• humle82

Peppar mot magsjuka?

Dottern ligger oh kräks.
    Jag tryckte i mig kryddpepparkorn, det vi hade hemma.
    Funkar det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Peppar mot magsjuka?
  • whatthebutlersaw

Jag tror inte det hjälper mot magsjuka nej, men jag har själv tagit vitpeppar vid ospecificerat illamående och mått bättre sen. Försöken har upprepats

Jag hyser dock viss tilltro till ingefära vid tex åksjuka. Mest för att det faktiskt bet på brorsans hund - det var så att säga en binär situation. Hunden kräktes _alltid_ i bilen: Hund+Bil=spyor. Hund+bil+syltad ingefära från thaishoppen (det var lättare att få i hunden den så)=ledsen hund men inga spyor.

Pepparn brukar jag inte rekommendera till andra, men för mig har den blivit en lugnande ritual när jag mår illa.

• Danne123

Vet ni vad. Om man inte tar vitpeppar så går magsjukan aldrig över. Ni hade varit magsjuka för all evighet.
    Jag kommer ihåg en gpng jag var magsjuk. Jag kollade på en porrfilm med en välhängd kille och två kvinnliga dvärgar.

Så om ni är magsjuka ska ni kolla på porrfilmer med dvärgar annars går magsjukan aldrig över....någonsin.

• Lillan7704

Ja, vitpeppar funkar här hemma

• Trasig Udda Strumpa

myt defenitivt

däremot så dricker jag en hel del Proviva försöker o dricka lite mera på vintern vet inte om det hjälper men kanske
    det gör gott för magen i alla fall

har inte vart magsjuk på många år nu men tror jag bara haft tur och flitig handtvättning spelar in

• LuMa

Pallas skrev 2009-02-18 14:14:30 följande:

Men, hur kan man veta att man hade fått magsjuka om man inte tagit pepparkornen?
    Jag antar att jag skulle få magsjuka om jag inte tar dom eftersom jag är en sån där som får magsjuka bara folk pratar om det.
    När jag var mindre så var jag alltid den som tog hem magsjukan och när den hade gått genom familjen så fick jag den en gång till.
  • underbara jag

vet att det är en myt men tar alltid 10 vitpepparkorn så fort någon på jobbet fått magsjuka (BSK).
    hittils har jag aldrg fått magsjuka, peppar peppar

• humle82

jag tog 10 kryddpepparkorn i går och lillan har spytt på mig massa gånger i går + i natt är än så länge inte sjuk, men det kommer väl. hehe

• danitra
    LuMa skrev 2009-02-19 07:05:59 följande:
    Pallas skrev 2009-02-18 14:14:30 följande: Jag antar att jag skulle få magsjuka om jag inte tar dom eftersom jag är en sån där som får magsjuka bara folk pratar om det. När jag var mindre så var jag alltid den som tog hem magsjukan och när den hade gått genom familjen så fick jag den en gång till.
    Det kan inte vara så att du blivit äldre och mer härdad när det gäller immunförsvaret?
  • LuMa

danitra skrev 2009-02-19 10:18:41 följande:

Det kan inte vara så att du blivit äldre och mer härdad när det gäller immunförsvaret?
    Det tror jag inte för dom gånger jag missar att ta vitpeppar så får jag magjsuka som ett brev på posten när ungarna har det..
  • Vombell

danitra skrev 2009-02-19 00:42:42 följande:

Myt. Placebo.
    Fast då hjälper det ju Huvudsaken är ju att man inte blir sjuk. Om det hjälper mig att ta vitpepparkorn och jag inte får magsjuka så spelar det ju ingen roll om det är placebo-effekt
    Alltså hjälper vitpepparkorn!
  • humle82

jag tog 10 kryddpepparkorn i tisdags sen har jag inte tagit nåt mer, och i går kväll kom kräksjukan

skulle nog köpa vitpepparkorn ändå..

Svar på tråden Peppar mot magsjuka?