• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (stina)

Hej, här vill jag vara med! Har adhd med drag av AS och äter concerta sen ett par månader tillbaka.

Men gud, vad olika det verkar vara med upptrappningsdoserna. Jag stod på 18 mg i 2 veckor och äter nu 36. Antagligen kommer jag att höja en gång till för att se bad som händer men jag redan stor effekt - även om insättningsperioden är jobbig innan biverkningar klingat av.

• ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-05-01 18:44:14 följande:
    FIA - Nu när du nämner det, jag har aldrig sett mig själv som att ha prob med mat el ngn ätstörning men jag börjar ju tro efter de du skrover om dig själv att du springer iväg o hittar massa måsten att jag med har ngn störning.Jag äter tex aldrig frukost, nästan aldrig lunch, middags äter jag oftast men skulle lika kunna hoppa över det, känner att jag hittar andra måsten ist, men inte medvete för att slippa ätas.Min AS märks otroligt tydligt just när det kommer till mat o dryck, det är ngt panik artat över det, otroligt jobbigt faktisktVarit på sjukhuset idag, började kissa blod inatt, levervärderna var bättre så de var ju bra, men jag undrar ju fortfarande vad som är fel, tänker inte låta läkaren "komma undan" vill gå till botten med detta.Nu har jag fått en njurbäcken inflamation o kissar blod, har feber, mår illa o har otroligt ont i rygg o mage.
    åh men gud vad jobbigt för dig...hoppas du snart blir bättre! tänker på dig
  • ensamhemma

Malin 74 skrev 2009-05-01 21:47:10 följande:

Började med concerta igår,äter 18 mg.Ska äta 18 mg i 14 dar,sen höja till 36 mg.Hoppas jag kommer att må bra,vill så gärna att concertan ska hjälpa mig.
    ja hoppas att det funkar för dig,fick oxå 18 mg i två veckor sen 2ggr 18mg för det gick ur kroppen så fort,jag var pigg först sen sjukt trött så jag fick byta till ritalin tabletter istället som är snabbverkande och jag tar dom 3 ggr om dagen.
  • ensamhemma
    Anonym skrev 2009-05-02 09:31:16 följande:
    aquagreen:har concertan hjälpt dig mot din ångest oxå? eller har du ångest?
    den hjälpte inte mig med ångesten men iof så åt jag inte dom mer än en månad..
  • Anonym (fia)

Anonym (anhörig) skrev 2009-05-01 22:02:30 följande:

Är det någon här som fått börja med concerta 36 mg i 2 v för att sen höja till 54 mg?Detta gör alltså en 16 årig pojke.Han har gått ner med 5 kg på 1 vecka. Han har lite att ta av, men är inte överviktig.Men idag så åt han både lunch och middag iofs mindre än vanligt...men han åt ca 1/3-del av potioner som han normalt skulle ha gjort.
    jag började på 36 en vecka sen gick till 54. Kan tänka mej att dom kanske går lite efter storleken på personen ifråga samt också bedömer utifrån adhd-grad hurpass mkt en person behöver för att få effekt. Om han fortsätter att snåla med maten så kan man ju säja till doktorn, de ska ju hålla koll på aptit o sömn om det förändras.
  • Ysta

Tittar in en sväng.. dagen har varit bra, likaså gårdagen. Har dock en jobbig kväll men det löser sig. Hoppas ni alla mår bra och har haft en fin valborg.

• carita1974

Anonym (fia) skrev 2009-05-01 15:53:39 följande:

hehe, lite snuskit låter det ju faktist..men glad att du vill prova för det känns faktiskt som det funkar bra på hela min kroppsuppfattning o välmående i sej. kan säja att smörja in sig va helt otänkbart för mej för nåra år sen när jag va ett skelett o hade anorexia, kunde inte med att känna på kroppen alls utan att få vansinnesångest. men kämpade på o kan det nu o till o med tycka att det gör mig finare än jag egentligen är. liksom när man har skaffat sig en känsla inifrån så blir man lite snyggare att se på också. detta med ätstörningen är tydligen ett symtom på min adhd har jag förstått. och det funkar superbra med concertan för det tar bort hela den paniken från mej vilket är superskönt att slippa på dagarna. o barnen som växer upp jag vill inte ge dem felbild av mat o ätning, nu kan jag ge dem lugna fina trivsamma måltider utan en mamma som springer från hela tiden o hittar på måsten som måste göras istället för att äta med dem. du frågade för ett tag sen apropå detta om concertan gör mig mindre manisk-ja det kan man nog säja då. det lugnar ner hela kroppen på mej tycker jag, inte bara huvet o röran där. men det hör väl kanske ihop.hoppas du har mått ok med tanke på leverbesväret, eller är det likadant än?
    Asså vänta här nu...ätstörningar...adhd...så mina ätstörningar kan ha att göra med min adhd...?Kram
  • HellviHumle

Hej, allihop!
    Sköt om er, så gott det går.

Svar på tråden vuxna med adhd add as