LC4. min PAD tog exakt två veckor att få svar på. Svaret var färdigt i fredags för en vecka sen och när jag ringde sköterskan så sa hon att läkaren framfört att han ringer på måndag, "detta kunde vänta". Det tog jag och min man som positivt, och sköterskan också, för både hon och vi tänkte att ett "dåligt" besked vill man ju ge så fort som möjligt. Men icke, på måndag ringde han och sa att han inte ville förstöra helgen för oss och meddelade att det P M
Vi hann också fira under helgen då vi alltså räknade med positivt besked. Jag tycker dock om min läkare, han är lugn och tar sig tid att svara på alla frågor.
"Lustigt" sammanträffande det där med att du också fick mf månaden före, jag fick också ett tidigt mf i typ v 4 den 11/12 och även jag blev gravid månaden efter. Kanske finns det en samband? Jag konstaterade att det blev mf i dec i och med att jag inte kände några grav.symtom en vecka efter plusset och då jag tog ett grav-test så visade det negativt. Strax efter det så kom blödningarna och kroppen stötte ut allt själv. Dock var det en enda kväll det blödde ordentligt, så jag funderar om det kan ha varit rester kvar där inne som störde den nya graviditeten? Allt detta är ju vilda spekulationer dock...
Men i och med att jag hade negativt test i slutet på dec så borde inte molan ha börjat redan då, i och med att HCG var så lågt efter det första missfallet?
Min livmoder var inte heller förstorad och slemhinnan var tunn som den ska när man inte är gravid. Det enda som störde mig var att hon såg ngn plutt där, jag hoppas det inte är graviditetsvävnad som är kvar, men hon trodde det kunde vara vätska, hoppas så! Tycker det känns tungt att avvakta nya provsvaret som kommer varannan vecka. Som en enda lång väntan...
Jag har inga grav.symtom alls men jag har aldrig varit så märkbart påverkad under mina graviditeter, inte heller de fullgångna. Efter skrapningen inte ett tecken på graviditet längre.
Haha, nej snacka om att man inte tar ngt för givet längre på tillverkningsfronten. Vi kan väl hålla liv i denna tråden och följas åt, det är skönt med ngn som är i samma elände? :-/