• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (concerta)

Anonym (fia) skrev 2009-05-03 10:03:01 följande:

Anonym (concerta) skrev 2009-05-02 23:11:08 följande:
    har aldrig kunnat svälja kött heller, samma här att det beror inte på nån värdering, har bara aldrig klarat av det. När jag var liten tuggade o tuggade och det blev bara större och större i munnen fyfan haha! Jag äter inte kött än idag, men fisk. Även det är nog lite ätstört att ha såna fixeringar. Sen från det till att inte våga äta alls o att allt med mat skapar ångest o panik är det ju en bit. Men det finns ju olika grader av ätstörning som med allt annat.
    hmm va skumt men för mig kom det smygandes plockade först bort korv...sen kött sist kyckling när jag märkte att jag bara ändå petade bort det och åt det andra så slutade jag ens försöka...

folk frågar varför jag är vegetarian och jag svarar "jag vet inte,kan inte äta för det tar emot" då ser dom konstiga ut och tycker att såå kan det ju inte vara...

fisk har jag aldrig gillat.

nä jag har väldigt svårt för olika lukter och konsistenser...kryddar knappt maten heller...
  • Ysta

Vad det gäller mat så har jag inga direkta problem.. Förutom att jag känner aldrig eller ytterst sällan hunger. Sen har jag svårt att äta mat med viss konsistens, som tex gröt, banan, potatismos osv. Sen vill jag aldrig äta nya saker som jag inte smakat förut för jag är extremt känslig för sådant som är äckligt, smakar det bara lite konstigt eller annorlunda (även mat jag är van att äta) så kräks jag nästan.

• ensamhemma

Anonym (concerta) skrev 2009-05-02 23:11:08 följande:

hmm funderar...har aldrig gillat mat,blev vegetarian för ca 9 år sen för jag inte klarar av svälja/äta kött länge...inte pgr av någon värdering eller nått fick bara avsmak, har funderat på varför...jag har aldrig gillat mat utan ser det som en nödvändigt ont...är det fler med Adhd som inte kan äta kött eller har svårt att äta? är det en "ätstörning" ?
    jag kan inte heller äta kött,,men fisk o kyckling går bra.
  • Kaldorei
    Ysta skrev 2009-05-03 10:22:12 följande:
    Sen vill jag aldrig äta nya saker som jag inte smakat förut för jag är extremt känslig för sådant som är äckligt, smakar det bara lite konstigt eller annorlunda (även mat jag är van att äta) så kräks jag nästan.
    Sådär e jag också. vilket ofta har resulterat i att jag kanske smakat nåt när jag e liten, å sen ALDRIG mer vågar smaka det, fast smaklökarna ändras ju helatiden, så jag kanske skulle gilla det nu =/

Jag var JÄTTEKRÄSEN när jag var liten. Numera äter jag dock det mesta, de e bara lite smågrejer som jag inte äter, tex senap, majonäs, och FISK! jag äter ABSOLUT INTE FISK! Har smakat rökt abborre en gång, å det var JÄTTEGOTT dock, å har även smakat annan rökt fisk, men det e bara rökt abborre jag tycker om typ.
  • ensamhemma

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 05:56:59 följande:

Vad har ni för ventil när det blir FÖR mycket för er? Jag kan bara inte handskas med det, jag exploderar totalt och blir ihjälstressad och oron i kroppen är bara för mycket
    jag får utbrott och helt galen,sen får jag kraftig ångest.
  • Anonym (ADHD?!!)
    ensamhemma skrev 2009-05-03 10:36:50 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 05:56:59 följande: jag får utbrott och helt galen,sen får jag kraftig ångest.
    jag med.   Rejäla utbrott och slår sönder saker tyvärr. sist tog jag sönder mobilen och hemtelen och höll på att kasta ut Tv´n.  men min sambo fångade upp mig. så jag kastade porslin istället, man blir ju helt galen. pinsamt ju

usch, idag behöver jag en start-knapp, kommer inte igång idag. måste ut och ha luft.
  • Anonym (ADHD?!!)

Det är som nått måste hända för att få igång mej. nått som får pulsen att öka och adrenalinet att skena iväg.

• Licens To Kiss
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 09:11:43 följande:
    jag har oxå ätstörningar, har haft hela livet och försöker få hjälp med detta. men min kurtator som har KTB litar inte på att jag kan klara av KTB just nu. för jag har alltid olika mål varje gång jag går dit. men dt är ju så att saker och ting får ju olika betydelser från olika veckor så nästa gång jag kommer till henne så har jag mer fokus på nått annat så hon blir inte klok på mig.
    Känner igen mig i dig! Skulle du vilja inboxa mig? Skulle vilja veta vem du är och snacka privat. Som sagt, känner igen mig i de du beskriver (speciellt när jag jobbade)
  • ensamhemma

igår drack jag lite vin typ 5 glas.men aj vilken migrän jag har nu.
    undra om det är pga ritalinet som det gör så jäkla ont nu,tog 2 alvedon och hoppas att det ska gå över,usch jag som brukar vara så skötsam med sånt.

har funderat ett tag på att flytta ut från stan till ett mindre samhälle ute på landet men ändå pendelavstånd till stan,tror att jag skulle må bra av att slippa stressen i stan.

• Anonym (Ironiskt?)

Jag har problemet att jag inte diggar mat särskilt och därför bara tycker om ytterst få saker. Däremot trycker jag i min chocklad hela dagarna, för att döva jobbiga känslor men också för att jag blir hungrig. Äter bara då min sambo gjort mat och han gör sånt jag tycker om....på jobbet hoppar jag över lunchen men trycker i mig godis istället.....osv. Eftersom jag inte kräks upp det jag får i mig, så blir jag ju tjock som attan istället. Det är inte skoj alls, men så svårt att ändra på då man har svårt att se konsekvenser, vänta på något som kommer senare, ta ett steg i taget etc. då man har ADHD.

Svar på tråden vuxna med adhd add as