TACOS tråden :)
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Åh vad jag älskar Taco!
trodde typ jag var den enda som åt det forftrande. Känns ju som man verkloigen inte vill släppa taget om 90-talet om man bjuder på taco. Men som sagt, jag älskar det! Guacamole är galet gott att dippa nacohchips i. Och santa marias smälta cheddarost. MUMS!
Missimo84 skrev 2009-01-26 21:09:51 följande:
www.extodia.se/catalog/hickory-liquid-smoke-p-318.html
Ser ut såhär och finns i sortimentet på ICA, Coop och Willys/Hemköp
Eftersom jag oftast äter själv så är det rätt trist att göra tacos med en massa tillbehör :) Så jag brukar bara steka färsen med taco kyddmixen, blanda i en massa svamp, lök och paprika och till det har jag pasta (penne), vitlökssås och isbergssallad och ibland nachoschips.
Men jag tycker det är skitgott :)
Man får ju själva tacosmaken ändå tack och lov :). Men är så sugen på hela kittet med Tacos.
oj, jag har nog inte ätit tacos på fem-sex år! Kanske ska ta o göra det snart. Har aldrig varit någon favorit, men heller inte något jag ogillar.
Kul att få lite inspiration!
Vi varierar tacosen genom att steka köttfärs eller kyckling i små bitar. har provat färdig krydda till kycklingen(fajitas) men det blir mycket godare om man kryddar själv tycker jag.
Våra tillbehör
majs
rå lök
sallad
tomat
paprika, gärna olika färger
gurka
vindruvor(delade på mitten)
äpple
soltorkade tomater
marinerade vitlöksklyftor
creme fraiche med chili & paprika smak
hemmagjord guacamole
vi brukar ha sådana där mjuka skal(kommer inte på vad de heter just nu) och så har vi tacochips med ostsmak
anledningen till att vi har vindruvor och äpplen till var för att få barnen att äta lite mer än bara skal och köttfärs men nu tycker vi alla så mycket om det att det måste vara med.
Vi brukar oftast ha skal och tacobröd, ibland skal och pitabröd.
Köper färdig krydda till köttfärsen sen medium tacosås.
Brukar ha gurka,tomater,röd lök och ibland riven ost.
Här hemma använder vi ibland köttfärs och ibland kyckling för att växla om.
Sen använder vi creme fraich som vi pressar ner vitlök till.
Som tillbehör har vi rödlök,gurka, sallad, tomat, maj, annanas.
Sen ibland händer det att vi gör olika gratänger för att variera.