Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

LittleMee skrev 2009-03-13 15:39:55 följande:
    Bara när det är bilbingo
    oh fan har de sånt där??? vet bara att det finns massa sprit o glada människor där (gamla minnen från ungdomens glada dagar)
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-03-13 19:04:53 följande:
    Pust! Nu är praktiken slut för denna gång, ska bli så himla skönt att komma tillbaka till campus, vuxna intresserade och engagerade människor. Jag verkligen en nystart och det ska bli så roligt att få träffa gamla vanliga arbetsgruppen på onsdag! Diana, klart, så mycket tycker jag inte illa om Skägget egentligen, mest bara snorungarna som bor där. Även om Ulrika- och Nykilsungarna är minst lika jobbiga. ;)
    hejja, nu är du ledig att hinna umgås med mig mera....
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 19:45:51 följande:
    Haha, kolla in denna. Det är humor
    ">

hahahaha är den på riktigt eller???
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-03-13 20:04:05 följande:
    Boxholm...där görs det god ost. Annars har jag bara sett Svartåvallen där. (fotbollsplaner)
    mmmmm mumma mums, deras paprikaost är himmelsk...
    annars har jag nog sett det mesta o hängt med de flesta i den staden med, tuffa onyktra ungdomsår som flöt förbi där nere trots att man själv aldrig bodde där..
  • Firstandhappy
    Jen nifer skrev 2009-03-13 20:25:31 följande:
    ja och gräslöks osten. mmmm Va på chokladmässan i linköping häromhelgen och då va boxholmsost där, mm mycket gott :) Min pappa bor förresten där. Så lite tid har jag med tillbringat där, en crossbana har dom med så ja slipper inte undan nu heller när karln drar med mig :) Kikar in förresten med tips från dig då :D
    välkommen min underbara... då måste jag testa den... låter ju minsann gott iallafall..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-13 20:25:44 följande:
    hallå ni som fött, vad har ni haft för typ av smärtlindring å hur har den funkat för er??? Ja läser på som en toka men just nu känns det bara som dom eventuella biefekterna väger tyngre... försöker bilda mig en uppfattning om vad jag kan tänkas vilja ha men hitills är ja bara säker på lustgasen...
    hade allt o inte fan hjälpte något av det iallafall..
    Har lovat mig själv tills nästa nu att ser jag inte rosa flygande flodhöstar med lila vingar & neonfärgade maskar komma slingrandes ur röven på mig under tiden så ska jag ha MER o MER AV ALLT..

Vill dock inte skrämmas..{#lang_emotions_innocent}
  • Firstandhappy
    Jen nifer skrev 2009-03-13 20:40:00 följande:
    Haha:D Jag kan nästan säga tvärtom, för mig gick det så fort så jag hann inte få något. trots ja hade drömt fina drömmar om eda :D Blev påtvingad lustgas mer lr mindre och de kommer ja vägra nästa gång. Kände mig SÅ borta, kunde inte lyfta huvudet efter :D Hehe kändes så läskigt. Men allt är ju så individuellt
    hahaha o här är det tvärt om, fick ingen effekt av lustgasen när förlossningen väl va igång så den här gången ska jag ta det direkt är jag kommer in så jag får lite fnitter på köpet...
    Fan, ska man andras fnissgas ska man fan fnissa med...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 21:46:14 följande:
    Det är en fantastisk upplevelse att föda fram sitt barn. Visst gör det helvetiskt ont, men det är värt allt och lite till. Jag skulle inte byta det mot allt i världen och jag längtar redan till nästa gång. Skrev faktiskt om detta i min blogg i dag 2 år i rad har vi ju plussat vid den här tiden på året så jag antar att jag är extra sentimental... I år blir det absolut inget med det, men som sagt att föda är fantastiskt, häftigt och underbart!
    usch o fy... tycker inte om dig längre...
    Önskar jag kunde se så på min förlossning, men tyvär är jag en av dom som hatar att föda barn, anser att det är ren tortyr och det absolut värsta som man kan utsätta sig för, tyckte det allt utom fantastiskt, häftigt och underbart (tro inte att jag är arg eller så men grymt avis), Jag har riktig dödsångest inför nästa gång och hoppas bara på att det ska bli en skaplig upplevelse utan extrem smärta och 12 timmar med krystvärkar som man tvingas hålla tillbaka..

Men är som sagt glad för dig att du har en så bra och possitiv syn på dina förlossningar.
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 22:29:01 följande:
    Tyvärr hamnar ju inte alla i den där lyckobubblan vilket är otroligt ledsamt. Men det finns ju de som drabbas av förlossningsdepression och tycker att allt är jättejobbigt och har svårt att ta till sig bebisen. Har en kompis som hade en depression i hennes dotters första 6 månader. Sen fick hon som tur är hjälp, men hon är väldigt ledsen nu över att hon missade bebistiden
    jag levde absolut inte i en rosa bubbla efter att ha fått wille men led inte heller av dep...
    beror nog kanske mest att jag är lite för realistisk och rak i min syn på saker o ting....
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 22:03:27 följande:
    Kanske inte nu när du har fött vaginalt, men om du inte hade det så tror jag nog att du hade sett det som fantastiskt. Jag var som hög på droger nästan för det är så häftigt. För mig skulle det inte kännas bra att föda vaginalt, om jag inte hade haft mina tråkiga erfarenheter så hade jag självklart velat föda vaginalt, fast i mitt fall hade det ändå inte gått eftersom mitt bäcken är för trångt, alltid är det nåt Det är samma som amning. Jag kunde inte amma o gjorde inte så stor sak av det, det var alla andra som la sig i o sa sitt o då blev jag ledsen o sårad, men för min del så gjorde det inte så mycket att inte amningen funkade, visst hade jag velat amma, men tyckte att det var huvudsaken att barnen fick mat ordentligt. Likadant med snitt, visst hade det varit mysigt att föda vaginalt, men huvudsaken att barnen kom ut friska o att jag mådde bra psykiskt. Kejsarsnitt o amning är känsliga ämnen för mig, märks det
    ammade i 2 veckor sen sket jag bokstavligt talat i det för att det blev en för stor sak FÖR ALLA ANDRA, orkade inte med att mina bröst blev till allmänhetens förundran och att det plötsligt var okej för alla att säga hur o när man skulle göra saker..
    Håller med dig att så länge barnet är mätt och mår bra skiter jag i vart maten kommer fårn..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-13 22:44:27 följande:
    ja ska me krypa ner framför tevin... men ensam som vanligt...
    synd att man inte visste det tidigare... är med själv hemma o myser med varm oboy, eller nja ska göra nu... kunde ju ha mysat tillsammans..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!