TACOS tråden :)
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm
Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).
Testa, det är beroendeframkallande ![]()
bara för det så kände jag mig sugen på att ha det till middag och med banan i ![]()
Vi brukar använda ananas oxså. Det passar ihop med
det starka.
Har recept på tacogratäng, tacopaj, tacopannkaka och tacosoppa
om någon är intresserad.
recept är alltid roliga :P
Vi äter nog tacos på det "vanliga" sättet inget lyxigt förutom ibland då jag gör min nacholåda med kyckling det e gött =) brukar vi ha när det e sport på tv och vi har lite vänner över =)
men tacos e ju så himla gött =)
Hackad stjälkselleri till är väldigt gott!!!
Nåt som är gott dan efter taco, är ju att ta tacochips på en tallrik tacofärs och massor riven ost och in i ungnen och gratinera. Sen tillbehören som är kvar till det......mums fillibaba
Här är det taco varje helg men då barnen inte äter det så blir det som nattsnacks framför en film för mej och maken.
vi äter
köttfärs med färdig kryddmix
röd lök
gurka
tomat
medium sås
färdigriven tacoost
ibland vindruvor
min man
majs
natchochips
jag
tubs
Lite roligt att hitta den här tråden då min pappa idag bad mej fixa en Tacobuffe för ca 30 pers när han fyller år
Gud va sugen jag blev på tacos nu då
. Har aldrig provat med banan men många säger ju att det är gott. Vi har alltid ris till vår tacos, sen har jag ALLTIS ananas och gräddfil annars är det nog "som vanligt"
Jag fyller min tacos i salladsblad.. Bryter sönder lite natchosskal och lägger i oxå.. Och när man fyller i salladsblad så blir det jätte friskt och gott med tzatziki i =)
Jag är ett riktigt fan av tacos :) vi brukar ta, nötfärs med färdig kryddmix. Sen brukar vi blanda en skål med sallad eftersom vi båda gillar samma grönsaker. som består av:
Isbergssallad
Tomat
Lök
Majs
Hackade gröna och svarta oliver.
Sås gör vi på naturell yoghurt med massor med vitlök och salt och lite vitpeppar.
Tortilla bröd
Ganska vanlig men god tacos.