Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Partiell mola

Bra jobbat
    OK, ja då följs vi nästan åt. Jag hade 39 i onsdags så förhoppn. har jag ännu mindre nu och borde ju inte testa positivt på grav.test. Har ett hemma men har lovat mig själv att INTE slösa test på dem, de skall jag ha kvar till bättre tider tänkte jag och dessutom blir man bara nojig om man skulle tro sig se nåt på dem,

• xxJessikaxx

LeeLoo82, hej och vad bra att ngn med erfarenhet av detta kommer in, hur har det gått sen för dig? Gick allt bra efter molan konstaterades, värdet sjönk och inget visade på röntgen? Har förstått att den kompletta versionen kräver ngt mer efterkontroller? Hur har det gått med barntillverkningen efter det?

Jag hade 49.000 i HCG nät jag skrapades och 2 1/2 vecka senare har jag 39 så jag hoppas det går åt rätt håll.

First Baby, förstod inte riktigt vad du menade, kör ni inget skydd nu och det som sker sker typ? Eller missförstod jag?
    Vi köpte ett gäng kondomer, inte så kul, tål inte heller p-piller så...men nån gång har vi kört med avbrutet, min man säger han har superkoll på det där
    För mig vore det katastrof om jag blev gravid känner jag, då hade jag nog tvingats göra abort för jag är så rädd att molan tar över och man inte vet om det är molan eller graviditeten. Jag fick stränga direktiv att inte bli gravid.

• xxJessikaxx

LC04, nej jag känner som du, nu har det bara hänt ngn enstaka gång att vi "glömt regnrocken" men nu känner jag att jag absolut inte vågar! Spiral vill jag inte sätta in heller, fick ta bedövningsspruta sist när den skulle in och en överläkare fick ta ut den för de kunde ej på MVC, är nog inte meningen att jag ska ha spiral, har väldigt liten livmoderöppning och blev ju snittad som gravid.

LeeLoo82, vilket härligt slut din historia fick!
    Det ger ju oss andra stort hopp. Måste fråga hur det kändes när du blev gravid efter molan, mycket kontroller och ångest antar jag, man är ju så rädd att det ska hända igen? När kunde de liksom utesluta att det var en mola den gången?
    Jag frågade min läkare och går mina prover stadigt nedåt så har jag grav.förbud from skrapningen som alltså gjordes i februari så då antar jag att det är fritt fram i augusti. Hoppas så!
    Till saken hör att jag måste äta äl-stimulerande för att öht bli gravid men å andra sidan blir jag lätt gravid med pergotime så jag hoppas det fortsätter vara så.

Jag upplever de verkar ha bra koll på Sunderby Sjukhus som jag tillhör och de är bra att ha att göra med så jag känner mig rätt trygg i deras händer.

First Baby, den middagen lät dundertrevlig!

• xxJessikaxx

LC04, jag har hört att den kompletta molan ofta ger förbud i ett år medans det partiella ger ett halvår. MEN det beror nog på hur HCG-halten sjunker och så.

Det känns ändå som om att det är bättre att "vänta" under vår och sommar, än att få förbud från okt-mars eller så, nu kommer ju ändå sommaren och lite roligare tider...griper efter halmstrån här...

• xxJessikaxx

LC04, har du bara fått veta att du har mola, inte om den är partiell eller komplett?
    Det ska de kunna se med en gång som analysen är gjord tror jag.
    Vid partiell finns det alltid ett foster eller början till det, det dukar oftast under väldigt tidigt pga den grava kromsomstörningen men jag har läst att ngn enstaka gång kan man bära på ett helt friskt foster. Vid komplett mola skall det visst aldrig finnas ett foster med i bilden. På mig såg de aldrig ett foster men jag antar att det försvann lika fort som det kom till i princip.

First Baby, visst hade du en partiell mola?

LeeLoo82, jag jag förstår att det måste ha varit lyckliga men ändå jobbiga veckor / månader innan ni hade er lilla pojke hos er.
    Jag håller med om att vissa perioder är jobbiga, för mig är det som en kniv i hjärtat när sonen, 3 år, frågar om vi aldrig ska få nån bebis? Han vet ju inget om hur det gått och vad som hänt, han är för liten för det, men han vill så gärna ha ett lillesyskon och är så snäll med alla mindre barnen på dagis. Vill inte att han skall bli ett "ensambarn"! Dessutom har jag snart åldern mot mig, fyller 37 i år...
    Jag blir kollad per automatik när jag är gravid, när man tar pergotime vill de alltid kolla i v 7 hur det ser ut och det var tack vare det jag fick veta tidigt att de ej såg ngt foster. Dock var det jag själv som påpekade att det kunde vara mola som jag läst om på nätet och läkaren hade funderat på det själv sa hon då-
    Gick ditt HCG stadigt neråt eller hamnade du på en sk "platå" där det gick långsamt eller stannade av?

• xxJessikaxx

First Baby, jag förstår, jo jag läste det att du fått fel diagnos först, men tänkte på LC04, men såg tidigare i tråden att hon ännu inte fått besked om det är mola eller inte men att de misstänkte det efter ett ul. Har du First Baby fått veta om din är partiell eller komplett?

• xxJessikaxx

First Baby, ja det var det jag hade för mig, vi är ju inte så många här inne och ändå verkar jag ha problem att hålla koll på er

• xxJessikaxx

First Baby, jag ska ta mitt HCG först om drygt en vecka , onsdag nästa vecka. Har inga problem med blödningar eller så så jag försöker vara hoppfull.
    Själv jobbar jag hemma idag, tackar mitt företag att jag kan göra det de dagar livet känns "sådär".

• xxJessikaxx

First Baby, förstod din fråga och har också läst att det är så det är. Nej, jag tror inte man kan påverka det, det kan ju lika gärna vara 2 spermier från samma "omgång" som befruktar antar jag, vi har bara haft otroligt taskig otur.
    Jag hoppas också på 0, men försöker att inte ha så höga förväntningar, man blir så besviken då.

• xxJessikaxx

Jag fick veta att min PAD skulle ta minst 10 dagar att få klar men den var klar på 9 arbetsdagar, fick beskedet några dagar senare. Håller tummarna för att du LC04 kanske inte behöver vara med i den här tråden längre. Då är det du och jag, First Baby som får dras med varann om ingen tillkommer under tiden.

Svar på tråden Partiell mola