• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e

Till alla er som vill och är intresserade så har jag Me&I-klädvisning hemma hos mig på söndag kl 11. Jag bjuder på lättare lunch eftersom det blir lite mitt i den tiden. En del av er har ju barn sedan innan och för er som väntar första barnet så har Me&I börjat sälja bebiskläder från strl 50/56. Och så finns det ju finfina kläder till alla mammor, men tyvärr inget särskilt för gravidisar.

Ni som vill är jättevälkomna på söndag! Inboxa mig så får du vägbeskrivning.

För dig som inte har sett Me&I's kläder innan så kika på www.meandi.se

• angeni

10/3 borde jag kunna hänga på iallafall. Läskigt men kan vara bra att träffa andra som med är gravida då det inte är så många man kan prata med samma saker om.
    Blev ju ingen föräldrautbildning för oss eftersom att det krockade med jobben.

Har ni funderat ut något ställe ni ska ta och fika på

Idag har jag varit och jobbat, gick ganska bra iallafall så nu kanske jag kan stå ut de 2 veckor som är kvar

• Aktalia

Jag ska också försöka hänga med den 10:e på fika.

Sajsis: Med tanke på att jag i vanliga fall dricker jättelite rödvin så är det helt galet vad jag är sugen på det nu. Sitter och hyperventilerar in rödvinsdoften när jag är ute på restaurang... Längtar till den dag då jag kan skicka iväg pojkvännen och barnet på en lång promenad och sitta ifred med ett glasrödvin, kex med brieost och parmaskinka...

• Pian80

Ja Aktalia, det var nästan taskigt . Fast jag vill nog mest ha choklad just nu.

• sockervit

Aktalia: Haha!
    Men jag håller nog med Pian80, choklad vore himmelsens gott just nu!

Uppdaterar listan lite :

Lista på vilka som kommer på fika den 10/3 kl 18.00 (lättare att boka bord då):

Pian80
    Moe
    DariaM
    Cecilia
    Ronzki
    Lina
    Sockervit
    Nanoozi
    TOTTEoELLE
    Angeni

Tiden är satt till 18, men VAR ses vi? Några förslag?

Snart är det dags för vattengympan...tjiihoo!

• sockervit

Nanoozi: Jag fick brev om föräldrakurs igår. Med A-post!!
    Har du fått något brev?

• Nanoozi
    sockervit skrev 2009-03-04 08:14:32 följande:
    Nanoozi: Jag fick brev om föräldrakurs igår. Med A-post!! Har du fått något brev?
    nope inget! :( ska nog ta å ringa dit idag å höra efter.
  • Pian80

Jag lägger till på listan:

Lista på vilka som kommer på fika den 10/3 kl 18.00 (lättare att boka bord då):

Pian80
    Moe
    DariaM
    Cecilia
    Ronzki
    Lina
    Sockervit
    Nanoozi
    TOTTEoELLE
    Angeni
    Aktalia
    Link 83

Tiden är satt till 18, men VAR ses vi? Några förslag?

Jag hoppas att jag inte missade någon!

• m o e

Hörrni tjejer! Jag har just läst i en tråd där en vän skriver. Hon fick sin son för en dryg vecka sedan och de andra i tråden väntar eller har just fått sina små. En av mammorna i tråden har varit med om något alldeles fruktansvärt. Deras dotter slutade andas samma kväll som de kom hem från BB och även hjärtat stannade efter en stund. Den lilla flickan överlevde (men är inte hemma från sjukhuset ännu) för att mamman hade gått kurs i HLR (Hjärt- och lungräddning) och hon lyckades uppbringa styrka att ha fokus på rätt ställe när det väl behövdes!

Jag har en ganska gedigen livräddarutbildning (har jobbat som simlärare/livräddare i många år och då gick vi HLR-kurser varje termin) bakom mig och senast förra året gick jag en kurs i HLR genom jobbet. Detta är något man helst ska upprepa varje år för att hålla igång sin kunskap. Jag har även gått kurs i Barnolycksfall tidigare, men det är några år sen nu.

Efter att ha läst om vad som hände den lilla flickan känner jag att det är dags att fräscha upp det här, särskilt vad det gäller barn. Det finns kurser i Barnolycksfall, som går igenom HLR för små barn och spädbarn (som är lite annorlunda än för vuxna) och där får man även lära sig hantera brännskador, blödningar och andra risker.

Visst känns det ganska angeläget att ha den här kunskapen nu när vi väntar barn? Dessutom tror jag att det är lättare för oss att ha tid att gå den nu innan bebisarna kommer. Är det någon mer än jag som känner att ni vill gå en sån kurs, så tror jag att inte att det är några problem att få välja en bra tid som passar det flesta. Är det vi få som vill gå kurs kanske vi kan slå ihop oss med den andra trådens mammor, för de håller på att samla ihop till grupp nu.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!