Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-17 19:10:16 följande:
    Ja har vart uppe på förlossningen en stund idag.. Hade så jädra ont å i samband med sömnbrist så orkade ja inte mer å bara grät så mannen ringde upp...låg väll där uppe en timma kanske å fick träffa en urmysig bm som satt hos mig å prata en hel del Låg me ctg å min tvåkönade lilla tös pendla mellan 130-180 det hade synts en del samandragningar under tiden men inte fasligt mycket å så gjorde hon en undersökning å min tapp är påverkad så hon nådde den knapt (den hade väll "halverats" om ja fatta det rätt) Men det betyder ju inte att det är kort tid kvar eftersom det har vart långdraget tills nu så kan det ju va långdraget den sista biten me... men det kan ju lika gärna va så att tappen påverkats på kort tid å att det kan va lika kort tid kvar... mannen hoppas på nästa vecka å ja vågar inte hoppas alls...Ja fick lite starkare tabletter ja ska ta innan sänggående så förhoppningsvis kan ja sova i natt å funkar det så ska ja be om mer tabletter... Nu har ja legat å vilat i ett par timmar å strax kommer mannen hem me pizza
    Oj vad spännande! Nä det där med tappen ä väl inget att lita på, men det är ju ett säkrare kort som förstföderska än omföderska. Jag håller tummarna för att tösabiten kommer snart Eller, ja det gör hon ju i vilket fall, men jag menar SNART!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-17 20:44:49 följande:
    ne ja har haft lite "mensvärk" som vanligt men just nu är det rätt lugnt även på den fronten.. Prata me mannen eftersom ja känner mig helt snopen å vi säger att om det kommer mer så ringer vi eller om der fortsätter tills i morron så ringer ja min BM...  Fattar inte varför man jobbar inom ett sånt yrke om man inte änns kan låssas vara trevlig *skakar på huvet* henne vill ja inte träffa iallafall...
    Sa de inget om det när du var inne att det kan bli så? Dåligt av dem i så fall!
    De borde ju också förvarna om att det KAN sätta igång när man varit där inne och pillat lite. Det informerade de mig om när jag var inne.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-17 20:51:45 följande:
    ne ingenting sånt sa hon. Men när ja såg det så förstod ja ju att det va just för att hon vart där å pillat men ja ville ju ringa upp å prata me dom ändå..
    Ja klart man vill dubbelkolla för säkerhetsskull. Men dåligt att de inte kunde säga det när du ändå var där så hade du sluppit undra...
    Skorpan08 skrev 2009-05-17 20:52:04 följande:
    Vad skönt för dig att ha honom hemma inatt! Hoppas du kan sova lite.Men du måste lova att hålla oss underrättade om läget!Nu ska jag ta en dusch och sen krypa ner mellan nytvättade lakan, skönt!Natti nattti allihopa!
    Åh vad skönt! Nytvättade sängkläder är det bästa!!
    Sov så gott!
  • JePaLuLi

Ingen som sitter inne med en mörkblå barnslips?

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-17 22:00:19 följande:
    Hur långt innan va du inne å hände det nåt?
    En vecka tror jag det var.
    Maria84 skrev 2009-05-17 22:10:20 följande:
    Hm jo kanske, vem av dem ska ha den? Vet inte riktigt vad det är för längd på den.
    Den större, den lille har redan en slips Men nu hittade jag likadana till far och son. Det kommer bli såå fint!
    Tack ändå! Jag kanske återkommer om det inte blir bra med dem
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-05-17 22:39:24 följande:
    absolut! tänk alla små snälla försynta barn som gör som alla förväntar sig... hur ska dom våga ta plats och kunna lyckas i skolan, jobb, förhållanden osv... Nej jag är riktigt lycklig att jag har en urjobbig liten ligist att tampas med
    Ja jag ser också det som nåt väldigt positivt när barn säger ifårn och visar vad de vill. Man vill ju ha ett barn som kan ta för sig och inte baa sitter i ett hörn och säger ja och amen till allt och alla.

Fru T: Hur känns det idag?
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-18 08:51:55 följande:
    jag kan bara hålla med kloka jenny.barn ska synas och höras.ett tyst barn mår ju inte bra.hoppas det regnar lite mindre snart så man kan ta en promenad till centrum och handla nått gott att äta
    Exakt, jag skulle bli mer orolig om mina barn satt tysta i ett hörn.

Åh vad gott! Jag skulle också vilja gå och handla men jag orkar inte nu. Ska ner till stan sen och köpa finbyxor till Lucas och se om jag hittar några även till Linus.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-18 09:16:48 följande:
    då får du ha en bra dag på stan.här ska det letas avslutningskläder framöver till tösens skolavslutning.vet nån vart man kan fylla på telia refilkort på nätet?på telias hemsida fungerar det inte just nu
    Tack! Detsamma.

Hörrni tjejer, jag behöver hjälp.
    Vilken är finast?

• JePaLuLi
    Cia80 skrev 2009-05-18 09:45:58 följande:
    Jenny,Jag röstar nog på den undre. Men det beror lite på hur din klänning ser ut. Hur helheten blir
    Klänningen finns på nixa.se
    Bröllop, klänningar utan släp och nr 8534. Det går inte att spara bilden av nån anledning så man får gå in där och titta. Jag har tänkt att ha ett enkelt pärlhalsband och pärlor i öronen. Ingen stram uppsättning på håret utan långt, lockigt och nåt enkelt.
  • JePaLuLi
    Cia80 skrev 2009-05-18 09:52:24 följande:
    Vilken fin klänning! Håller kvar min röst
    Tack!
    Fru T skrev 2009-05-18 09:49:20 följande:
    ja tror på den övre
    Jag gillar också den övre egentligen. Så svårt när man inte sett dem i verkligheten!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!