• Chinirauring

Känner mig så ensam....

Måste få skriva av mig..har skrivit många inlägg om KUB..Tack alla som svara..

Så här ligger det till...fick 1:2 på riskbedömningen,
    Nackspalten: 2,2 (1:9 )
    Ålder : 23 (ca 1:800 )
    Blodprov : ??? (ca 1:180 )

Jag är heeelt förkrossad, gråter varje kväll innan jag ska sova, sitter på internet jämt o letar efter något litet som kanske BM missade..men hittar inget....

Jag sitter dagarna ända o funderar på att kanske behålla det lilla knyttet jag har i magen..jag menar h*n kanske har DS men vad gör det..kommer att älska h*n lika mycket för det.
    INGA jag pratat med anser att jag ska behålla det lilla livet..DS är så jobbigt "jobbigt jobbigt" det enda jag hör.
    Jag känner mig helt ensam..min sambo vill INTE ha barnet om det visar sig ha DS, det skulle han bara inte orka med.
    Frågade om han skulle älska sitt barn om h*n var frisk..JA helt klart...men om h*n hade DS..nej det trodde han inte...

16/2 ska jag göra FVP får vell svar samma vecka enligt läkarn...JAG VILL INTE ta tabletterna som gör att bebis dör.

Nån som är i samma sits...vart långt inlägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:00
    Ok nya siffror enligt en annan BM
    Nackspalt: 2,2
    Ålder: 1:963
    Blodprov: 1:139

Nu va det nackspalt&Blodprovet som drog ner...det var bara nackspalten då jag ringde sist.

• Svar på tråden Känner mig så ensam....
  • Chinirauring
    ditte71 skrev 2009-02-16 08:22:14 följande:
    Lycka till! Jag gjorde mitt FVP i torsdags. Gick jättebra, trodde det skulle vara mkt värre! Men väntan på svaret är jobbig. Kanske kanske kan vi få svaret i eftermiddag. Håller tummarna för både dig o mig.Kram från ditte
    Hej på dig...skönt att ha fvp gjort både för dig o mig...
    Hur mycket fick du på Riskbedömningen då...och nackspalten?
    Kramm
  • ditte71

Chinirauring: i mitt landsting gör de inte Nupp o KUB. Bara ett tidigt ultraljud. När min första dotter föddes trodde de att hon hade DS o därför ville vi veta säkert med denna babyn. (Hon är frisk!! )

Fick svar tidigare idag att allt är bra med nya bebben( inga trisomier!!) och det är en flicka. SÅÅ skönt. Har varit konstant orolig i 16 veckor.
    Hoppas att du får ett bra besked, håller tummarna, vet hur jobbigt det är att vänta.
    Kramar från ditte

• Baby Ru2

Tänker på dig/er idag och håller tummarna för att allt skall vara bra!

• Chinirauring
    ditte71 skrev 2009-02-16 18:57:54 följande:
    Chinirauring: i mitt landsting gör de inte Nupp o KUB. Bara ett tidigt ultraljud. När min första dotter föddes trodde de att hon hade DS o därför ville vi veta säkert med denna babyn. (Hon är frisk!! )Fick svar tidigare idag att allt är bra med nya bebben( inga trisomier!!) och det är en flicka. SÅÅ skönt. Har varit konstant orolig i 16 veckor.Hoppas att du får ett bra besked, håller tummarna, vet hur jobbigt det är att vänta.Kramar från ditte
    Åhh GRATTIS..va roligt....
    Kram.
  • buffylinn

Hoppas att allt går bra.
    Du ska följa ditt hjärta.
    Jag har en morbror som har DS och han bor idag själv i en 1a.
    Har kompisar som har syskon som har Ds och dom lever så gott som ett normalt liv, pojkvän, kompisar mm
    Visst har det betydelse vilken grad men jag tror att så gott som alla kan få ett normalt liv som möjligt.
    Min syster är gravid och ska ha i april på rutin Ul såg dom små mörka fläckar på huvudet, men det behöver inte va något. Dom valde att inte ta några prover utan dom tar det som det kommer.
    Hoppas att allt går bra för dig oavsett vilket svar det än blir. För mig är människor, människor oavsett problem.
    Lycka till!!

• ditte71

Hej hur går det? Håller tummarna för att svaret kommer snart o är bra!
    ditte

• Chinirauring

Hej...väntar fortfarande på svar..inget brev i posten och inget telefon samtal...
    Borde ha kommit idag tycker jag....

• Marielle 84

Hoppas att du får veta snart, måste vara jätte jobbigt för dig att gå o vänta i ovisshet
    Du kan inte ringa själv o höra? Då kanske du får svar fortare?

Mamma till Ian 040513, Nelly 071205 och gravid med bf 090526
  • Chinirauring
    Marielle 84
    nej vi har inte tänkt o ringa till dem faktiskt...vi hoppas verkligen på ett brev...
    men måste säga att jag börjar få lite mer hopp....enligt sjukhusets hemsida står det:

"Analystiden är 2-3 dagar. Vid normal kromosomuppsättning skickas svar direkt till hemadress vilket innebär att beskedet når patienten inom 4-5 dagar beroende på postgång. Besked om avvikande svar ges av läkare via telefon vilket innebär snabbare besked."   Och nu imorrn (fre) så har det gått 4 dar...
Svar på tråden Känner mig så ensam....