• humle82

Peppar mot magsjuka?

Dottern ligger oh kräks.
    Jag tryckte i mig kryddpepparkorn, det vi hade hemma.
    Funkar det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Peppar mot magsjuka?
  • Majsan71
    Danne123 skrev 2009-02-18 10:56:58 följande:
    Prova att spraya dottern med pepparspray? Det ska funka har jag hört.

... huh så hemskt...

• Majsan71
    humle82 skrev 2009-02-18 10:55:25 följande:
    dotter kräktes vid 4 och vid 06 sen har hon inte gjort det nåt mer.nu ammar hon som vanligt utan att kräkas..om vi andra smittas så hoppas jag också det blir en sån mild variant.elelr så är det den som vuxna inte brukar smittas av, troligen inte.
    Kanske är någon snabbvariant, får hoppas att det är över och att ni andra slipper.
  • Aiwendil

Varför peppar hjälper är för att det är starkt och helt enkelt dödar bakterierna!
    Tycker inte alls det är svårt att förstå.
    Sen kanske det inte hjälper om man inte tar tillräckligt många.
    3x15 korn per dag, som jag skrev, funkar på mig och jag har INTE den gen som gör att man klarar sig undan magsjuka.

Samma sak med vitlök.
    Det är starkt och har i alla tider varit ett medel man tar som penicillin typ...
    Det är bra och det håller en frisk.
    En klyfta om dagen!

Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 27
  • Myrtille

Hehe.
    För all del. Med det undantaget att vitpeppar inte dödar bakterier och att vanlig magsjuka orsakas av virus, då. Men annars ett ok resonemang :D

Aiwendil skrev 2009-02-18 11:36:03 följande:
    Varför peppar hjälper är för att det är starkt och helt enkelt dödar bakterierna!Tycker inte alls det är svårt att förstå.Sen kanske det inte hjälper om man inte tar tillräckligt många.3x15 korn per dag, som jag skrev, funkar på mig och jag har INTE den gen som gör att man klarar sig undan magsjuka.Samma sak med vitlök.Det är starkt och har i alla tider varit ett medel man tar som penicillin typ...Det är bra och det håller en frisk.En klyfta om dagen!
  • Jossebell

Läste en faktaruta om magsjuka och där stod bla att pepparkorn inte har någon effekt på magsjukan.

Vi kör cocacola som mirakelkur men mest för att det är gott när allt annat smakar ruttna ägg när vi har magsjuka i vår familj.

• Tecken

Jag har aldrig testat - och har heller aldrig varit magsjuk. Eller jo, blev magsjuk i Bulgarien, men jag tror inte några pepparkorn hade hjälpt mot det

Så länge pepparkorns eventuella verkan är vetenskapligt bevisat = myt.

• Danne123

humle82 skrev 2009-02-18 11:52:48 följande:

varför luktar dotterns bajs ruttet ägg?
    smakar det ruttet ägg också?
  • Aiwendil
    Myrtille skrev 2009-02-18 11:46:49 följande:
    Hehe.För all del. Med det undantaget att vitpeppar inte dödar bakterier och att vanlig magsjuka orsakas av virus, då. Men annars ett ok resonemang :D
    Vitpeppar dödar visst bakterier.
    Magsjuka virus, nej... det är bakterier det också.
    Men sak samma!
    Det funkar på mig i allafall!
    Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 27
  • Danne123

Aiwendil skrev 2009-02-18 12:26:19 följande:

Magsjuka virus, nej... det är bakterier det också.
    Är virus bakterier?
Svar på tråden Peppar mot magsjuka?