Bostadsbidrag!
Jag är en kille på snart 24 år och min sambo är 17 år. Vi har tänkt söka bostadsbidrag men hon är inte skriven här dock. Men ska vi söka gemensamt eller ska jag söka som ensamstående?.
Jag är en kille på snart 24 år och min sambo är 17 år. Vi har tänkt söka bostadsbidrag men hon är inte skriven här dock. Men ska vi söka gemensamt eller ska jag söka som ensamstående?.
Varför är hon inte skriven hos dig?
Är hon inte skriven hos dig kan hon ju inte söka bostadsbidrag. Då får du söka för en person - dig själv.
Om ni bor i hop så ska ni söka ihop spelar ingen roll om hon inte är skriven där utan om hon betalar hyra.
Jag har ju idag ringt och tagit bort mitt då jag ska bli sambo men han kommer inte vara skriven här.
Jag tror du kan söka som ensamstående.... så borde det vara om hon inte är skriven här. Men sånt här är bäst att kolla upp ordentligt, så man inte blir återbetalningsskyldig eller nåt annat jobbigt.
Du ska söka som ensamstående.
Och under tiden ni får bostadsbidrag så ska hon inte vara skriven hos dig..
Det smartaste.
Jag har bostadstillägg och min kille bor här men han är dock skriven hos sina föräldrar fortfarande eftersom jag annars mister mitt bostadstillägg och det är inte bra just nu då det är osäkert på hans jobb front.
Självklart ska han skriva sig här när det är ok på jobbet