TACOS tråden :)
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Gud vad jag blev hungrig!!!
det här använder vi:
Börjar m nachochips m riven ost o spiskummin som gratineras i ugenen somaptitretare.Sedan:
Köttfärs kryddas m: salt, peppar, paprikapulver, chilipulver cayennepeppar och MYCKET spiskummin
Tillbehör:
Tortillas
Riven ost (helst cheddar)
Majs
gurka
tomat
rå lök
chunky salsa HOT(santa Marias *mums*)
mini fraiche
sallad
hemmagjord guacamole
Min favorit är mini-tubs.
Medium-sås
gräddfil
lök (helst röd men går bra med gul oxå)
annanas
köttfärs med färdig kryddblandning
riven ost
sallad
gurka
paprika
tomat
minitubsen är ju så små så man kan inte ha alla tillbehör varje gång. så då blir vaje tub lite olika, känns mindre enformigt då :)
Men annars kör vi lite olika formationer, ungsbakade nachos med kyckling... tortillarullar med köttfärsfyllning som gratineras i ugnen, dubbel tortilla med kycklingfyllning som gräddas i ugnen och sedan särts i "tårtbitar".
Vi bruckar dock i stort sett alltid ha lite nacho-chips och guacamole på sidan om som man kan dippa lite.
Äslar "tex-mex" och det besta är ju att det går att kombinera i oendlighet beroende på om man har mycket eller lite tid, vill ha plockmat eller en mer bastant sammansättning.
Missimo84 skrev 2009-01-26 20:40:34 följande:
Rekommenderar Tacotubs, dom är så förbannat smidiga att äta ur.
Och vill ni ha en billig Texmexfest så köp tillbehören på Lidl eller ÖB. Helt ok.
Jag har alltid pinapple salsa till mina tacos och så sallad, köttfärs, paprika, gurka och så guacomole i taco tubs.
Kan tipsa om att hälla några droppar Liquid Smoke i Tacofärsen, får det hela att smaka lätt av grill.
Så smarrigt.
Missimo84 skrev 2009-01-26 21:03:05 följande: