mjuka, hårda skal och nachos skall finnas till
Jag bara älskar tacos men ibland tröttnar mannen min och då bjuder jag på tacofyllda paprikor som omväxling, supergott
Här är vi tacogalningar! Vi varierar med Tacopaj, taco pasta, tacoköttbullar m.m
Men till vanligt Tacos liksom har vi!
Köttfärs
Sallad
Gurka
Tomat
paprika
lök
Jalapenos STARKA!
Majs
Champinjoner
Kidneybönor
Rivenost
Smältost
Hot tacosås
Gräddfil
Guacamole
Rhodeisland (min man äter inte tacosåsen)
Sedan brukar vi ha Tubs, Bröd och chips.
Det brukar räcka för att alla i familjen ska bli nöjda!
Ja, såklart bröd (tortillas, gärna med chilismak eller vitlökssmak) och köttfärs (eller strimlad kyckling/biff eller jätteräkor osv).
Sen är jag i princip nöjd om jag får massor av starka tillbehör och lite gräddfil
Ost kan jag vara utan. Jaja, kanske lite sallad, tomat, gurka och mycket lök, då...
Exempel på starka tillbehör:
RIKTIGT stark tacosås/salsa (måste i 99% av fallen förädlas med tabasco el dyl)
Färsk eller inlagd piri piri
Den här jävlar-i-den-vad-starka chilisåsen som jag aldrig sett i Sverige (köper den på thailändska butiken på köpcentrat här i Frankfurt)
Jalapeños (men de är egenligen för mesiga, funkar dock om man tar mindre sallad och mycket jalapeños)
Ni visste att het mat är beroendeframkallande va?
Fru KM skrev 2009-01-28 11:37:22 följande:
banan är ett måste till taco!!!!
vi när vi gör tacos har vi bara sånt som vi tycker är gott så det är:
Majs
sallad
gurka
tomat
jordnötter
banan
ananas
vitlöksdip
cheddarostsås
tacosås
rivenost
Guacamole
rå lök
tacobröd
taco skal
taco chips
cheddar chips
de är inte så mycke vi har men gott är de ;)