vuxna med adhd add as
Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:12:58 följande:
Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:12:58 följande:
På tal om soc så fick jag en utskällning av min handläggare igår... för att jag har ordnat en BILLIGARE lägenhet själv! Hon tyckte att jag skulle inte flytta mitt i en månad (flyttar 14 maj) för det var så besvärligt för henne att räkna ut hyran och hur mkt jag skulle få då...
Sen får jag stå för den dubbla hyran 1300 kr själv, det tyckte hon att jag skulle ta från matnormen... Som tur är så går mina föräldrar in och hjälper mig med den summan.
Tycker soc ska vara glada att jag på eget bevåg vill ha en mindre lägenhet som dessutom är 600 kr billigare i månaden.
Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:51:56 följande:
Har försökt att tänka på annat hela dan men nu går det inte längre... Har ont i magen för jag är nervös inför mötet med AF imorrn. Det är så mkt som hänger på hur det går känns det som.
De har ju pratat om att sätta mig på ett "vuxendagis", absolut ingenting illa menat mot de personer som går där men det är inte min grej... Så "illa däran" är jag inte.
Jag vill ha en arbetsträning/praktik som jag får ut något av själv även om det inte leder till att jag blir anställd där så småningom. Jag vill få bevisa för mig själv och alla andra att jag kan jag också! Och det kan jag inte uppnå om de sätter mig på ett sånt ställe som det är prat om...
Vet inte alls hur mötet imorrn kommer att bli och jag mår illa bara jag tänker på det. Det enda som jag tycker jag är bra på det är att skriva och det i perioder, har perioder då det fullkomligen sprutar ut bra texter och andra perioder när jag knappt kan skriva ett mail.
Blää är så nervös för det där sabla mötet, skitlöjligt jag vet!