• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Pian80

Håller med om att det är svårt att hitta snygga kläder. Köpte en klänning på Gina Tricot som jag tror kan funka ett bra tag till. Byxor jag har mest köpt på H&M, och ett par från Stylishmon precis som västerås bebis. Fast de byxorna gillar jag inte eftersom de inte har mudd som går över magen.

• m o e

DariaM: Jadå, vi hade jättetrevligt i onsdags. Mysigt att komma ut lite på tu man hand med maken ibland. Det händer ju inte lika ofta längre.

Tråkigt med kläderna. Det är så dumt att Lindex slutat med mammakläder, så att sortimenten blivit så litet här i stan. Jag har som tur är fått låna lite kläder och dessutom några byxor kvar sedan jag väntade A. Jag kikar ibland på Hm eller POP, men har ingen lust att lägga så mycket pengar på kläder nu när det inte är så lång tid kvar. Stylish mom finns ju också, ligger i samma lokal som barnklädesaffären Slitage på Smedjegatan. Tar du en tur till Sthlm så finns fina mammakläder på Grow in life.

Jag skulle vilja ha lite snygga tunikor/klänningar att ha på jobbet nu, men det kanske går att hitta i vanliga affärer.

• Cecilia1982

Hej hej!
    Moe: Snygga tunikor finns nästan överallt nu och gina har längre t-shirts, modell stor som ser ut lite som tunikor. De kan man ha med deras långa tank tops, det blir snyggt.

Var hos bm och hade alldeles för högt blodtryck plus protein i urinen. Då undrade jag hur orolig jag skulle vara "Ja, du måste åka in till förlossningen om du mår sämre!"
    Aha, så då var den kvällen förstörd. Fick ny tid idag på morgonen och skulle ta med mig morgon kiss. Då fanns det bara spår av protein och blodtrycket hade gått ner. Högt men mindre. Usch, jag blev alldeles nervös.... Tur att det inte är så lång tid kvar...

• Pian80

Cecilia1982 skrev 2009-02-27 12:33:43 följande:

Hej hej! Moe: Snygga tunikor finns nästan överallt nu och gina har längre t-shirts, modell stor som ser ut lite som tunikor. De kan man ha med deras långa tank tops, det blir snyggt.Var hos bm och hade alldeles för högt blodtryck plus protein i urinen. Då undrade jag hur orolig jag skulle vara "Ja, du måste åka in till förlossningen om du mår sämre!"Aha, så då var den kvällen förstörd. Fick ny tid idag på morgonen och skulle ta med mig morgon kiss. Då fanns det bara spår av protein och blodtrycket hade gått ner. Högt men mindre. Usch, jag blev alldeles nervös.... Tur att det inte är så lång tid kvar...
    Oj! Förstår att du blev orolig, men skönt att provet idag var bättre.
  • m o e

Cecilia: Ojdå, det kan ju vara tecken på en begynnande havandeskapsfögiftning. Hoppas värdena håller sig ok ett tag till. Men nu lär de hålla koll på dig i alla fall.

• Cecilia1982

Ja, nu får jag gå 1 gång i veckan tills den kommer ut. Jag hoppas att det håller sig såhär lågt resterande tiden också...

• Nanoozi

Cecilia1982 skrev 2009-02-27 13:24:48 följande:

Ja, nu får jag gå 1 gång i veckan tills den kommer ut. Jag hoppas att det håller sig såhär lågt resterande tiden också...
    Stackare Hoppas allt går bra nu. HÅller tummarna att dina värden håller sig låga..Du har ju inte så långt kvar.
    Men jag förstår din oro.

Är det någon som har koll på när man få inbjudan till föräldrautbildningen? I måndags fick vi reda på att vi ligger överst på listan för att inbjudan men inget har kommit denna vecka. Går ju förtusan in i vecka 30 imorgon. Man hinner väl knappt gå så värst många gånger innan det är dax för förlossning. Sambon längtar mer efter föräldrautbildningen än mig och få träffa andra pappor. Jag har ju trots allt er tjejer att prata ut med om allt som har med graviditeten att göra
  • Cecilia1982
    Nanoozi skrev 2009-02-27 15:28:16 följande:
     Är det någon som har koll på när man få inbjudan till föräldrautbildningen? I måndags fick vi reda på att vi ligger överst på listan för att inbjudan men inget har kommit denna vecka. Går ju förtusan in i vecka 30 imorgon. Man hinner väl knappt gå så värst många gånger innan det är dax för förlossning. Sambon längtar mer efter föräldrautbildningen än mig och få träffa andra pappor. Jag har ju trots allt er tjejer att prata ut med om allt som har med graviditeten att göra
    Men vi fick inbjudan från vår bm när vi var där på inskrivningen. Ring och kolla för det känns som att det verkligen är läge för att påbörja den.

Hur blev det med fikat? Ska vi ta det ngn annan tisdag?
  • Link 83

När jag var gravid med Ryan började vår föräldrargrupp när jag var i v 33+, så vi hann inte vara med så många gånger eftersom han kom i v 36+6. Men våran grupp var sämst o bm var kass, kändes som att jag kunde mer om förlossning än henne (läst väldigt mycket) o hon var så seg. Men om man har en bra bm o en bra grupp så är det nog toppen :)

• sockervit

Usch usch, Cecilia! Hoppas det håller sig lågt nu!

m o e: Instämmer med Cecilia, det finns massor av fina vårtunikor på stan nu. Exakt, kolla Ginatricot! Billigt också ju Eller t ex Vero Moda, H&M. Hoppas du hittar ngt fint!

Nanoozi: Jag var ju till Bm i onsdags. Och då kollade hon bara att jag/vi fanns med på listan på alla de som skall gå föräldrautbildning. Hon berättade då att de startar kurser hela tiden...en avslutas och så startas nästa.
    Så det skulle komma brev om det snart! Och eftersom du ligger före mig så borde ett brev dimpa ner när som helst. Dock använder sig KL av B-post (i a f på det de skickat till mig tidigare), dvs billigare porto som delas ut efter 3 dagar. Till skillnad mot vanlig post, dvs A-post, som man har dagen efter...(Märks det att jag jobbat på posten )
    Hoppas du/ni får brev snart!

Link83: Ja, då blev det ju lite tossigt. Tur att man är bokmal

Ja, hur blev det med fikat? Ska vi ta det på tisdagen den 10:e mars? Eller någon annan dag?

Nehe, nu ska jag kolla på "Så ska det låta". Gubben min skruvar gips i vardagsrum och arbetsrum...duktig som han är!

Ha det gott!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!