• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Pian80

Då kör vi på fika 10/3 tycker jag!

Pratade med den nya ledaren på vattengympan i bubbelpoolen igår och hon verkar trevlig i alla fall. Hade en liten benis på 5 mån.

• lottak79

Hejsan tjejer

Cissi: Hoppas det håller sig lågt nu, och att det inte blir sämre och att du får må bra resten av graviditeten. Snart är det dags att få ha sin bebis i famnen. Mysigt !

Grattis till alla vagnköp! Vi har beställt en i alla fall som vi får hämta ut i slutet av maj. Det blev en Emmaljunga nitro med svängbara ljul fram. Lättkörd som tusan.

I helgen var jag på kryssning med jobbet och fira av våran gamla chef. Visst är det kul med kryssning men jag kan ju påpeka att det inte var så kul när man är gravid. Folk verkar supa till ordentligt och beter sig hur som helst på såna där båtar. Dock inte vårt sällskap men en massa andra.

Sajsis: Visst är jag oxå vinsugen ibland. Att få ta ett glas till maten saknar man. Du är nog inte ensam {#lang_emotions_wink} 

Tänkte jag även skulle boka in möte på försäkringskassan hur föräldrarpenning fungerar. Både jag och sambon är ju lite vilsen när det gäller den biten. Det var visst fler som skulle gå den. Vilka datum har ni bokat nu igen??

Ha dé gott

• m o e

Fy sjutton vad segt det blev här sen de släppte nya sajten. Det hoppas jag verkligen att det blir fixat. Och sen har de gjort mittdelen så smal att hela graviditetsräknaren inte får plats. Det ser ut som att jag inte har hunnit till v 25 än...

Cecilia: Ja, vi köpte också en begagnad vagn den här gången. Vi har inte kvar vagnen efter storebror eftersom han snart fyller 5 år och vi bodde i lägenhet då. Vi hade ingen möjlighet att spara den någonstans. Men vi är jättenöjda med vagnköpet, billigt och miljösmart känns det ju att återanvända!

Pian: Ja, okej då. Vi bestämmer att nya tjejen är bra. Men som Ulla blir hon aldrig!

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • sockervit

Hej tjejer!

Grattis ni som köpt vagn Skönt att ni har det gjort nu! Så kändes det i a f för mig, dvs som om 10 kg försvann från mina axlar.

Bebisen min har sparkat heeela natten. Suck, så idag är jag trött. Undrar om jag hamnat på träningsläger kanske? ! Hihi!

Fika den 10/3 är inbokat i kalendern!

Pian80: Det lät ju hoppfullt

Lottak79: Vi är flera här inne som bokat oss den 7/5. Det var den nämaste tiden som ej var fullbokad...

Angeni: Klart du ska komma!

M o e: Mmm, segt är det verkligen Precis, hoppas det är tillfälligt! Och du är längre gången än v. 25

Lista på vilka som kommer på fika den 10/3 kl 18.00 (lättare att boka bord då ):

Pian80
    Moe
    DariaM
    Cecilia
    Ronzki
    Lina
    Sockervit

(Vågar ej byta sida och läsa vidare om vilka som kan fika, tänk om allt försvinner i och med denna seghet...så inget ont menat om ni inte finns med i listan. )

Tjingeling!

• Nanoozi

Jag är också med på tisdag den 10/3

Vi har inte köpt någon vagn ännu Börjar få ångest. Vet dock vad jag vill ha men men...bilen går före denna månad. En dyr reparation tyvärr...

Sajsis: Jag är också extremt sugen på vin ibland. Brukar smaka av sambon - rulla lite vin på tungan för smakens skull. En kall öl i bastun saknar jag också en hel del.

• Ronzki

Vart och när fikar vi den 10/3? Jag vill absolut med denna gång!!

• Sajsis

Aj då... fika den 10:e mars, jag kan inte följa med...jobbar hela kvällen. Men det blir kanske tredje gången gillt för mig.

• Cecilia1982

Sockervit: Det är ganska skönt ändå när de för liv i magen hela natten, då vet man ju att de lever! Men så blir man orolig för att det är lite lugnare en dag... {#lang_emotions_smile} Det känns som om man aldrig är nöjd.

Jag kan tycka att det är lite läskigt nu på slutet, för det rör sig så pass mycket mindre. Mindre yta naturligtvis...

Hoppas ni får lite matnyttig info på fk.

• Link 83

Toppen att det blir fika 10/3 istället :) Har redan sagt till sambon att dom får ha grabbkväll då :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!