Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-05 18:10:45 följande:
    Jättefin klänning Jenny, du kommer va så fin på er dag
    Tack, vad du är gullig! Du är den enda som har sett den på
    Tack snälla för att du följde med som smakråd!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-05-05 18:15:09 följande:
    Kikar in en sväng igen.. Har ingen ro i kroppen alls. Och just nu känns allt så fel bara. De senaste dagarna har jag ju känt som små buffar, och även nu under em men det måste ju vara tarmarna som spelar mig ett spratt?!?! Visserligen har det ju hänt att de har sett fel på vul tidigare, läste det nånstans, och gett ett negativt besked och sen vid en kontroll strax innan igångsättning så levde bebisen. Så nu börjar jag nojja mig för det! För de kommer inte göra nån mer kontroll innan. Och som han själv sa så ser man inte så bra på ett vul när man är så långt gången och han verkade inte speciellt van vid maskinen heller för han krånglade en massa.. Jag vet, greppar efter halmstrån... Sambon vill att ett vanligt UL görs innan de gör nåt alls, men att få en tid till det lär vi nog inte få. Känner mig bara yr av allt just nu..
    Men de måste väl göra ett ul när du läggs in?
    Vad konstigt att de gjorde ett vul och inte ett ul...
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-05-05 18:24:21 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-05 18:20:59 följande: Han gjorde bara ett vul och han sa ju själv att det inte skulle synas så bra innan han började och det såg konstigt ut för allt såg så ihoptryckt ut när han kollade. De kommer inte göra nån mer undersökning innan jag kommer dit på torsdag. Utan jag får gå direkt till ett rum och byta om och så kommer de med medicinerna. Känns som att man ser bättre med ett vanligt ul. Nog för att jag är inställd på att det visar likadant men jag vill ju vara 100% säker också ju!
    Självklart ska du få vara 100 % säker. Du kan inte leva med att fundera på det resten av livet. du måste få ett ordentligt svar och de måste göra ett ul! Kan du inte kräva det på nåt sätt?
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-05 19:34:45 följande:
    Varsågod, det var så lite. Jag önskar bara att jag kunde göra något mer.Och tack Marayah och LoVmamma för era fina ord om mig.UL:et gick bra. Läkaren tyckte att hjärtat såg bra ut, vi ska på  nytt UL i v 28. Då är hjärtat större och det är lättare att se avvikelser. I och med att Elin är ett hjärtebarn så är det större risk att vi får ytterligare ett barn med hjärtfel. Så det känns skönt att dom kollar lite extra. Och just det, den har en pip!Så Fru T, det verkar som din tös får många friare.
    Jag sa ju att det skulle bli en pojke
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-05 19:49:53 följande:
    Visst är det! Även omm det hade varit lika kul med en tjej till. Ja, du sa ju det. Men själv var jag ganska säker på att det var en tjej.
    Det var håret på benen som avgjorde
    Grattis så jättemycket! Vad roligt!!
  • JePaLuLi

Idag blir min lilla älskling 5 månader, tiden går så fort!
    Snart är han inte minstingen i tråden heller

Skorpan08 skrev 2009-05-06 08:13:04 följande:
    Nej, inte än. Jag var ju säker på att det var en flicka.
    Kul att fundera lite på pojknamn ju
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-06 08:22:12 följande:
    Nej, nu kommer det bebisar på löpande band här! :)
    Ja verkligen. Men jag tycker han har fått vara minst länge. När jag fick Lucas så gick det bara nån vecka emellan och sen kom det bebisar hela tiden
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 08:25:35 följande:
    då får du gratta eran lille son på 5 månadersdagen.det är verkligen en babyboomtråd det här*skratt*.hur många barn har fötts sen första tråden startades?jag tror det var marayah som startade tråden när hon väntade filip.vad ska ni hitta på idag?hät ska man fortsätta tömma förrådet och sen blir det nog en snabbsväng in till stan
    Tack så mycket!
    Apipoulai skrev 2009-05-06 08:26:23 följande:
    Vilka namn tycker du om förutom Lucas och Linus? ;)
    Jag har verkligen jättesvårt med pojknamn. Men jag tycker Sebastian och Alexander är väldigt fint. Linus hade blivit en Alexander om vi inte tänkt på att det skulle bli Alexander Lucas
  • JePaLuLi

Isak tycker jag är fint också!

Apipoulai skrev 2009-05-06 08:43:47 följande:
    Haha, ja Alexander och Lucas kanske inte var så bra. Fast det hade väl blivit Lucas och Alexander, vilket inte låter lika Kalle Anka.
    Jo visserligen, men man vet ju hur folk vänder på saker och ting för att vara lustiga
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 08:02:06 följande:
    Det känns helt overkligt men kul! Då skulle du se djungeln på magen

Min mage var inte så luden, men jag hade väl allt på benen då
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-05-06 08:46:44 följande:
    Läkaren satt ju och smålog istället när han pratade om det efter undersökningen. Har haft en enda bra läkare på KK, en manlig yngre som jag hade ett par ggr under alla kontroller när jag väntade Lucas. Jag är/var i v.18 nu.
    Han verkar ju inte klok. Inte för att det hjälper, men kan man anmäla honom på nåt sätt? Så får han väl åtminstione en varning och kanske slutar vara så känslokall mot människor som just fått jobbiga besked. Han verkar ju inte ens ha genomfört undersökningen korrekt.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!