Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Apipoulai skrev 2009-05-06 08:57:12 följande:
    "Isak, my brother!" (I suck my brother! )som min ...ja vad blir det.. Rs systerson uttryckte det. Han kunde verkligen dissa ett namn han. Huligan. Annars tycker jag också om det namnet.
    Jo jag vet, vi sa också så när jag var mindre. Lagom barnsligt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 08:59:06 följande:
    HSAN gör inget åt dessa känslokalla läkare.har själv anmält,men de gick på läkarens lögner. efter detta har jag tappat allt förtroende för sjukvården.
    Ja dagens sjukvård ger jag inget för. Man får hoppas att man slipper ha med dem att göra!
    Men jag blev väldigt illa behandlad av en tandläkare, pappa gjorde då en anmälan och han blev prickad iaf.
  • JePaLuLi

Nån som vet nåt bra hotell där jag kan inkvartera mormor på? Eftersom vigseln är redan kl 12 och hon bor i Karlstad så vill jag inte att de ska behöva ge sig av mitt i natten.

• JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-05-06 11:43:47 följande:
    Radison SAS hotellet är det vid Stora Torget. (Har jobbat där.)Bredvid det finns ett nyöppnat hotell, Best Western. (hette förut Good evening)Scandic finns stångebro och i ryd.Ekoxen ligger mellan Simhallen och sjukhuset.Uppe vid Soc. ligger First Hotel.
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 11:30:55 följande:
    frimurarehotellet ,tror det heter nått annat numera.ligger nära tågstationen.sen finns "gula hotellet"på filbytertorget,tror det heter radioson hotellhar noll koll på hotell*skratt*har du kollat på eniro?
    Tack, jag får väl ringa runt
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 13:46:00 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-06 13:44:02 följande: här kom man hem genomsur.konstigt att det alltid ska regna som mest när man måste ut.jag hade tänkt åka till stan,men detta vädret är ju piss*skratt*
    Ja fy vad trist det är! Man blir inte så lockad att ge sig ut i vädret.. Jag är grymt sugen på choklad, men vädret stoppar mig. Det är ju visserligen positivt
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-06 13:58:02 följande:
    Annars kan man baka kladdkaka
    Där sa du nåt
    Undrar om jag har alla ingredienser hemma. Fick visserligen rabarber av svärmor och paj är ju också gott
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-05-06 14:08:08 följande:
    För de kan väl inte tvinga en till det, speciellt inte om man har visat på bra värden i övrigt!? Eller har jag fel?
    Alla mina värden var toppen hela tiden, men jag låg på gränsen på BMI och tvingades då göra glucostest här i stan trots att de i E-tuna aldrig ens tänkt tanken eftersom allt sett så bra ut och fortfarande gjorde... Det beror på din bm helt enkelt, min höll på med studier om graviditetsdiabetes och ville att alla skulle göra belastningen.
    Fru T skrev 2009-05-06 14:01:57 följande:
    Åh rabarberpaj som är så gott Min man kom hem från jobbet för ett år sen å såg lite söt ut å hade EN rabarberstång i handen å titta lite snällt på mig å sa: älskling va sägs om rabarberpaj till efterrätt ja skrattade lite å sa att då får han allt ta å fixa lite fler rabarber
    Haha, vad söt!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-05-06 14:22:02 följande:
    Okej, ja mitt BMI ligger ju på gränsen... innan jag gick ner de där 6kg i början av grav.Nu i v 28 har jag bara plussat på 2kg från min ursprungsvikt (innan jag blev grav). Så jag tycker ju själv inte att jag är överviktig.
    Nej det är du ju inte. Men en del barnmorskor har roliga idéer. Tycker så klart inte att du ska behöva göra det där. Kul var det inte, men absolut inte så hemskt som jag trodde!
    Fru T skrev 2009-05-06 14:23:32 följande:
    om 1,5 timma åker vi te sörping å mumsar tårta å grattar min skitbror på 20års dagen, ja funderar på alvar att åka i mjukisbyxor kläder är inte skönt längre..
    Klart att du kan åka i mjukisbyxor. Det får man när man är gravid
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-05-06 14:35:24 följande:
    Läs det igen, lååångsamt. ;) eller så tar vi det en annan gång. ;)
    Fast det bryr de sig inte om alls. Med Lucas gick jag ner 2 kg, med Linus upp 2 kg. Inget att orda om kan man tycka, men nog fick jag göra glukosbelastning här i stan. De verkar väldigt insnöade på sånt här. I Eskilstuna brydde de sig inte om vad man hade för BMI utan de gick efter vilka värden man hade.
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 14:43:52 följande:
    Jag har aldrig behövt göra glukosbelastning. Inte ens när jag väntade Ida och ökade 40 kg i vikt.
    Oj, 40 kg måste ha varit jobbigt!
    Nej, men det är ju ganska nytt det här med studierna om graviditetsdiabetes.
    Jag tror inte ens att man gjorde glukosbelastning förr?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!