Fikatråd Sundsvall 2
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Starkt jobbat att orkamåla och byta gardiner Zandra. Jag border men orkar inte när jag är ensam med maja. Måste ta tag i gardinerna när jon är hemma.
Vilket väder det var idag. Vi var ute på långpromenad. Så skönt.
Här har vi varit duktiga idag.
Jag har lagat kyckling och den berömda äpple russin desserten till nelly. blev en del att fylla frysen med :)
Har sen varit på långprommenad, dammat, damsugat, tvättat och diskat.
Nelly åt för första gången upp hela port. med mat och kände sig sen mätt på de! Hon somnade en stund efteråt och är nu inne på timme nr 3. en riktig tröttis!
Brukar man byta gardiner? gör jag bara när jag köper nya. haha. :P
hej på er !
Arvid har liiiite feber nu .. stackars liten fis :(
Idag har vi varit på fikaträff... alltid skoj med gofika och sällskap
Blev en liten promenad också, underbart väder!
Jag byter sällan gardiner jag med Evelina... men nu är vi sugen på att byta ut typ alla !!
Blir sällan att vi byter, så när vi väl byter så är det när vi köper nya....
(och i 1 rum till jul)
Fick även denna månad 10% av min ord. lön från Milko.. underbart ! :)
Blev osäker på om jag verkligen skulle ha dessa pengar, men jag ringde å kolla, och tydgen så ska jag få det i 120 dagar.. underbart ! :) Så nästa månad får jag för 10dagar.. sen är dem sluuut....
Ikväll ska vi hem till min pappa, hans "tjej/dam/tant" fyller år. TÅRTA!
hej hej
Vad ska vi säga inför imorgon då? Norra, södra eller drakborgen? Eller nått annat? Eller ska vi vänta tills vi sett vilket väder det blir?
Jag brukar i princip bara byta gardiner när jag köpt nya jag med. Men efter flytten har vi ju inte kommit iordning överalt än. Blev mycket bättre efter gardinbytet!
Jag tror jag hoppar över träffen imorgon.
Igår hade jag fått nog av nattätande och tänkte att vi kan ju börja lite försiktigt med att ge honom välling vid 22-målet istället för att amma. Väl det, men sen somnade han inte förän 23.30. Sen sov killen till 03, typ då han vaknade. Tänkte amma, men han lekte mest och bet mig, så då härsknade jag till och så vart det ingen mer mat. Han var visserligen vaken en timme då, men inte på grund av att han var hungrig. Och så sov han till 5.30 då pappas klocka givetvis väckte honom. Jag tänkte att nu ska jag vara smart och amma så får jag sova länge...men nej, 07.00 var ungen hur pigg som helst! I vilket fall tycker jag mig ha bevisat att han ju överlever en natt utan att amma, så då ska vi jobba på att få sova hela nätter! Känner att jag behöver det då jag jobbar. Ska nog börja mer strikt på fredagkväll, då gör det inte lika mycket om man är trött för att man försökt få barn att somna om halva natten...
Frida - lyckost dig! Vi har just upptäkt att de dragit Peters 20 % han varit ledig tidigare i efterhand - men de 50 % han är ledig nu dras samma månad. Dvs. denna månad får han 30 % av lönen... Stön. Vi ska ju dessutom åka bort, både i påsk och helgen före.. och då brukar det ju gå åt lite extra...
Kommer tyvärr inte på fikaträff som jag sa till Maja på ICA, jobb, jobb...
Pratade med en tjej idag som sa att värmestugan på Norra är öppen dagtid. På fiket bredvid är d tydligen väldigt schysta å barnvänliga oxå, if man vill gå in dit. ngn måste bestämma! . Skönt att vara ute när d är så härligt väder (å sjuktider), samtidigt är d rätt bekvämt att inte packa matsäck å bylsa kläder..
Var på ICA idag å storhandlade. När jag skulle betala så sa kassan "medges ej". Jag hade inte fått föräldrapengen!! Jävla försäkringskassa (ursäkta)! Som tur var handlade mina föräldrar oxå, så d löste sig väldigt bra!
Hade gjort en ändring hos fk, men gjorde d via telefon. Frågade då om d skulle hinna ändras innan utbetalningen å om d skulle bli fördröjning. "Inga problem" sa de. Nähä?!
Karin: Nä hon lär inte svälta ihjäl.
Tycker du gör d så bra! Alltid pigg å glad trots att du inte får sova ordentligt. Utgår jag från mig själv skulle inte vara särskilt social då..
Idag var d babysång å prommis. Sedan prövade vi gröt för första gången idag. D gick verkligen hem! Hon åt, smaskade å skrattade.
Hur länge körde ni grötsmakisar innan ni gav hel portion. Har ni gjort så med varje ny grej, lr bara när ni vande in fast mat?
Jennie: Å vad gott att äta ute! Kommer ni i morgon? Tänkte ta med blöjorna isf (får aldrig ändan ur vagnen å går ned med dem).
Ja, vad bestämmer vi inför i morron??!!
Vad vill ni andra göra?
Jag vill:
1) Om dt är fint äder(som idag) vara ute å då lämpligtvis träffas på Norra berget. Ta med eget fika till värmestugan lr testa fiket!
2) Testa barnvagnsbion. Kanske inte den bästaste filmen men kanske lämplig att bara slöse å lätt handling
3) Testa på vad Drakborgen har att erbjuda
4) Träffas på stan lr Birsta å ta en fika (å shoppa, bara liiiite
)
Men jag är med på vilket som.....kommer dock att bli sen då vi har föräldrautbildning kl 10 - ca 11.30 å sedan ska dt ätas lunch oxå!
Undrar hur vi ska hinna med??? Vi som inte är så morronpigga å snabba.........
Idag har vi varit å fikat hos en mamma i föräldragruppen med flera andra mammor å barn, mkt trevligt
Där var de några som skulle testa barnvagnsbion i morron.
Om dt bestämms något så kan ni väl skicka ett sms till mig?! Då jag är borta å har fullt upp på morronen!
Då tyckerjag norra låter bra om väädret är fint. Vi får höras under dan. Nu är det sängen som gäller. Sussa sött.