• humle82

Peppar mot magsjuka?

Dottern ligger oh kräks.
    Jag tryckte i mig kryddpepparkorn, det vi hade hemma.
    Funkar det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Peppar mot magsjuka?
  • vernis

har ej haft magsjuka när ättit det och fick det när ej åt detta

• Lantismamman75an

Efter mkt tjöt så provade jag med vitpeppar och det hjälpte faktiskt!! Det är verkligen något jag kan rekommendera! Annars så är jag väldigt skeptisk till huskurer. Men när tre olika personer helt oberoende av varandra sa att jag skulle prova så gjorde jag det

• Vombell

Myt eller inte för mig har det fungerat i alla år att äta vitpepparkorn så fort ngn annan blir magsjuk. När äldsta sonen blev magsjuk för en tid sedan fick jag alla de andra barnen att äta vitpepparkorn och de klarade sig!

Vet att en del fröknar har vitpepparkorn på dagisavd.

• vernis

min farmor har tagit det min mamma bådde jobbat inom vård i många år plus alla andra jag har jobbat så fungerar

• Pallas

Men, hur kan man veta att man hade fått magsjuka om man inte tagit pepparkornen?

• Majsan71
    Aiwendil skrev 2009-02-18 12:26:19 följande:
    Magsjuka virus, nej... det är bakterier det också.Men sak samma!Det funkar på mig i allafall!
    Magsjuka beror för det mesta på virus, vanligaste är väl vinterkräksjuka som man får av calicivirus. Får du däremot ex salmonella, EHEC eller campylobacter så är det en bakteriell infektion.
  • humle82
    Pallas skrev 2009-02-18 14:14:30 följande:
    Men, hur kan man veta att man hade fått magsjuka om man inte tagit pepparkornen?
    haha
  • humle82
    Danne123 skrev 2009-02-18 12:00:34 följande:
    humle82 skrev 2009-02-18 11:52:48 följande: smakar det ruttet ägg också?
    inte vet jag, men det brukar inte lukta alls, nu luktar det VERKLIGEn ägg-mök i hela lägenheten när hon skiter.
  • MammaÄrJag

Vi brukar ta typ 7 vitpepparkorn och svälja ner med coca cola (vet inte varför just cola) Vet inte om det funkar till 100% men jag gör det ändå och brukar ta det lite innan när man börja känna att man är på väg att bli dålig, för att motverka lite.

Svar på tråden Peppar mot magsjuka?