• Domicha

Fructis = Råttgift

• Svar på tråden Fructis = Råttgift
  • lovelylocks

indianica:

siliconet i billiga schampon och balsam lägger sig som en hinna runt håret och är skitsvår att tvätta bort. silicondroppar fungerar på samma sätt, som en hinna runt håret.
    skadligt e det väl inte förrän i långa loppet.
    ska du ha ngt som fungerar som silicondroppar men som även vårdar ska du använda silkesdroppar! de tar bort statisk electricitet, slätar ut frizz och gör håret mjukt och följsamt. samtidigt som det vårdar och skyddar. tummen upp för silke! finns hos frisörer.

• MammaFia

Jag fick en fruktansvärd klåda av Fructis. Men det har jag fått av alla schampon med fruktsyror i. Det enda jag kan använda är Dove. Lite trist.

• ladyhawk

Håret blev helt knarrigt och kändes plastigt av Fructis. Som tur är blev det ok efter två tvättar av annat schampo. Slängde eländet!

• ladyhawk

Säger också, skippa trendschampona med bulkreklam från stora jättarna. Om ni köper i vanliga affären: köp säkra kort som L'oreál eller Wella. Finesse är bra också. Annars kan jag rekommendera Kerastase, Redken, Schwarzkopf eller Sebastian om ni har hår ni måste ta hand om. Har man bra kvalitet på håret kan man nog nästan använda "vad som helst". Mitt hår är känsligt, så det går inte...

Tvättade håret med Herbal Essences en gång, och det kändes som om håret var tvättat med såpa.

Var det inte Pantene Pro V (inte Organics, det är för nytt?) som man kunde tappa håret av. Testade det en gång och det hade samma effekt på mitt hår som Fructis.

• Poena

Använder bara frisörprodukter. Hellre hoppar jag över att tvätta håret en dag än att tvätta det med vanliga schampon som man köper i affären, så extrem är jag

Var tidigare mkt skeptisk mot att frisörschampon skulle funka bättre, tänkte mest att det var försäljningstrix å så. Men sedan jag börjat använda är jag liksom fast Haft jätteproblem med kliande hårbotten m.m innan som beror på att butiksschampon har så mycket parfym och vatten i sig. Mina favvobalsam från frisören är också miiilsvidd från alla man kan köpa i vanliga affärer - mina favoriter Oatmeal & Honey från Tigi och Extreme deep fuel från Redken.

Kan tillägga att jag köper allt på lookfantastic.com för att komma undan billigare.

• ladyhawk

Billiga storpack av Oatmela & Honey (1-litersförpackningar) schampo + balsam kan man köpa av frisörkedjan Minomin.

• asta

Tycker Hydrasmoothbalsamet från Fructis är kanon. Men det är jag det.

• Teskedsmamman

Mitt hår blev som tagel av fructis så det kommer aldrig inom väggarna mer!!!!

Det som fungerar bäst är faktisk Dove....

• Tin o Trolls mamma

Iihh, Dove får jag klåda av, både schampoot och duschcremen. Plus att jag får värsta nysattackerna av den skarpa lukten!

Ekorren.

• bobba

Tycker fructis är jättebra!! Det enda schampo mitt hår känns rent och mjukt av. Men jag tror de har gjort om schampot och det är den gamla varianten som de rear ut som är bra..

Svar på tråden Fructis = Råttgift