• LaTjej

TACOS tråden :)

Hur gör du tacos? Tillbehör? Bröd? Såser? Kryddor? Färdiga kryddor (i påse) eller kryddar du med egna kryddor från kryddskåpet? Grönsaker? Mm Mm

Det finns ju mängder med variation och det skulle vara kul att veta hur alla gör :).

• Svar på tråden TACOS tråden :)
  • ludenben

Testa, det är beroendeframkallande

Thegran skrev 2009-01-30 11:10:19 följande:
    banan??? i taco???
    BF 23/4- 09
  • Thegran
    Svar på #51
    ludenben skrev 2009-01-30 11:55:15 följande:
    Testa, det är beroendeframkallande
    haha, jag tror jag hoppar det :)
  • ludenben

bara för det så kände jag mig sugen på att ha det till middag och med banan i

Thegran skrev 2009-01-30 15:28:56 följande:
    Svar på #51 haha, jag tror jag hoppar det :)
    BF 23/4- 09
  • Spetsmössan i vitt

Vi brukar använda ananas oxså. Det passar ihop med
    det starka.
    Har recept på tacogratäng, tacopaj, tacopannkaka och tacosoppa
    om någon är intresserad.

• Bakar

recept är alltid roliga :P

Vi äter nog tacos på det "vanliga" sättet inget lyxigt förutom ibland då jag gör min nacholåda med kyckling det e gött =) brukar vi ha när det e sport på tv och vi har lite vänner över =)
    men tacos e ju så himla gött =)

• Ekorrmamman

Hackad stjälkselleri till är väldigt gott!!!

• Lady di80

Nåt som är gott dan efter taco, är ju att ta tacochips på en tallrik tacofärs och massor riven ost och in i ungnen och gratinera. Sen tillbehören som är kvar till det......mums fillibaba

• SkönaGG

Här är det taco varje helg men då barnen inte äter det så blir det som nattsnacks framför en film för mej och maken.

vi äter
    köttfärs med färdig kryddmix
    röd lök
    gurka
    tomat
    medium sås
    färdigriven tacoost

ibland vindruvor

min man
    majs
    natchochips

jag
    tubs

Lite roligt att hitta den här tråden då min pappa idag bad mej fixa en Tacobuffe för ca 30 pers när han fyller årCool

A 2004 & B 2006 & C 2007
  • L J K

Gud va sugen jag blev på tacos nu då . Har aldrig provat med banan men många säger ju att det är gott. Vi har alltid ris till vår tacos, sen har jag ALLTIS ananas och gräddfil annars är det nog "som vanligt"

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Amelia och Akilles betyder ALLT för oss♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Vårkänslor

Jag fyller min tacos i salladsblad.. Bryter sönder lite natchosskal och lägger i oxå.. Och när man fyller i salladsblad så blir det jätte friskt och gott med tzatziki i =)

• Miracle09

Jag är ett riktigt fan av tacos :) vi brukar ta, nötfärs med färdig kryddmix. Sen brukar vi blanda en skål med sallad eftersom vi båda gillar samma grönsaker. som består av:
    Isbergssallad
    Tomat
    Lök
    Majs
    Hackade gröna och svarta oliver.
    Sås gör vi på naturell yoghurt med massor med vitlök och salt och lite vitpeppar.
    Tortilla bröd

Ganska vanlig men god tacos.

Svar på tråden TACOS tråden :)