vuxna med adhd add as
Grattis på födelsedagen! :)
Tänkte bara kika in och säga att jag fortfarande lever. Dock så har jag kraschat ganska så totalt så har inte orken att ta mig för någonting. Men det kommer nog såsmåningom.
Grattis på födelsedagen! :)
Tänkte bara kika in och säga att jag fortfarande lever. Dock så har jag kraschat ganska så totalt så har inte orken att ta mig för någonting. Men det kommer nog såsmåningom.
Anonym (Hej) : Jag samlar på saker och enligt min psykolog så är det ett specialintresse.
Himmelkropp: Jag räknar också en massa men enligt min psykiatriker så beror det på en av mina andra diagnoser, OCD (Obsessive Compulsive Disorder aka tvång)
Både ocd och asp kan ju "ge" tics och tyvärr har jag nog lite från båda då jag har mer tics än andra jag träffat på med "bara" den ena diagnosen och mina tics förvärras alltid när jag ska sova osv.
Räknar gör jag mer när jag blir stressad typ som när jag åker kommunalt (hata, hata, hata!) Jag kan då få för mig att jag måste räkna exakt hur många bokstäver det är på en viss reklamaffisch och blir inte det ett jämnt nummer så måste jag fortsätta på nästa och så nästa och så.. Ja, ni fattar nog..
MEN ÄRLIGT TALAT! HUR F-N KAN FOLK VARA SÅ DUMMA I HUVUDET!?
Har på senaste tiden fått kommentarer från ett gäng "kompisar" om mina diagnoser (främst as och add)
- Dom drog ut på krogen. Jag skulle ha fått följa med från första början men sen fick jag inte för en av tjejerna i gänget tycker att jag är så "konstig"
- En annan i samma gäng anser att jag bör tänka mig NOGA för innan jag skaffar barn eller helst avstå helt eftersom man ju inte vill föda fram fler "konstiga typer"
- Dom diskuterade för och emot abort varpå det kommer upp att dom alla anser att om det fanns fosterdiagnostistik som kunde påvisa NPF så skulle dom ta bort barnet på en gång för ett "sådant" barn kan ju inte få ett väridgt liv
Och det slutar inte där heller. Det där är dom exempel som är mest konkreta. Sen kommer det ju "små kommentarer" här och var som (antagligen) är riktade til mig men som man inte riktigt kan ta fasta på.
Jag blir så trött på folks fördomar..
Jodå, as står för aspergers.
Däremot vet jag inte hur du ska kunna få din kille att fatta för det finns ju (tyvärr?) ingen "universallösning" för alla med diagnoser.
Men eftersom personer med as kan ha svårt att uppfatta subtila signaler så kanske säga det rakt ut? Det är det bästa jag kommer på jus tnu i alla fall..
Det låter som ett ganska starkt tecken på just det du skriver.
Nu kanske jag är alldeles för nyfiken men har din kille kontakt med psykiatrin, går i terapi eller något sådant?
Åh! Jag orkar ärligt talat inte mer! Totalt psykbryt i måndags och har fortfarande inte återhämtat mig riktigt från det än. Det enda jag vill göra är att gråta.
En kompis som jag inte har träffat på länge är i min stad under veckan. Han lovar och lovar att han ska fixa så han kan komma förbi hos mig och hälsa på men det händer aldrig någonting. Får panik över att han egentligen inte tycker om mig.
Jag hade tid hos psykologen idag och hos läkaren måndag nästa vecka. Trodde jag. Skulle ha varit hos läkaren i måndgs denna vecka och upptäckte när jag kom till psykologen att jag inte alls skulle hav arit där.'
Så nu har jag inte kunnat fixa till min medicinering (vilken medecin jag ska ta, dosering osv) vilket är skit för jag mår sjukt dåligt av Ritalinet.
Just nu känner jag inte riktigt för att leva mer.
Tack Himmelkropp!