Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Partiell mola

LC04, vad skönt att din lungröntgen verkar se bra ut, själv är jag sjukt nervös Kommer faktiskt ringa KK nu och fråga om min läkare fått svaret fr röntgen eller inte. Sen kan de ju bara se om det är klart, inte själva svaret men ÄR det klart vill jag gärna bli kontaktad!
    Tycker mig ha rethosta och kittlingar i bröstet, men det kan ju oxå vara förkylningen som ligger i min kropp, men känns oroande
    Nej, man tycker ju att negativt grav.test mellan graviditeterna borde tyda på att molan inte började vid den första graviditeten men vad vet man?
    vi vill gärna ha syskon men inte till vilket pris som helst och man kommer ju vara ett vrak om man nån gång plussar igen, den gången är man inte bara rädd för mf utan för en till mola! Blir nog ett försök till men går det åt fanders den gången vette sjutton om man orkar med en gång till!

• xxJessikaxx

Jag gjorde ett VUL samma dag som jag fick negativt test vid det första missfallet och då syntes ingenting, bara att slemhinnan var tunn och livmodern var liten och inget syntes. Min mola syntes inte denna gång heller på VUL:et även om min man tyckte bilden var grynig och det tydligen skall vara typiskt vid molor.
    Jo jag försöker tänka positivt men när man nyss fått ett tråkigt besked är det så lätt att fastan i negativa tankegångar...

• xxJessikaxx

fastna i ska det stå...

• xxJessikaxx

Precis, finns dem som har det mycket värre! Ja, och jag ska jobba på. Ha det gott!

• xxJessikaxx

Ings förändringar på lungröntgen Skönt att få veta före helgen!

• xxJessikaxx

First Baby, vad trist, inte nog med att man är sjuk liksom
    Här på Sunderbyn i Luleå är de extremt noga av sig och tillmötesgående, en tröst i allt elände.
    Jag fick veta att lungröntgen bara görs en gång, och bara om HCG:t planar för länge eller stiger så finns det behov av att göra ytterligare röntgenundersökningar.
    Ksn det inte vara så att första mensen rensar ut det sista? Det är ju i så fall bara positivt. Håller tummarna att du blir bättre bemött i framtiden. De borde ju ha tagit några HCG:n på dig om du skrapades för 2 mån sen eller har de bara tagit ett? På mig ska de tas varannan vecka.

• xxJessikaxx

Morrn tjejer, har en 3-åring hemma som inte ger en sovmorgnar precis
    Läste din fråga LC04 om man misstänkt mola och sen kunnat utesluta det. Tror det är såhär, att man kanske kan misstänka det med till ex symtom som grynig ul-bild, småblödningar, högt CHG och / eller större eller mindre livmoder än tiden man är gången (har läst att dem med partiell mola ofta har lite mindre livmoder än tiden, det hade jag). Men det definitiva svaret får man ju vid analysen då de på ett mycket avancerat sätt läser av vilken kromosomkorsning graviditeten bestod av genom prov på moderkakan tror jag, och har väl svaret visat på mola så är det ju verkligen det och diagnosen kan inte ändras.
    Jag har också en lite "hjärtformad" livmoder men har ju fått barn så visst kan det gå, men vet att de kommenterat detta genom åren. Hänger det kanske ihop med större risk för mola?
    Jag har kunnat ringa om jag velat veta svaren tidigt, typ samma em, men de har också varit snabba på att kontakta mig om svaren. Men ofta vill man ju veta så fort som möjligt och man kanske inte kan begära att läkaren kontaktar en direkt det är klart, så nån gång har jag fått svaret via en sköterska samma dag som det är taget.
    VI VILL OCKSÅ HA BARN nuuuu och vi får hoppas att våra molor håller sig tillbaka så vi alla kan börja verkstan snart igen!

• xxJessikaxx

First Baby, nääää vad gulligt! och vad skönt att det verkligen är allvar mellan er nu. London låter ju kanontrevligt
    Vet själv hur det är det där då jag ibland lider av sömnlöshet och ligger vaken halva nätterna för att sen stiga upp vid sex varje morgon Det brukar gå bra första dagen efter en sån natt men för mig kommer det liksom med en dags eftersläpning så två dagar efter är jag helt slutkörd!

• xxJessikaxx

Ååååå vad skönt att det går åt rätt håll, First Baby

• xxJessikaxx

LC04, snälla GÖR inte det Blir inget gott av det, jag lovar. Man blir bara ännu mer deppig. Tog raskt bort alla de trådarna från mina favoriter och undviker vara i närheten av dem. Däremot kan man ju ha mer utbyte av dem under "Svårt att få barn" eller "Missfall", där är iaf mer likasinnade.
    Jag ska ta mitt nästa prov ons nästa vecka, alltså inte närmaste onsdagen, och gruvar mig redan
    Jag bad min man avboka min inskrivning då jag själv ballade ur...
    Hoppas vi alla får provsvar som pekar nedåt fortare än blixten!

Svar på tråden Partiell mola