Bostadsbidrag!
Jag är en kille på snart 24 år och min sambo är 17 år. Vi har tänkt söka bostadsbidrag men hon är inte skriven här dock. Men ska vi söka gemensamt eller ska jag söka som ensamstående?.
Jag är en kille på snart 24 år och min sambo är 17 år. Vi har tänkt söka bostadsbidrag men hon är inte skriven här dock. Men ska vi söka gemensamt eller ska jag söka som ensamstående?.
Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 11:49:34 följande:
Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 11:51:38 följande:
Ja men han bor ju inte här,han sover endast här ibland. Och ja jag säger att vi bor ihop men dom som jag säger det till vet ju inte om min inkomst eller så,jag säger ju att jag jobbar fast jag inte gör det för jag inte vill verka sämre än dom.
Med andra ord min kille sover här ibland men långt ifrån varje dag,däremot ses vi varje dag ändå.
Så jag har visst rätt till mina pengar eftersom min kille INTE bor här,det är uttryck jag använder helt enkelt och att sova här ibland är knappast olagligt eller ngt brott
Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 12:02:49 följande:
Men jag får inte felaktigt bostadstillägg bara för han sover här 2-3 ggr i veckan för guds skull.
Jag kan ju för sjutton inte sluta träffa honom,aldrig låta han sova över osv bara för ni påstår det är ett brott. Klart som fan han måste få sova över någon gång hos mig,det gör ju alla,kompisar,särbos osv
Jag får inget bostadbidrag och kan inte söka det utan blir bostadstillägg i såfall
Vi kommer i allafall fortsätta som vi gör eftersom det inte är ett brott att sova över hos den man är ihop med ngn gång då och då.
Den dag vi flyttar ihop på riktigt kommer vi såklart stå skrivna på samma adress osv men den dagen är inte här ännu.
Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 12:12:18 följande:
Anonym (TK) skrev 2009-03-24 11:35:49 följande:
Om jag inte får bostadsBIDRAG NU hur sjutton ska jag då kunna få det med min kille? då kan ju lika gärna han söka bostadsTILLÄGG med mig när vi flyttar ihop
Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 16:24:10 följande:
Men det är ju konstigt att jag inte kan söka det nu men kan göra det med honom.
Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 19:43:21 följande:
Nej jag är inte äldre än 29 år. Jag är förtidspenisonerad,har då bostadstillägg,handikapps bidrag samt sjukersättning.
Enligt fk är det bostadstillägg jag ska söka och inte bidrag
Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 19:47:27 följande:
Okej fast sambor är inte ännu