Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

idag blir en pyssel o plockdag, ska måla lite trollsländor o krukor, sy lite kuddfodral o sätta upp lite tavlor.

• Firstandhappy

*lalalalalala* lyssnar inte på er.... vill inte veta...

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-17 10:23:00 följande:
    Här har vi också en som trotsar och testar gränser... En liten försmak på tvåårstrotsen antar jag. Känns som att vi har tajmat det väldigt bra eftersom när Lucas är i 2årstrotsen är Linus där Lucas är idag. Ge mig semester!!
    åka till irland kanske??? hört att det ska vara vackert så dags pååret??
    Hmm ja wille o molgan kommer vara i samma sitas där med sen..
  • Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2009-05-17 12:00:37 följande:
    Nu kommer jag nog att låta konstig men badrummet tycker jag är det "roligaste" att städa.
    samma här, massa vatten o gummiskrapa...
    Skorpan08 skrev 2009-05-17 11:56:38 följande:
    Oj, oj, oj...ni bekymrar er för "lite" två-årstrots...haha vänta tills dom blir tonåringar! Varje ålder har sin "charm", brukar jag säga. Men en sak som stämmer är att "små barn, små bekymmer" Och "stora barn, stora bekymmer". Idag är detlugna gatan för min del, har så ont efter allt promenerande igår...suck... jag som har så mycket jag vill göra.
    känner lite samma, en ålder i taget, orkar inte tänka på det som komma skall..
    JePaLuLi skrev 2009-05-17 12:12:34 följande:
    Jo visst är det så. Men det känns så långt fram så dit har jag inte orkat tänka än Är faktiskt väldigt glad för att det är två grabbar iaf och inte två tonårstjejer
    oh yes, har verkligen inte tålamod för två sura döttrar som skriker efter locktång o mascara o vill mörda katten för att de har pms.. vet bara hur mamma hade det när jag o syster bodde hemma...
    Kommer skicka ut pojkarna till morfar när det kommer med dom sen..
    Nä vars, tror varken det ena är lättare än det andra eller jobbigare för den delen, man lever i den verkligheten som man har och har bara den och inget annat, sen bygger man sina egna föreställningar om hur det ska vara eller är..
  • Firstandhappy

fast just nu gillar jag inte att städa alls, gör ju ont juh...

• Firstandhappy

Någon som har ett eller flera sånna där bästaste bästa städtips som gör det hela roligare och enklare...

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-17 20:54:15 följande:
    hehe ja det är klart ja håller er uppdaterade kommer ja inte åt datorn så skickar ja ett mess te Ewa så kan hon uppdatera er
    oh yes jag vill ha förhandprotokoll på vad som händer, hahahaha..
    JePaLuLi skrev 2009-05-17 21:29:56 följande:
    Ingen som sitter inne med en mörkblå barnslips?
    nope, bara svart...
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-17 22:29:09 följande:
    minst sagt! Men det är bara roligt och den där envisheten och starka viljan som driver mig till vansinne dagligen kommer nog vara användbar för dottern när hon blir vuxen
    preciiiis, man får se att de "dåliga sidorna" som retar gallfeber på en nu kommer vara fruktansvärt bra egenskaper hos den blivande vuxna människan..
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-17 22:39:24 följande:
    absolut! tänk alla små snälla försynta barn som gör som alla förväntar sig... hur ska dom våga ta plats och kunna lyckas i skolan, jobb, förhållanden osv... Nej jag är riktigt lycklig att jag har en urjobbig liten ligist att tampas med
    samma här, skulle nog tycka det va jobbigare att puscha på ett barn som inte vågar ta för sig..
  • Firstandhappy
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-18 11:09:18 följande:
    Någon som vill komma hit imorgon kl.10 och leka med mig, Nathalie och skorpan08?
    oh va skoj, ska tyvär på annan mammafika imorgon vid 11 så blir tajt att hinna.
  • Firstandhappy

nej nu ljög jag, är ju på onsdag jag ska iväg på fika, men imorgon är mannen hemma hela dagen så då blir det familjetid allan... han har ju jobbat de senaste 5 dagarna non stop utan ledighet så nu börjar det blir trist...
    Vill med åka o jobba juh..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 11:51:23 följande:
    Ni ses ju så tidigt, då har vi knappt kommit upp
    nästan samma här, brukar komma upp runt 9 iallafall, sen ska det ju till frukost o kläder o annat..
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-05-18 13:21:23 följande:
    Hej på er. Det var ett tag sen sist då vi bl a har haft lite fullt upp med Lillen. Hur går det för er andra? Satt och diskuterade med Andreas igår kväll om var vi ska storhandla nästa gång. Vilken affär som har bäst kött/billigast osv. Har hittills mest handlat på Willy´s och Maxi. Var storhandlar ni någonstans och varför?
    köper alla basvaror på maxi, enbart för att jag gillar självscanningen, men däremot allt kött köper vi på city gross, mycket billigare o fräschare, blöjorna köper vi med där, kostar bara 89 kr/paket..blir ju en extra bit att åka men jag tycker absolut det är värt det..
  • Firstandhappy

ja just det, tillägger att det är pampers o libero som kostar 89kr, sen finns det ju billigare med.. max 2 pkt per gång får man dock köpa..
    brukar passa på att shoppa på oss ett lager när vi får kuponger typ 50 kr rabatt på 2 paket, då blir ju priset bara 128 kr för 2 pkt blöjor.. o det är bra....

• Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-05-18 13:30:21 följande:
    Vi har upplevt att det är lite dyrare på Maxi men det beror nog på vad man handlar. City Gross kom på tal då de har bra kött men frågan är om det är värt den extra resan om det inte skulle vara nån skillnad på priset.
    ex, om jag köper blandfärs på city gross betalar vi ca 100 kr för 1½ kilo, kollade priset på maxi o tyckte det var mycket dyrare... sen brukar city gross även ha extrapris på tex köttfärs o då kostar det 29 kr /kilo... brukar passa på att handla extra mycket då o frysa in o göra köttbullar på..

sen om man räknar på det så är det ju faktisk inte sååå långt till mantorp.. åker man gamla vägen så är det knappt 2 mil och som sagt man kan ju passa på att handla mycket annat där med.. sen finns ju alla småbutikerna i mobilia med som kan va skoj att gå igenom..
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-05-18 13:32:58 följande:
    Jag var på City Gross i Sthlm förra helgen och då kostade ett pkt blöjor 125 kr.
    mmm men det är sthlm, dit åker man ju inte om dagarna... i mantorp kostar de 89 kr...
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 13:33:19 följande:
    Nja, alltså, det blir ju bensinkostnad att åka dit oxå, så ibland är det nog inte värt det.
    blir max 40 kr extra om man har en bil som drar ca 1liter milen o det sparar man in på blöjorna om det är så...

sen är det väl mycket bara för att jag är van vid att handla där...
  • Firstandhappy

nä nu har jag vart duktig o dammsugit så nu ska jag belöna mig med en eftermiddagstupplur... go natt

• Firstandhappy

åhhhh nyvaken, det va skööönt, sovit i över 2 timmar nu.. attsingens att man ska vakna av att man fryser om näsan o är kissnödig.

• Firstandhappy

för att vara fd rökare i 15 år så är jag otroligt varm om händer o fötter.. aldrig haft problem med dålig cirkulation..

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!