Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-05-15 22:18:17 följande:
    Ok, då blir det ju klart lite krångligare.
    Ja det blir ju det. Sen blir det ju aldrig lika bra hemma som på salong och är det nån gång det ska vara bra så är det ju nu inför bröllopet
    Firstandhappy skrev 2009-05-15 22:20:06 följande:
    det va bra pris...kanske om du kan åka lite längre att det blir billigare... typ mjölby eller så..
    Ja det kändes mer rimligt! Men så billigt kan man säkert inte få här i stan.
    Drygt att åka till Mjölby, då får jag nog snällt betala ändå skulle antagligen köra vilse också på köpet
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-15 22:32:53 följande:
    jajjemensa, nånstans mellan de 2 rondellerna som förbinder hela staden

Kanske till och med jag kan klara av!
  • JePaLuLi
    Moonlight83 skrev 2009-05-15 23:34:37 följande:
    Jag brukar färga och klippa mig i hackefors hos elever 1 gång i kvartalet. Klippning och färgning brukar gå på strax över 500.De är fruktansvärt duktiga, det enda är att det tar lite längre tid än hos vanlig frisör men det tycker jag är värt.
    Åh vilket bra tips! VArt ligger det? Hur får man tag på dem?
  • JePaLuLi
    Moonlight83 skrev 2009-05-16 17:58:16 följande:
    De heter Svenska Frisörakademin och ligger på låskolvsgatan 2 i hackefors.De har öppet på vardagar dock inte alla vardagar då de har utbildning på vissa. Då det börjar röra sig mot skolavslutningar och liknande bör man boka snart för att få en tid. De brukar inte ha öppet under sommarlovs veckorna.Telefonnummer: 013-155470Säg till vad du tyckte om du testar.
    Tack. Jag behöver få en tid ganska snart så det kanske inte går hos dem då... Men jag ska ringa på måndag och kolla. Tack!
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-16 20:13:49 följande:
    Jag går hos en frissa i Linghem, hon är jätteduktig. Utanför stan brukar det vara lättare att få tider och oftast kostar dom inte lika mycket.Prinsessa Salong tel 79031. För klippning tar hon bara 200:-, det tycker jag är billigt.
    Ja det var billigt! Tack för tipset
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-16 20:20:36 följande:
    Hon är ju dessutom jättetrevlig! Och så är det ju nära mig och en mumsig fika
    Skorpan08 skrev 2009-05-16 20:19:30 följande:
    Hoppas ni alla har haft en bra dag! Vi har haft en toppendag. På fm var vi först till valla och tittade på djuren och smaskade på en fikakorg, sen blev det en promenad i Ga Linköping och chokladboden förstås! När vi kom hem blev det lunch innan jag klippte gräset. Besök av bästa svärmor har vi med hunnit med. Till middag blev det grillat och potatissallad. För en stund sen somnade Elin och snart blir det melodifestival och poppisar! Innan jag somnar i soffan!I morgon ska vi bygga ett nytt hus till katterna så dom hinner boa till sig innan kattungarna kommer.
    Det låter som en supermysig dag!
    Vi hade också en bra dag. Vi var här på familjedagen i skäggetorp och Lucas åkte karusell, att hoppa i hoppborgen var läskigt
    Sen traskade vi vidare till Tornby och shoppade och åt lite. Hem och myste lite, rensade lite ogräs och sen grillat.
  • JePaLuLi

Här har vi också en som trotsar och testar gränser... En liten försmak på tvåårstrotsen antar jag. Känns som att vi har tajmat det väldigt bra eftersom när Lucas är i 2årstrotsen är Linus där Lucas är idag. Ge mig semester!!

• JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-17 11:56:38 följande:
    Oj, oj, oj...ni bekymrar er för "lite" två-årstrots...haha vänta tills dom blir tonåringar! Varje ålder har sin "charm", brukar jag säga. Men en sak som stämmer är att "små barn, små bekymmer" Och "stora barn, stora bekymmer". Idag är detlugna gatan för min del, har så ont efter allt promenerande igår...suck... jag som har så mycket jag vill göra.
    Jo visst är det så. Men det känns så långt fram så dit har jag inte orkat tänka än
    Är faktiskt väldigt glad för att det är två grabbar iaf och inte två tonårstjejer
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-17 12:31:07 följande:
    samma här, massa vatten o gummiskrapa... känner lite samma, en ålder i taget, orkar inte tänka på det som komma skall.. oh yes, har verkligen inte tålamod för två sura döttrar som skriker efter locktång o mascara o vill mörda katten för att de har pms.. vet bara hur mamma hade det när jag o syster bodde hemma...Kommer skicka ut pojkarna till morfar när det kommer med dom sen..Nä vars, tror varken det ena är lättare än det andra eller jobbigare för den delen, man lever i den verkligheten som man har och har bara den och inget annat, sen bygger man sina egna föreställningar om hur det ska vara eller är..
    Ja så är det ju. Jag har ju inga bröder så jag vet bara hur jag och syrran var och just därför är jag väldigt tacksam över att det är söner här
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-05-17 12:41:24 följande:
    Jag har både bröder och en syster och ja, vad ska jag säga. Kan ju inte göra så mycket åt att jag har fyra döttrar. Men jag älskar dom iaf.Men sen när dom ska flytta hemifrån är det inte så kul heller
    Hehe
    Klart att man älskar sina barn oavsett! Även om de kan vara ganska billiga ibland

Lucas har börjat ta av sig blöjan hela tiden. Han vill inte alls ha den på. Ska man våga börja testa att ha honom utan blöja? Han är inte jätteintresserad av pottan men sätter sig där ibland när han är med mig på toan... Jag vet inte alls hur man ska göra??
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!