• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Glimt

Aktalia: Åh, så skönt med lite permis! :) Förstår att ni njutit av stunden i "frihet" och att ni längtar hem. Men var sak har ju sin tid och du ska se att ni snart är hemma! :)

Alla som undrat: Vi flyttar till Öster Mälarstrand. Jag skrev att jag bodde där redan då jag skrev in mig på BF-listan för att jag ville vara lite "anonym" här till en början (innan man visste lite mer hur graviditeten skulle fortlöpa och så). Har bott i en vansinnigt lyhörd lägenhet med pytteliten norrbalkong och högljudda j*la problemgrannar på Oxbacken fram tills nu. Fick nycklarna till nya lyan i fredags och har därför burit och kört över prylar dit hela helgen (sambon har jobbat) så nu värker fogarna värre än någonsin... Aj, aj, aj! Det ska bli rent skönt att gå till jobbet i morgon och "vila upp sig". ;)

LottaK79: Jo tack, jag drömmer sjukt galna drömmar mest hela tiden så du är iaf inte ensam. Minns dock oftast vad jag drömt bara någon dag & sedan är det som bortblåst. Vid ett tillfälle drömde jag att det hade hänt något hemskt med Annalainens bebis så jag blev tvungen att ringa upp henne och höra att hon mådde bra när jag vaknade. Tur att jag inte har för vana att drömma sanndrömmar.. He he, hoppas det gäller dig också, annars får du allt ta och införskaffa en nästrimmer och packa ner i BB-väskan.. ;)

Nej, NU är det sovdags! Dröm sött!

• m o e

lottak: Haha, jag har inte drömt såna drömmar den här graviditeten, vad jag kommer ihåg. Men när jag väntade Albin drömde jag att vi fick en pojke med stort, rött hår och stort, rött vikingaskägg! Jag tyckte han var det sötaste som fanns...

Ska på nästa UL på onsdag morgon.

• ELLEoClara

Jaha då har man varit på vändningsförsök och inte gick det! Allt såg gynnsamt ut på UL men läkaren kunde inte rubba henne 1 mm hon hade helt enkelt fixerat ner rumpan.
    Nu blir det planerat snitt istället den 11/5 i v.38+0
    Lite besviken är jag men om man ska se till det positiva så får vi snart träffa lillan

• västerås bebis

Jag förstår att du är lite besviken... Jag skulle känna likadant, så hoppas verkligen inte det blir snitt för min del. Vill så gärna få föda naturligt. Men som du säger, nu slipper du i alle fall väntan med att eventuellt gå över tiden och allt sånt! Måste kännas pirrigt att veta att det inte är så långt kvar tills ni har er lilla i famnen!

ELLEoClara skrev 2009-04-27 13:25:33 följande:
    Jaha då har man varit på vändningsförsök och inte gick det! Allt såg gynnsamt ut på UL men läkaren kunde inte rubba henne 1 mm hon hade helt enkelt fixerat ner rumpan.Nu blir det planerat snitt istället den 11/5 i v.38+0Lite besviken är jag men om man ska se till det positiva så får vi snart träffa lillan
  • Pian80

Aktalia
    Det går verkligen framåt för er lille kille. Förstår att du vill få ordning på allt hemma.

Glimt
    Det är svårt att ta det försiktigt när man bara vill bli klar med flytt och komma i ordning. Hoppas du kunnat vila på jobbet idag .

TOTTEoELLE
    Vilken envis liten tjej! Men som sagt, nu vet du ju vilken dag du får träffa henne i alla fall .

• Sajsis

Totteoelle:
    Envis tös ni har. Förstår din besvikelse, men bättre med planerat snitt än akut iaf!! Å skönt att inte behöva gå över tiden. Lycka till!!!

EN ledig plats kvar till HLR-kursen hos mig på söndag. Anmäl dig snarast om du vill gå så skickar jag info om när, var, hur och betalning. Maila mig här på familjeliv och skriv i din anmälan din ordinarie mailadress.

Idag är jag tillbaka på jobbet efter över en veckas ledighet/sjukskrivning. Man är inte så motiverad längre måste jag erkänna. Här rullar allt på som vanligt, själv tänker jag bara på magen och att försöka ta det lugnt... Men om drygt 4 veckor går jag på semester sen blir det inga jobbtankar på flera månader. Jag får försöka stå ut =)

• Cecilia1982

Hej Allihop!
    Aktalia: Kul att läsa att du är så laddad att få komma hem!

Hörrni, det blir två platser till lediga, för vår lilla tjej är ingen glad tjej...{#lang_emotions_frown} Antagligen kolik, men det kan vara allergi mot modersmjölken, så vi ska testa...

