Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Undrar om man kommer på alla djur som man har haft.. Möss, tamråttor, gerbiler, hamstrar, undulater, kaniner, marsvin, chinchillor, katter, hundar, getter, höns, får, kor, hästar, grisar både vanliga och mini.. ja det finns säkerligen mera Och många av djuren har jag ju fortfarande. Men det är underbart med djur och jag skulle inte klara mig utan dem!

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • Maria84

En räv har vi haft också, honom får vi ju inte glömma

Jenny - av andra djur eller människa?

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-15 09:52:36 följande:
    här växte man upp med en massa katter,hamstar,marsin(vi födde även upp marsvin under ett tag)dansmöss och tamråttor har vi hunnit ha under åren
    Har också fött upp marsvin. Även kaniner och chinchillor. Sen har vi ju haft det av större djur också.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 10:17:26 följande:
    Av idioter till människor som roar sig med att plåga djur
    Åh avskyr sånt folk!! Bara att de ger sig in på tomten så är ju bara det ett brott.
  • Maria84

Har tagit hand om många misshandlade djur och vissa har varit mer döda än levande. Polisen brukar höra av sig hit.

• Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-04-15 11:02:16 följande:
    fan va hemskt det är... mina har bara varit traumatiserade, har nog haft ett 30 tal katter hemma för att bli "normala" o inte skita på sig av skräck bara man spolar en toalett.. nu är det lugnt på den fronten däremot då man har barnet/en att tänka på...
    Visst är det. Vi har tagit hand om båda hundar och katter, en av våra hästar tog vi hand om också, såg ut som ett skelett och hade blivit misshandlad. Det värsta vi har blivit mötta av vid ett omhändertagande tillsammans med polisen var schäfern Ajax som vi senare valde att behålla då han varit med om så mkt. Han var skuren från magen upp till halsen, näsbenet var avsparkat vid ett tidigare tillfälle så näsan var sned, många av tänderna var utsparkade, hans ben hade vid ett tidigare tillfälle blivit avsparkat och hade fått läka ihop själv. Var en hemsk syn att se. En alkolist som hade honom och när Ajax kom till oss var han helt galen i både mat och vatten. Men gud så snäll han var! Han intog skyddsläge till en början men när han märkte att vi bara ville honom gott så släppte allt. Det var Liams bästa vän och Liam gråter än idag om man pratar om honom. Han tog våra hjärtan med storm!
    Har även fått in folkilskna hundar som vi har fått arbeta hårt med men de flesta av dem bor nu i barnfamiljer och är fromma som lamm.
    Finns hur mkt som helst att berätta Det har blivit en hel del djur under den tiden som vi har arbetat med det här.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 13:44:16 följande:
    Vad roligt Jag har ingen aning om vad det är. Fick för mig att det var för tanter, men det ska visst vara bra produkter Det förstår jag. Det blir säkert fler gånger!Marayah: Hur går det för dig? Vi är faktiskt (peppar peppar) klara nu
    Inte är det för tanter inte Det är jättebra produkter, och populära! Är själv säljare för dem.
  • Maria84

Här har vi tillbringat dagen ute, pysslat i trädgården, sågat ur buskar osv. Blev en sväng till tippen också och till affären. Så härligt när det är sånt här väder!
    Är så glad att man bor som man gör också, helt avskilt och man kan göra vad man vill. Man kan släppa ut barnen, eller ja ena ialla fall, hur som helst. Härligt med stor trädgård med en massa leksaker

• Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-17 20:52:48 följande:
    Fast det kan man ju istort sett vart man bor, om man inte bor precis mitt inne i stan med gator överallt. Leo är ute o leker helt själv o springer mellan våran tomt o lekplatsen. Vincent älskar att vara ute på våran tomt o sparka boll
     Jo men jag tycker inte det blir på samma sätt, inte för mig För jag skulle inte kunna slappna av så pass med att släppa iväg ungarna om vi hade bott i stan som här ute. Men det är jag det
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-17 21:33:13 följande:
    Ok, vilken tur att vi alla är olika För jag skulle inte trivas att bo så långt ifrån stan, jag skulle få lappsjuka
     Ja det är tur det Och jag skulle bli galen av att bo i stan, den längsta tiden jag har bott i stan är 2 veckor och det räckte Tur att man bodde hos en kompis
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!