• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Cecilia1982

Hihi, får man vara med på fika? Utan jobb nu är man rätt sysslolös. Eller, ja, det finns väl ngn garderob som behöver rensas.{#lang_emotions_laughing}

• Nanoozi

Fika låter som en kanon idé. Hänger gärna på :)

Min sambos mamma jobbar med föräldrapenning på FK så vi får en privat information av henne till helgen. :) Annars är det rena djungln med föräldrapenning verkar det som.

Jag tänkte fortsätta med vattengymppan nästa tisdag men glömde ta med mig inbetalningskort. Hoppas man kan va med nästa vecka ändå.
    Och hoppas den nya instruktören är lika bra som Ulla. Men det är Ullas energi som jag kommer att sakna.

• annalainen74

..vad lustigt..jag var in igår och anmälde mig till försäkringskassans info träff den 7/5. Då är vi ett gäng härifrån:)

• ELLEoClara

Nanoozi: det går att betala vattngympan på nätet också, bara att ringa dit och få kontonummret, men glöm då inte att skriva i medelande rutan att det gäller tis. gympan o ditt namn.

Ha det bra alla!

• Nanoozi
    ELLEoClara skrev 2009-02-25 19:59:06 följande:
    Nanoozi: det går att betala vattngympan på nätet också, bara att ringa dit och få kontonummret, men glöm då inte att skriva i medelande rutan att det gäller tis. gympan o ditt namn. Ha det bra alla!
    Tack för tipset! ska ringa dit idag och höra mig för.
  • DariaM

Vad kul...jag ska oxå till fk för infomöte den 7/5. =)

Fika på Tisdag låter kul...jag kommer.
    Kl 18 den här gången oxå? Vart ska vi träffas?

• Link 83

Hej
    Nu har jag hittat hit, ska försöka fatta mig på hur det här fungerar :)

Kanske ska presentera mig lite, heter Lina är 25, har en son på 1,5år som heter Ryan, en lite bebis i magen som är beräknad till 16/4. Bor i Västerås.
    Ja några av er vet ju vem jag är från vattengympan :)

Vad synd att ni ska o fika nu på tisdag, vore jätte roligt att hänga med, men sambon jobbar till 22 o det blir så svårt med R. Kan ni inte byta tisdag o fika ojämna veckor istället ;)

• m o e

Kul att du hittade hit nu, Lina!

DariaM: Hittade du några fina kläder?

Jag har insett att jag också har det lite körigt på tisdag. Vi är ett gäng som scrappar tillsammans första tisdagen i varje månad, så det är dags på tisdag. Men de börjar 18.30 och jag måste ju hinna äta innan jag åker dit ändå. Så jag kan vara med en kort, kort stund. Men jag lär ila iväg lite snabbare från Apalby än sist så jag inte kommer allt för sent till scrapträffen.

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • DariaM

Link83: Tjoho...kul att du hittade hit. =)

Moe: nej det blev inga kläder...jag gick hem och kände mig som en flodko istället. Men du hade rätt om höjden på byxorna, de lägre gjorde ont på magen...problemet är att jag inte har tillräcknligt stor mage än för de högre. =/ Hade ni en kul kväll?

Någon som vet vart man kan köpa mammakläder förutom HM eller polarn och pyret (ingen hemsida...vill testa och känna på kläderna innan).

• västerås bebis

Jag har köpt två par mammabyxor på stylishmom som ligger på Smedjegatan. De är lite dyrare men jag tycker de har mycket bättre passform än de jag provade på HM. De har även en hemsida stylishmom.se om du vill se deras utbud innan du går dit.

DariaM skrev 2009-02-26 22:55:58 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa mammakläder förutom HM eller polarn och pyret (ingen hemsida...vill testa och känna på kläderna innan).
Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!