Vi kommer att gå kursen vid ett senare tillfälle.

Ha det

• Sajsis
    Ok tjejer! Nu får ni passa på! Det ser ut att vara 3 lediga platser till HLR-kursen!! Hör av er till mig snarast! Det blir kul!
  • Aktalia

Hejsan! Vi har fått långpermis och har varit hemma sen i måndags och ska komma tillbaka på torsdag för vägning och kontroll. Herregud så skönt det är att vara hemma. Erik och jag jobbar vidare på det här med amningen och igår gick det jättebra men idag verkar han bara vilja sova hela tiden. På sjukhuset fick han mat var tredje timme och inatt har jag varit tvungen att väcka honom för att han skulle få i sig nåt. Var ju inte direkt något man trodde behövdes göras Jag har nog fått sova 8 h i natt...!

Glimt: Välkommen till Öster Mälarstrand! Hoppas du tar det lugnt så fogarna får vila upp sig... Men har man fått flytta till nytt ställe så är det ju lite svårt att inte börja packa upp allting på en gång och göra det fint.

• m o e

Nu har vi varit på tillväxt-UL nr 2 och bebisen sköter sig sådär. Vid förra UL låg han på -5,2% och nu på -14,2% så han har börjat sacka efter. Nuvarande vikten uppskattades till 2342 g och jag fick en ny tid om två veckor för uppföljnings-UL. Vi får väl se om jag hinner gå dit eller om han är ute innan dess! Allt annat såg bra ut, bra med vatten och bra flöde i navelsträngen och så länge det är ok låter man bebisen vara kvar. Det är trots allt bästa miljön att växa i än så länge. Men troligen blir det en liten bebis till, så det är nog bäst att vi tvättar upp de minsta kläderna också och ställer in oss på en lite längre bb-vistelse än normalt. Det är inget jag önskar, men det är ändå bättre att vara förberedd på att det kan bli så och framför allt förbereda A på att det kan bli lite strul med Lillebror i början.

Jag fick välja själv om jag ville jobba mer eller inte och jag valde att gå tillbaka till jobbet from imorgon och jobba de sista dagarna jag hade tänkt. Det blir ju ändå bara imorgon och nästa vecka, sen har jag semester. Ambitionsnivån är låg just nu (jag tvingar mig, är lite dålig på att ta det lugnt!) och nästa vecka kommer jag inte jobba en enda full dag för det är klipptid, bm-besök, allergitest mm inbokat i alla fall. Sista dagen blir det lunch med kollegorna och tårta typ. (måste ta med dem på lunchen, så de kan hjälpa mig att bära tårtorna från Systrarna Erikssons till kontoret... hihi)

Idag ska jag bara njuta, ligga på soffan och sticka lite på en minikofta (som ändå kommer vara jättestor typ) och få fikabesök efter lunch. En kompis kommer hit med sin dotter och lämnar samtidigt över babyskyddet som vår Mini ska ha sen. Det är lagom för idag.

• Glimt

Aktalia: Så mysigt det låter! Hoppas ni njuter nu och att Erik kommer igång med amningen. :) Vi har bara flyttat "småsaker" än så länge men på lördag går stora flyttlasset. Det ska bli helt galet skönt när vi är på plats.

Hoppas ni får en riktigt varm och mysig valborg alla! Vi är bjudna hem till goda vänner för att grilla gott och jag ska halsa alkoholfria Carlsberg. DET, mina vänner, DET är livet det! :)

Vad ska ni ha för er??

:) /Glimt

• m o e

Här kommer länk till ny tråd, den här tråden stängs när som helst.

För att vi ska få en aktiv tråd där alla skriver lite då och då och inte bara skriver in sig på bf/födda-listan, så rensar jag den om någon vecka. Se till att ni uppdaterar i nya tråden och visar att ni vill hänga med och prata mer bebissnack!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m43515955.html

Kram alla goa blivande/nyblivna mammor! {#lang_emotions_flower}

• CiaÅ

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 25/4 - LsH - Linda, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 25/4 Northernstar, Västerås/Gideonsberg. 1:a barnet
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 7/6 - Emeli89, Emeli, Sala ( 1:a barnet )
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Åsa, Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö (1:a barnet
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 31/7-CiaÅ-Cecilia, Skälby (2:a barnet)
    BF 5/7 - pigge80, (2:a barnet)
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

Födda
    27/3 - Cecilia1982, Cissi, Romfartuna, flicka
    6/4 - sussu80 - Sanna, centrum, pojke
    7/4 - Aktalia, pojke
    8/4 - Link 83 - Lina, Bäckby, pojke

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!