Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

nä nu verkar kudden ropa på mig, sonen sover som en stock sen 5 minuter tillbaka..

• Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 16:49:39 följande:
    Vart kan man köpa blöjbadbyxor?
    finns på de flesta vanliga matbutikerna, annars har jag en massa här om du bara vill ha en eller två till din lilla mr..
  • Firstandhappy

ohhh wille e så sööööt i sina kalasbyxor, ha ha ha ha fått det namnet på hjärnan så nu är han min mr superkalasbyxa..

• Firstandhappy
    dinana skrev 2009-03-11 11:47:45 följande:
    Ja just det ja... vi får hålla tummarna för att de gör det då. Så slipper jag ta mer på a-kassan.
    havandeskapspenning får man väl bara beviljad om man har jobb, sen hur det fungerar med sjukskrivning när man är arbetslös vet jag inte, men vad ska man sjukskriva sig från när man inte gör något??
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-03-11 12:21:28 följande:
    Ja, det funderade jag också på. :) Det är ju det jag är rädd för om jag skulle bli dålig, för jag har ju inte rätt till någon a-kassa eller så i sommar. Blir jag ett ingenting då? Men förhoppningsvis ska jag ju orka jobba!
    du har alltid rätt till alfa.kassa, förvisso lägstabelopp men det är ju alltid något.
    Inte så massa insatt i det..
  • Firstandhappy

ja du ser, vet faktiskt inte vad som gäller, om du är smart kollar du upp det med fk och ev ams redan nu innan så du vet vad som gäller sen...

Vet det sen bara att har du en anställning (dvs ett anställningsavtal) så kan du ju bli sjukskriven från det och då få sjukpenning..

• Firstandhappy
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 12:41:24 följande:
    Tack alla för en trevlig fika igår Angående fika nästa vecka så kan jag bara tisdag. På onsdag är jag på sjukhuset hela dagen och kvällen vill ja ggärna spendera med familjen. Idag har vi varit till ÖF i valla. Det var kanonfint där! På eftermiddagen ska vi till ÖF här i ryd Hoppas ni får en trevlig dag! Marayah: Nathalie skickar en krya-på-dig-kram till Filip
    Tack detsamma för igår, synd bara att det skulle behöva ta nästan 2 år innan vi lyckades att träffas...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-11 12:46:56 följande:
    jo man kan bli sjukskriven fast man är arbetslös, om man har riktiga besvär som gör att men tex inte kan söka jobb och vara tillgänglig på arbetsmarknaden... tyvärr är det inte alltid fk beviljar det bara...
    ja det är klart man kan, men jag förstår inte varför egentligen, inte så att man bränner ut sig genom att vara inskriven på ams och sitta o söka ett par jobb i veckan...
    dinana skrev 2009-03-11 12:47:02 följande:
    Ja, fast man får ju knappast a-kassa för att bara sitta hemma. A-kassa får man ju bara om man söker jobb och är inskriven på arbetsförmedlingen väl? Jag levde på försäkringskassan ett tag när jag var gravid första gången. Men nu vet jag inte hur det funkar. Men har läst fler som fått ut sjukpenning när de är gravida trots att de är arbetslösa, så får väl hålla tummarna nu för att det går vägen.
    Jag kan förstå att man bli sjukskriven om man blir sängliggandes o inte kan resa sig över huvud taget från att "söka jobb" när man är hemma med a-kassa, men bortsett från det tycker jag inte att det finns nån anledning till det..
  • Firstandhappy

sen vet jag att folk har fått sjukskrivningar pga halsbränna fast de varit hemma med a.kassa, men då klassar jag det nästan som rent bidragsfusk o kommer fortsätta tycka att fk och soc kan betala ut mina resterande 20% av sjuklönen när jag är hemma från mitt jobb, eller minst sänka skatten med 10%

• Firstandhappy
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 13:06:28 följande:
    Har någon av er någon erfarenhet av föräldrakooperativ?
    helt underbart när det fungerar, de har ett här i lambohov som jag tänkte jag skulle kolla in...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!