Peppar mot magsjuka?
Dottern ligger oh kräks.
Jag tryckte i mig kryddpepparkorn, det vi hade hemma.
Funkar det?
Dottern ligger oh kräks.
Jag tryckte i mig kryddpepparkorn, det vi hade hemma.
Funkar det?
jag kör med primperan.
Jag tror inte det hjälper mot magsjuka nej, men jag har själv tagit vitpeppar vid ospecificerat illamående och mått bättre sen. Försöken har upprepats
Jag hyser dock viss tilltro till ingefära vid tex åksjuka. Mest för att det faktiskt bet på brorsans hund - det var så att säga en binär situation. Hunden kräktes _alltid_ i bilen: Hund+Bil=spyor. Hund+bil+syltad ingefära från thaishoppen (det var lättare att få i hunden den så)=ledsen hund men inga spyor.
Pepparn brukar jag inte rekommendera till andra, men för mig har den blivit en lugnande ritual när jag mår illa.
Vet ni vad. Om man inte tar vitpeppar så går magsjukan aldrig över. Ni hade varit magsjuka för all evighet.
Jag kommer ihåg en gpng jag var magsjuk. Jag kollade på en porrfilm med en välhängd kille och två kvinnliga dvärgar.
Så om ni är magsjuka ska ni kolla på porrfilmer med dvärgar annars går magsjukan aldrig över....någonsin.
Ja, vitpeppar funkar här hemma
Myt. Placebo.
myt defenitivt
däremot så dricker jag en hel del Proviva försöker o dricka lite mera på vintern vet inte om det hjälper men kanske
det gör gott för magen i alla fall
har inte vart magsjuk på många år nu men tror jag bara haft tur och flitig handtvättning spelar in
Pallas skrev 2009-02-18 14:14:30 följande:
vet att det är en myt men tar alltid 10 vitpepparkorn så fort någon på jobbet fått magsjuka (BSK).
hittils har jag aldrg fått magsjuka, peppar peppar
jag tog 10 kryddpepparkorn i går och lillan har spytt på mig massa gånger i går + i natt är än så länge inte sjuk, men det kommer väl. hehe
danitra skrev 2009-02-19 10:18:41 följande:
danitra skrev 2009-02-19 00:42:42 följande:
jag tog 10 kryddpepparkorn i tisdags sen har jag inte tagit nåt mer, och i går kväll kom kräksjukan
skulle nog köpa vitpepparkorn ändå..
MYT!