• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 8

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html

Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html

Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html

Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 8
  • Fia 82 06

Oj vilken otur ni verkar ha haft.
    Jag donerade ägg i början av sommaren. De var otroligt hjälpsamma och snälla. De t.o.m. skickade medicin med bud till mitt jobb då jag inte kunde hämta ut det själv! Så jag blev behandlad som den viktigaste personen i världen!
    Det blev ett plus och om allt gått väll ska det komma en bäbbe snart, den inte redan kommit!

• Linda Al
    Svar på #11
    Oj, så lyxigt!
    Var någonstans donerade du? Vilket sjukhus?
    Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • plupp06

Strax efter det att jag fyllt 27 fick jag som en blixt från klar himmel reda på att jag hamnat i förtidigt klimakterium, så äggdonation är mitt och sambons enda alternativ (förutom adoption)att få ett efterlängtat barn.

Vi står i dagsläget i kö på Huddinge, har redan väntat över ett år och så som det ser ut i dagsläget lär väntan bli ytterligare 2 år. För att komma fram i den oändliga kön behövs en egen donator för korsdonation, så finns det någon som kan hjälpa oss fram skulle vi vara evigt tacksamma.

• Fia 82 06

Jag donerade på huddinge. De var verkligen toppen!

• Linda Al
    Svar på #14
    Mäh! Det är ju där jag sökt mitt intresse. Det var konstigt.
  • mimmipigg

Hej alla!

Jag började spraya igår och ska donera v.13 är planen!

Jag har hormonspiral och har inte haft mens sen 2006 så de trodde inte jag skulle behöva nedreglering men när jag gjorde VUL igår hade jag en mogen äggblåsa så jag får göra det ändå.

När jag skulle hämta sprayen på Apoteket ville de ha 1200 spänn av mig ... de hade väl gjort ngt fel med receptet då antar jag? Till slut fick jag gå därifrån med ena förpackningen så ska vi lösa det nästa vecka.

Jag donerar på Huddinge.
    Är det någon som vet om man får reda på om det resulterade i något sen?

• HannaS86

Oj, fick du lägga ut själv? Jag fick med ett papper där det stod att Sahlgrenska skulle betala för medicinerna och vart fakturan skulle skickas. Jag har själv fått kontakta dem för att höra om det resulterat i någon graviditet och det har det :)

Har du donerat tidigare Mimmi?

• Fia 82 06

Linda Al skrev 2009-02-20 15:21:20 följande:

Svar på #14Mäh! Det är ju där jag sökt mitt intresse. Det var konstigt.
    Hur menar du då?
  • Linda Al
    Fia 82 06 skrev 2009-02-22 11:57:02 följande:
    Hur menar du då?
    Ja, eftersom de verkar rätt så ointresserade av min ÄD... (läs inlägg 2).

De har f ö fortfarande inte hört av sig. Självklart ska jag ringa, men just under deras telefontid är jag rätt upptagen (och glömsk av stress) + att det stör mig att jag ska behöva jaga dem. Samtidigt skäms jag lite för att jag tycker så, känns lite egotrippat av mig Generad
  • Esska

Vad roligt att denna tråden finns

Jag har anmält mitt intresse till Huddinge och har nu träffat läkare o kurator + lämnat de första blodproverna. Väntar nu på svar från behandlingskonferensen om jag är en lämplig äggdonator.

*håller tummarna*

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 8