• humle82

Peppar mot magsjuka?

Dottern ligger oh kräks.
    Jag tryckte i mig kryddpepparkorn, det vi hade hemma.
    Funkar det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Peppar mot magsjuka?
  • LuMa

Jupp, vitpeppar funkar för mej.
    Om det sen verkligen funkar eller bara är psykiskt vet jag inte. Huvudsaken är att det funkar.

• ebben

vitpeppar funkar tyvärr INTE här.......
    jag äter massor då det är magsjukor runt om,o jag får det alltid ändå-trots att jag är supernoga med handhygien o spritar både händer o dörrhandtag mm här hemma!

• elektra1

jag klarar mig varje gång de på jobbet eller barnen har magsjuka. Jag äter ca 20 vitpepparkorn 2 gånger om dagen.
    Tvättar händerna hur mycket som helst. Så fort jag tagit i tex samma glas som den som varit sjuk.

• Quiet thoughts

Jag har både klarat mig och inte klarat mig med dom så jag vet inte vad jag ska svara, sist spydde jag som en gris trots intag.

• Eima

Tror det kan fungera! Eller så är det så att många av de som äter vitpeppar också är noga med handhygien?
    Om man nu ska tro att det fungerar så tror jag att problemet är att vissa tar dem alldeles för sent, när de redan hunnit bli smittade eller när de börjar känna sej dåliga och då lär det nog inte hjälpa så bra.
    Jag tror det kan ha viss bakteriedödande effekt men ska man tänka logiskt så borde det då inte funka på vks som ju är ett virus och inte bakterier...
    Ja, jag äter dom iallafall och fortsätter tro att det hjälper!

• elektra1

Eima skrev 2009-02-18 09:52:11 följande:

Tror det kan fungera! Eller så är det så att många av de som äter vitpeppar också är noga med handhygien?Om man nu ska tro att det fungerar så tror jag att problemet är att vissa tar dem alldeles för sent, när de redan hunnit bli smittade eller när de börjar känna sej dåliga och då lär det nog inte hjälpa så bra. Jag tror det kan ha viss bakteriedödande effekt men ska man tänka logiskt så borde det då inte funka på vks som ju är ett virus och inte bakterier...Ja, jag äter dom iallafall och fortsätter tro att det hjälper!
    precis. Jag tar dem så fort någon i familjen eller på jobbet visar minsta symptom. Och jag tar många... ca 40 stycken per dag. i minst 2 dagar. Det har hjälpt mig hitills varje gång.
  • stina84

vitpepparKORN När dottern och mannen låg i vinterkräksjuka drack jag en massa PROVIVA nyponsoppa, jag klarade mig

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Ja just det, sedan är jag sjukt noggrann med handhygien, har ytdesinfektion hemma som jag är noga med att använda och sedan handsprit. Sedan jobbar man ju inom vården med, arbetsskada kanske?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Peppar mot magsjuka?