• humle82

Peppar mot magsjuka?

Dottern ligger oh kräks.
    Jag tryckte i mig kryddpepparkorn, det vi hade hemma.
    Funkar det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Peppar mot magsjuka?
  • Suri
    Myrtille skrev 2009-02-18 10:29:16 följande:
    Jag äter inga pepparkorn och är aldrig magsjuk ALLTSÅ kan man anse det bevisat att magsjukan orsakas av pepparkorn. Eller? Hmmm.
    ja jag vågar inte testa pepparkorn i alla fall...
  • Majsan71

Haha, en gång testade jag pepparkorn för att jobbarkompisarna envisades och jösses vilken magsjuka jag fick.
    Har inte tagit pepparkorn flera gånger men får likväl magsjuka emellanåt.

Nä jag tror inte på att pepparkorn har någon effekt på magsjuka. Hade det haft det så hade läkemedelsbolagen kastat sig över det för här borde det ju finnas stålar att tjäna - för vem vill vara magsjuk?

• Aiwendil

Det funkar med vitpeppar på mig.
    15 korn tre ggr dagligen.

Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 27
  • sisley

Jennjen skrev 2009-02-18 10:33:35 följande:

Jag blev nte magsjuk...men jag fick magkatarr istället vitpeppar är inte speciellt snällt mot magen...
    Och det är just därför jag aldrig provat denna kur för jag har en känslig mage. Jag röstade på att det är en myt men visst vore det trevligt med en kur mot magsjuka för jag har det ganska ofta.
  • Cinza

Även "vanlig" magsjuka brukar ju orsakas av virus eller ibland en bakterie vilket gör att jag ställer mig väldigt tveksam till att peppar skulle ha någon effekt.

• humle82

dotter kräktes vid 4 och vid 06 sen har hon inte gjort det nåt mer.
    nu ammar hon som vanligt utan att kräkas..om vi andra smittas så hoppas jag också det blir en sån mild variant.

elelr så är det den som vuxna inte brukar smittas av, troligen inte.

• Danne123

humle82 skrev 2009-02-18 10:55:25 följande:

dotter kräktes vid 4 och vid 06 sen har hon inte gjort det nåt mer.nu ammar hon som vanligt utan att kräkas..om vi andra smittas så hoppas jag också det blir en sån mild variant.elelr så är det den som vuxna inte brukar smittas av, troligen inte.
    Prova att spraya dottern med pepparspray? Det ska funka har jag hört.
  • stina84
    dotter kräktes vid 4 och vid 06 sen har hon inte gjort det nåt mer.nu ammar hon som vanligt utan att kräkas..om vi andra smittas så hoppas jag också det blir en sån mild variant.elelr så är det den som vuxna inte brukar smittas av, troligen inte.
    Jag tycker inte du ska spraya dottern med pepparspray. Vad vi vuxna vill göra och testa är upp till oss då vi själva väljer att fatta beslutet, men gör inte så mot barnet. Dessutom är hon ju redan sjuk och låt det isåfall vara. Magsjuka sitter ju inte i så länge, det är väl tur det iallafall
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Myrtille

lol

Danne123 skrev 2009-02-18 10:56:58 följande:
    Prova att spraya dottern med pepparspray? Det ska funka har jag hört.
Svar på tråden Peppar mot magsjuka?