• Anonym (undrar)

Bostadsbidrag!

Jag är en kille på snart 24 år och min sambo är 17 år. Vi har tänkt söka bostadsbidrag men hon är inte skriven här dock. Men ska vi söka gemensamt eller ska jag söka som ensamstående?.

• Svar på tråden Bostadsbidrag!
  • Anonym (ensam)

Och om vi säger att han är min pojkvän och är här ibland,det är inte något olagligt och då kan dom inte dra in mina pengar för det. Vara med sin kille/tjej måste man väl få vara

• Anonym (TK)

Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 11:37:52 följande:

Jag har inte bostadsbidrag för den delen
    vad är det du inte har bostadsbidrag?

Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 11:38:43 följande:
    Och om vi säger att han är min pojkvän och är här ibland,det är inte något olagligt och då kan dom inte dra in mina pengar för det. Vara med sin kille/tjej måste man väl få vara
    jo det kan de eftersom man ska vara skriven där man tillbringar största delen av dygnet. är olakligt annars.
  • Anonym (TK)

bostadstillägg har man om man är pensionär, sjukersättning eller aktivitetsersättning.
    är samma sak där, du kan bli återbetalsningsskyldig om du inte ändrar uppgifter, ex att din kille bor mesta delen hos dig.

• Anonym (TK)

bostadstillägg får man vid funktionshinder.

• Anonym (ensam)

Jo fast jag har inte sagt att han tillbringar största delen av dygnen här. Han sover här ibland och hos sina föräldrar ibland. Sen är det ju bara för hans föräldrar att han sover hemma i veckorna och hos mig på helgen kanske och så är det oftast oxå.

Nej jag har inte bostadsbidrag utan bostadstillägg,är lite skillnad vet dock inte vad för skillnad.

• Anonym (TK)

Anonym (ensam) skrev 2009-03-24 11:44:04 följande:

Jo fast jag har inte sagt att han tillbringar största delen av dygnen här. Han sover här ibland och hos sina föräldrar ibland. Sen är det ju bara för hans föräldrar att han sover hemma i veckorna och hos mig på helgen kanske och så är det oftast oxå.Nej jag har inte bostadsbidrag utan bostadstillägg,är lite skillnad vet dock inte vad för skillnad.
    det är ingen skilland av vad gäller om någon sover hos en = bor hos en.
    kommer fk på att din kille bor med dig och äör skriven hos sina föräldrar blir du återbetalningsskyldig.
  • Anonym (TK)

"Jag har bostadstillägg och min kille bor här men han är dock skriven hos sina föräldrar fortfarande eftersom jag annars mister mitt bostadstillägg och det är inte bra just nu då det är osäkert på hans jobb front."

kommer FK på det ryker tidd bostadstillägg och du blir återbetalningsskyldig.
    du skriver själv att HAN BOR HOS DIG men är skriven hos sina föräldrar vilket är olagligt.

• Anonym (ensam)

Ja jag säger ju jämt att vi bor ihop till folk även om han inte sover här varje natt. Jag säger ofta så eftersom folk tycker det är konstigt att vi inte bor ihop efter 7 år,fast då vet ju inte folk att jag har bostadstillägg iofs.

Det har blivit så automatiskt att fråga ngn om vi bor ihop säger jag jämt ja även fast han inte är här varje dag precis,långt ifrån det

• Anonym (ensam)

Dessutom har jag inget fuktionshinder,inget som syns i varje fall men däremot förtidspensionerad av andra orsaker

• Anonym (ensam)

Ok så om jag har en kompis här på besök en vecka så kan dom dra in mina pengar,löjligt och inte troligt. Är ju samma sak fast det är min pojkvän utom att han inte är här hela veckorna

Svar på tråden Bostadsbidrag!