LC04, har du bara fått veta att du har mola, inte om den är partiell eller komplett?
Det ska de kunna se med en gång som analysen är gjord tror jag.
Vid partiell finns det alltid ett foster eller början till det, det dukar oftast under väldigt tidigt pga den grava kromsomstörningen men jag har läst att ngn enstaka gång kan man bära på ett helt friskt foster. Vid komplett mola skall det visst aldrig finnas ett foster med i bilden. På mig såg de aldrig ett foster men jag antar att det försvann lika fort som det kom till i princip.
First Baby, visst hade du en partiell mola?
LeeLoo82, jag jag förstår att det måste ha varit lyckliga men ändå jobbiga veckor / månader innan ni hade er lilla pojke hos er.
Jag håller med om att vissa perioder är jobbiga, för mig är det som en kniv i hjärtat när sonen, 3 år, frågar om vi aldrig ska få nån bebis?
Han vet ju inget om hur det gått och vad som hänt, han är för liten för det, men han vill så gärna ha ett lillesyskon och är så snäll med alla mindre barnen på dagis. Vill inte att han skall bli ett "ensambarn"! Dessutom har jag snart åldern mot mig, fyller 37 i år...
Jag blir kollad per automatik när jag är gravid, när man tar pergotime vill de alltid kolla i v 7 hur det ser ut och det var tack vare det jag fick veta tidigt att de ej såg ngt foster. Dock var det jag själv som påpekade att det kunde vara mola som jag läst om på nätet och läkaren hade funderat på det själv sa hon då-
Gick ditt HCG stadigt neråt eller hamnade du på en sk "platå" där det gick långsamt eller stannade av?