• Domicha

Fructis = Råttgift

• Svar på tråden Fructis = Råttgift
  • MrsHawkins

Pärlan81

Förstöra hur då? På vilket sätt?

• Jojo77

Vad hetter det där populära schampoot som fanns för ca. 10 år sedan som de sa kunde klumpa ihop hela håret så man fick klippa av allt. Kommer ni ihåg?

• jojjsa

Jojo77; var inte det vo5 som det var så mycket rabalder om?

• Den där Linn

Mm..det är sant! Har haft många kunder som använt Fructis, vilket inte är bra då det innehåller silicon, som gör att färg, permanent, toning, o.s.v. inte fäster! Har varit med om det många gånger och har man då frågat kunden vilket schampo/balsam de använder blir svarat förvånandsvärt ofta Fructis!
    Sen om det förstör själva håret vet jag inte om det stämmer, men bra för håret är det inte...

• Jennaz

Jojo77 Jag vet vilket du menar. Använde det oxå, fungerade jättebra. Vet vad det heter, har det på tungan... Ööö *funderar*

• jojjsa

Jag använder förövrigt "fructis för långt hår" och jag blev helt lyrisk de första gångerna jag använde det. Nu känns det som att det är mest balsamet som ger effekt. Det är svårt att hitta produkter som passar till midjelångt hår.

• Jennaz

Nä, en grå/silverfärgad flaska... Å vad irriterande. Jo! Pantene pro V!!! Var det de du tänkte på? Har ingen aning om hur det stavas...

• Pärlan81

Schampot innehåller ett ämne som lägger sig runt hårstrået. Det kan t ex bli svårt om man färgar håret att färgen håller. Företaget gjorde ett annat shampo för några år sen som fick samma rykte. Vo8 eller nåt hette det. Det förstörde håret på samma sätt.
    Hon rabblade upp några saker till men har svårt att minnas.

• Jennaz

jojjsa; Har du provat Herbal Essenses? Jag har hår till skinkorna. Måste ha något så att det inte tovar sig...

• Jennaz

jojjsa; Jag menar att Herbal är bra alltså... Lite luddigt skrev jag.

Det blir mest Fructis dock eftersom gubben vägrar att använda nått annat... Oftast tar ju mitt slut långt före hans med tanke på mängden hår...

Svar på tråden Fructis = Råttgift