Inlägg från: Fjärilen72 |Visa alla inlägg
  • Fjärilen72

vuxna med adhd add as

Himmelkropp skrev 2009-04-21 17:36:33 följande:
    Varför känns de som att jag har skrivit ner men när jag går in i tråden är inläggen borta?? Har jag bara tänkt de jag vill skriva?
    Då är det inte bara jag alltså. Har hänt mig mer än en gång att jag varit helt säker på att jag skrivit någonting här, sagt någonting irl men så har jag inte alls det.

Mycket förvirrande ibland..
  • Fjärilen72
    HellviHumle skrev 2009-04-21 22:22:33 följande:
    Haha, jag har råkat ut för motsatsen några gånger. Jag hittar inlägg med min signatur, som jag undrar om jag verkligen skrivit.
    :D
  • Fjärilen72

OBS! Varnar dom med "äcklemagar" för mitt inlägg! OBS!

Damn it! Alldeles för mycket som hoppar runt i mitt huvud just nu så förlåt att jag inte är riktigt deltagande i diskussionerna.

Först och främst så har jag trassel med både mobiltelefon och operatör. Ska jag byta?
    Ska jag inte byta?
    VAr ska jag få pengarna ifrån?
    mm m.

Men det som får mig att må sämst just nu är nämnligen att jag har börjat spy blod igen. En gång igår eftermiddag och en gång inatt. Kunde inte sova på hela natten mot onsdag eftersom jag kallsvettades och mådde illa. Fick till slut i mig en sömntablett på morgonkvisten och efter det så däckade jag totalt, nästa sak jag kommer ihåg är att jag vaknar och klockan är 22:30. Vet inte om jag kommer kunna sova inatt eller hur aktiv jag kommer vara den närmaste tiden men jag kommer tillbaka, det kan jag nästan lova.

• Fjärilen72

Jag är till 99% säker på att det är blod. Ska iväg till läkaren direkt imorgon bitti. Detta har hänt mig förut men då har det alltid gått över till dagen efter men det har det ju inte gjort den här gången så jag avvaktar under natten så får vi se vad läkaren säger imorgon.

• Fjärilen72
    HellviHumle skrev 2009-04-23 00:13:03 följande:
    Försök att få remiss till endoskopi. Det är inte särskilt skojigt men uthärdligt. Framförallt så kan de ju se om det är några dåligheter därnere.
    Aquagreen skrev 2009-04-23 08:38:39 följande:
    Felicia6 - Jag känner inget, men vet ju att man kan få ökad ångest o hjärtklappningar av det. Fjärilen - Oj, är det rött, alltså färskt blod? Kolla genast upp. Kan de vara all medicin som retat upp ett magsår?
    Jo, det är rött, alltså färskt. Har varit uppe sen imorse och försökt få tag på läkaren på den vc jag tillhör. Det går ju till så att man ringer ett nummer så knappar man in sitt nummer och så ringer dom tillbaka. Jag har gjort det två gånger nu men ingen ringer tillbaka så jag gör nog något fel.

Så nu tänker jag försöka en gång till innan jag ger upp och lägger mig igen. Är helt slut i huvudet. Samma teori som du har Aquagreen, den om medicinerna, har ramlat in i mitt huvud med. Och med med en tidigare historia med dyspepsi så är det kanske inte så otrligt heller.
  • Fjärilen72

Vad söta ni är som bryr er!
    Tack!

Kaldorei skrev 2009-04-23 11:54:50 följande:
    Om du kräks blod tycker jag verkligen att du ska åka på akuten å inte vänta på att nån jäkla läkare ska ringa upp, för det gör dem fan ALDRIG!
    Jag vet, dom är superdåliga på att ringa upp! Fick till slut tag på en sjuksköterska men hon var ju i princip helt omöjlig att ha att göra med. Akuttider hade dom inga kvar och dom kan bara bokas samma morgon som den dag besöket ska ske på. Inte kunde hon ge mig en ordinarie tid imorgon heller utan det var bara att vänta tills imorgon och ringa igen då.

Anonym (Hej) skrev 2009-04-23 13:21:43 följande:
    Hoppas de går bra idag och att dem tar dig på allvar!!! har du sett om din avf.har vart mörk, eller röd eller "missfärgad" utöver det vanliga? Gastroskopi kan man rätt snabbt gå ner o kolla upp läget. tror dem att de kan vara tarmarna gör man koloskopi. finns även div bra röntgen udnersöknignarna för att kolla upp tarmar ect.. (ja är en som blivit rejält utredd av det ena och de andra undersökningar o olika sorters röntgen undersökningar.  stor kram
    Jag har ju då tyvärr inte kommit iväg än men det efter vad jag fick höra på telefon så lutar det åt gastroskopi. Koloskopi har jag bara gjort en gång förut så det undviker jag helst. I nuläget vet jag inte om jag ska avvakta tills imorgon eller åka in till akuten. Jag har lite ont i magen, på sidorna av ryggen och i njurarna men i övrigt ett hyfsat allmäntillstånd så om det inte förvärras blir det vc imorgon, annars akuten inatt.
  • Fjärilen72
    Kaldorei skrev 2009-04-23 18:47:34 följande:
    Va? vadå har inga akuttider kvar? Det MÅSTE dem ju ha, eller vadå? så en som drabbas av hjärtinfarkt får hörs från sköterskan *nä, tyvärr, du får vänta till imorgon, föär tiderna e slut* eller vadå?
    På vårdcentraler har dom oftast så att om dom har tio tider/dag så är fem s.k akuttider där patienter som ringer under dagen (oftast med nyuppkommna sjukdomar eller förvärringar av redan konstaterade sjukdomar) medan de sista fem tiderna (oftast) är återbesökstider.

På akutmottagningen så finns det alltid tider men där blir man "behovsprioriterad" efter hur dåligt man mår och mina "små" problem skulle inte direkt stå högt i kurs där så det känns som om jag skulle få vänta i fem timmar för att sedan få komma in till en läkare som säger åt mig att ta pepcid och åka hem och vila.

Om man har riktigt mycket "otur" och det kommer många ambulanser så får man vänta ännu längre eftersom de som kommer i ambulans alltid går först.
  • Fjärilen72
    Aquagreen skrev 2009-04-27 16:33:49 följande:
    Jag blir GALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mina lever värden är absolut lååångt ifrån bra så nu får jag inte fortsätta med Concertan Blir sååå less. VAd finns de mer förutom Ritalina man kan få?
    Nej, vad tråkigt att dina levervärden inte är bra och att du inte kan fortsätta med Concertan.
    För du har ju (som jag har fattat det i alla fall) varit väldigt nöjd med Concertan.

Jag hittade förutom Ritalin och Stattera två alternativ till ADHD mediciner på Fass:

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Fjärilen72

Anonym (fia) skrev 2009-04-28 16:00:59 följande:

Känner ingen som tar ritalin men har för mig att skillnaden är tablettformen bara, att man får ta dem oftare för det går ur hela tiden.
    Det är 10 mg:s tabletterna med Ritalin tabletter du tänker på, dom får man ta var femte timme eftersom dom går ur kroppen så snabbt men det finns också depåer på 20, 30 och 40 mg som aman tar en (kanske två) gånger om dagen, precis som med Concertan.
Svar på tråden vuxna med adhd add as