• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (fia)
    carita1974 skrev 2009-05-02 19:27:12 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-01 15:53:39 följande:
    Asså vänta här nu...ätstörningar...adhd...så mina ätstörningar kan ha att göra med min adhd...?Kram
    ja! enligt forskning så har anorexi-hjärnor o adhd-hjärnor ibland samma fel på nån av signalsubstanserna, vilket kan "repareras" med hjälp av cs medicin.
    sen så var det såhär att det jag sökte för till psyket senast var att bli kvitt anorexian, och när jag hade berättat min historia för läkaren så var han inne på adhd direkt. Enligt honom är det vanligt med ätstörningar bland flickor som har adhd. Tar du medicin? Hur upplever du det isf beträffande matnojan? Vilken slags ätstörning går du under?
  • Anonym (concerta)

hmm funderar...har aldrig gillat mat,blev vegetarian för ca 9 år sen för jag inte klarar av svälja/äta kött länge...inte pgr av någon värdering eller nått fick bara avsmak, har funderat på varför...

jag har aldrig gillat mat utan ser det som en nödvändigt ont...är det fler med Adhd som inte kan äta kött eller har svårt att äta? är det en "ätstörning" ?

• Anonym (ADHD?!!)
    ensamhemma skrev 2009-05-02 11:04:57 följande:
    Malin 74 skrev 2009-05-01 21:47:10 följande: ja hoppas att det funkar för dig,fick oxå 18 mg i två veckor sen 2ggr 18mg för det gick ur kroppen så fort,jag var pigg först sen sjukt trött så jag fick byta till ritalin tabletter istället som är snabbverkande och jag tar dom 3 ggr om dagen.
    så blir jag oxå på concertan, först jättepigg sen sjukt trött framåt 3-4 på eftermiddagen. sen kan jag ändå inte sova på kvällen. var det så för dig med? och av 27 mg blev jag helt speedad & kunde inte varva ner alls.
  • Anonym (ADHD?!!)

Vad har ni för ventil när det blir FÖR mycket för er? 
    Jag kan bara inte handskas med det, jag exploderar totalt och blir ihjälstressad och oron i kroppen är bara för mycket

• Licens To Kiss
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 05:56:59 följande:
    Vad har ni för ventil när det blir FÖR mycket för er?  Jag kan bara inte handskas med det, jag exploderar totalt och blir ihjälstressad och oron i kroppen är bara för mycket
    Det går inte att hantera. De blir ett raseriutbrott.
  • Licens To Kiss

Jag har upptäckt att vid vissa miljöer får jag ångest. Exempelvis vid en miljö med mycke skräp och smuts. Jag kan åka hem till en kompis som har det skitigt och då får jag ångest. Nu har inte jag befunnit mig i en sån miljö på ett tag men reflektera över de nu när jag läste i tråden.

Jag har ätstörning. Vet inte vad den går under men jag kan glömma att äta under en dag. De håller i sig så pass kort tid att jag varken går upp eller ner i vikt. (jag påverkas inte utav de)
  • Anonym (ADHD?!!)
    Himmelkropp skrev 2009-05-03 08:20:11 följande:
    Jag har upptäckt att vid vissa miljöer får jag ångest. Exempelvis vid en miljö med mycke skräp och smuts. Jag kan åka hem till en kompis som har det skitigt och då får jag ångest. Nu har inte jag befunnit mig i en sån miljö på ett tag men reflektera över de nu när jag läste i tråden. Jag har ätstörning. Vet inte vad den går under men jag kan glömma att äta under en dag. De håller i sig så pass kort tid att jag varken går upp eller ner i vikt. (jag påverkas inte utav de)
    jag har oxå ätstörningar, har haft hela livet och försöker få hjälp med detta. men min kurtator som har KTB litar inte på att jag kan klara av KTB just nu. för jag har alltid olika mål varje gång jag går dit. men dt är ju så att saker och ting får ju olika betydelser från olika veckor så nästa gång jag kommer till henne så har jag mer fokus på nått annat så hon blir inte klok på mig.
  • Anonym (ADHD?!!)

........så därför får jag ingen hjälp med maten skulle jag skriva
    men jag tänker på min vikt dygnet runt och mår as över den. Den äter upp hela mig snart. jag kan inte tänka på nått annat, jo när jag får fokus på nått annat men sen kommer det tillbax igen. Men concertan tar ju bort aptiten som tur är, så lite kan jag slappna av iallafall.

• Anonym (fia)

Anonym (concerta) skrev 2009-05-02 23:11:08 följande:

hmm funderar...har aldrig gillat mat,blev vegetarian för ca 9 år sen för jag inte klarar av svälja/äta kött länge...inte pgr av någon värdering eller nått fick bara avsmak, har funderat på varför...jag har aldrig gillat mat utan ser det som en nödvändigt ont...är det fler med Adhd som inte kan äta kött eller har svårt att äta? är det en "ätstörning" ?
    har aldrig kunnat svälja kött heller, samma här att det beror inte på nån värdering, har bara aldrig klarat av det. När jag var liten tuggade o tuggade och det blev bara större och större i munnen fyfan haha! Jag äter inte kött än idag, men fisk. Även det är nog lite ätstört att ha såna fixeringar. Sen från det till att inte våga äta alls o att allt med mat skapar ångest o panik är det ju en bit. Men det finns ju olika grader av ätstörning som med allt annat.
  • Anonym (ADHD?!!)

jag har inte tid att tugga maten så jag sväljer den nästan hel   jag äter inte med känsla utan med stress för att fort bli mätt   ni då??

Svar på tråden vuxna med adhd add as