Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Sitter och kollar på mammakläder på HM men hittar inte det jag vill ha! Tycker det är så dåligt utbud på byxor! Ska in och kolla på lördag, numera är det ju bara HM som har mammakläder på Ikano, Lindex har ju slutat med sina. Nån som har nåt bra tips på nån butik inne i stan?

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-22 10:18:42 följande:
    har du kollat blocket/tradera?där kan man fynda mammakläder.även myrorna i norrköping har mycket billiga beg mammakläder i nyskick.
    Tradera har jag inte kollat men har kollat lite smått på Blocket, köpte ett stort klädpaket när jag väntade Lucas på blocket, tyvärr så var det inte så mkt byxor med där heller. Men ska hålla utkik där.
    Myrorna i Nkpg har jag aldrig varit på. Har du varit på det där nya stället i Norrköping?
    Kommer inte ihåg vad det heter men de har annonserat på blocket om folk vill få sina saker sålda.
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-04-22 10:32:31 följande:
    Va inne å kolla på HMs hemsida, vilka små magar modellerna hade, inte konstigt ja inte han ha deras tröjor... Det finns väll bara mammakläder på HM å Polarn här i stan vad ja vet välldigt dåligt utbud är det iallafall, som tur är så har ja fått låna det mästa.Längtar tills magen är borta så ja får unna mig lite nya fina sommarklänningar
    Jag hade samma problem när jag väntade Lucas och det kommer nog inte bli enklare denna gång är jag rädd.
    Håller med om att utbudet är dåligt!
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-22 10:33:31 följande:
    jag har inte lyckats ta mig till "china market"som den nya second hand affären heter.maken jobbar nästa varje helg och 250 kr för tåg till norrköping är för dyrt.men jag ska försöka ta mig dit efter flytten
    Så heter den ja, undrar om man skulle ta sig en tripp dit nån gång och se vad de har för nåt. Men får ta det när vi har nåt mer ärende till Nkpg.
  • Maria84
    dinana skrev 2009-04-22 10:33:40 följande:
    Jag har ju haft massor med byxor ute på Tradera bara den senaste veckan för 20 kr styck. DU skulle ha passat på för de gick typ för ingenting många av dem. =( Var så trött på alla kläder som låg å skräpade här hemma så la ut allta mammakläder.
    Måste ju vara rätt storlek också
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 13:49:43 följande:
    Har du inga mammakläder kvar sen sist? Är ju inte så länge sen Jag har annars nog några byxor som du kan få låna eller köpa, kan inte ha dem ändå om det blir en trea för jag fick dem av en kompis men det är storlek L i o det är för stort på mig.
    Jodå jag har kvar sen dess med, men har inte så många par byxor.
    Har L i de som jag har nu men det beror lite på vad det är för sorts byxor också om de passar eller inte Men ska slå en kik på stan om lördag får jag se. Blir väl en varm sommar så jag behöver nog lite svalare kläder längre fram också
  • Maria84

Här är det också fint väder, solen skiner, himlen är blå och fåglarna kvittrar för fullt. Men det är ingen värme ute ännu direkt, 3 grader bara. 

• Maria84

Ja visst är det underbart! Här är det 16,5 just nu och vindstilla. Lucas ligger i sängen och sover så jag ska ta och fixa lite disk och annat för när han vaknar så beger vi oss ut igen.

• Maria84

Här har Lucas vaknat igen så nu tar vi med oss lite frukt och annat ut och njuter av solen igen. Sen ska mamma fixa rabatter Får se hur långt jag kommer innan fogarna säger ifrån helt. Snart har jag stora grabben hemma också så då blir det fullt ös i trädgården Sambon däremot åker bara från sitt jobb, kommer hem en snabbis och sen vidare till extrajobbet.

• Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-23 16:43:00 följande:
    Nu har jag o barnen bakat en rulltårta o gjort bakelser på det, sambon älskar o rulltårta o han fyller ju år idag..Så kul när barnen kan vara med o baka Eller iaf Leo än så länge då Han älskar det, men det är för att jag verkligen älskar att baka o laga mat o han får alltid vara med, det är mysigt Det ska börjas i tid i köket så han kan laga mat till sin fru sen i framtiden o baka godsaker
    Smaskigt! Visst är det kul när barnen vill vara med! Här har man två hjälpredor, Lucas älskar att sköta vispen när vi bakar bla Men de är med både när jag bakar och lagar mat, båda två.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!