Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Partiell mola

Hahahahahaaa, kvällens as-garv! Ja inte kunde man få endomitrios eller vad det heter, eller nåt annat med ett snyggt namn utan man skulle åka på nåt som låter som en blandning av en efterrätt från 1800-talet och ett klövdjur? MOLA liksom!
    MULA tror jag du syftar på First Baby

Jag är 36 och har faktiskt 3 barn (!) varav 2 är tonåringar sedan tidigare förhållande och en 3-åring med min nuvarande make. Vi hade inte tänkt oss fler men nu vill vi gärna att han ska få småsykon.

LC04, finns ju hopp för dig fortfarande dock även om jag gärna ser att du blir kvar i tråden

• xxJessikaxx

Även jag har folk jag helst inte vill dela allt med, därför undviker jag att skriva om vad som hänt på min presentation, även om det inte är vattentätt heller förstås. På jobbet vet de vad som hänt, kunde inte hålla inne med allt och ville förklara varför jag kommer springa hos läkaren då och då, samt jobba hemma när det känns tungt.
    LC04, får du veta före helgen tror du?

• xxJessikaxx

LC04, ja du kan ju alltid ringa och kolla med dem på gyn kanske, de kunde i af se att provet var klart men bara läkaren kunde se / ge beskedet.
    Ingen på jobbet visste att jag var gravid men när mola-helvetet brakade lös kände jag att jag måste berätta på jobbet. Gör ju att de kanske förstår att vi försöker planera in barn, jag sa dock att graviditeten inte var direkt planerad men ändå välkommen för det känns så konstigt att alla kollegor vet att man försöker som kaniner.
    Håller med om att det är skönt att komma ifrån, det är lätt att man bara ältar annars.

• xxJessikaxx

Går ju neråt jättebra, skönt!

• xxJessikaxx

Själv misstänker jag nästan att jag kan ha ägglossning. Kan man ha det med HCG kva r i kroppen?

• xxJessikaxx

Lc04, ok kanske inte är klart förrän till veckan då.

• xxJessikaxx

Ja jag är inte säker på att jag har det men jag har haft tryck över äggstockarna i några dar och nu lite mer "glid", ja ni vet. Får ju inte veta förrän ons-tors nästa vecka så ingen idé att spekulera.

• xxJessikaxx

First Baby, aha, ja man förstår ju sig inte alltid på kroppen precis.

• xxJessikaxx

LC04, ja men du har väl nyss slutat blöda / ha rosa flytningar? Det tyder ju på att man har vävnad kvar om man blöder och i o m att du nyss slutat med det så är nog värdena kanske lite höga pga det fortfarande? Jag har inte blödit på drygt en vecka men blödde ju typ två veckor till och från efter skrapningen så du får nog ge det tid.
    Ska du våga ringa och höra om svaret är klart eller kanske det är skönt m helg "ovetandes"?
    Nä, det är så pissed att känna äl-symtom och bara "kasta bort den"
    Kram!

• xxJessikaxx

Rtgpulm, är det lungröntgen, First Baby?
    Vore ju en toppenfödelsedagspresent med OK på tillverkning!

LC04, du är som jag, det man inte vet mår man dåligt av typ! Dränka funderingarna i lite vin låter bra tycker jag, det ska vi göra i morgon på restaurang med lite folk, även här ska farfar rycka in Superduper-trevligt!

I kväll ska vi bara ta en mysig fika jag, maken och sonen efter middagen på ett fik i stan och sen hem och fredagsmysa!

Ha en härlig helg allihopa!

Svar på tråden Partiell mola